Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2012-01-01 do 2013-12-18
Wersja archiwalna od 2012-01-01 do 2013-12-18
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 5 października 2011 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej
Na podstawie art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników zatrudnionych w uczelniach publicznych.
2. Warunki wynagradzania pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury, świetlicach oraz instruktorów studenckiego ruchu artystycznego regulują przepisy o muzeach oraz przepisy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
§ 2. Rozporządzenie określa:
1) wysokość minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w odniesieniu do poszczególnych stanowisk;
2) wysokość i warunki przyznawania:
a) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,
b) dodatkowego wynagrodzenia,
c) dodatków do wynagrodzenia;
3) składniki wynagrodzenia, które są wypłacane nauczycielowi akademickiemu miesięcznie z góry;
4) inne składniki wynagrodzenia oraz sposób ustalania ich wysokości;
5) wykaz podstawowych stanowisk pracy i wymagania kwalifikacyjne dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi;
6) przypadki, w których nauczyciel akademicki traci prawo do przyznanego dodatku funkcyjnego;
7) okresy pracy i inne okresy uprawniające do dodatku za staż pracy;
8) sposób obliczania godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków określanych stawką miesięczną wynikających z osobistego zaszeregowania nauczyciela akademickiego oraz pracownika niebędącego nauczycielem akademickim;
9) sposób ustalania i zaliczania godzin pracy, w tym godzin ponadwymiarowych przypadających w okresie usprawiedliwionej nieobecności w pracy w celu ustalenia wysokości wynagrodzenia przysługującego w tym okresie dla nauczycieli akademickich.
§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym;
2) ministrze - rozumie się przez to właściwego ministra sprawującego nadzór nad działalnością uczelni, o którym mowa w art. 33 ust. 1 i 2 ustawy;
3) nauczycielach akademickich - rozumie się przez to pracowników, o których mowa w art. 108 ustawy;
4) pracownikach niebędących nauczycielami akademickimi - rozumie się przez to pracowników innych niż wymienieni w pkt 3, zatrudnionych w uczelni.
§ 4. Ustala się tabele:
1) miesięcznych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach naukowo-dydaktycznych, naukowych, dydaktycznych, dyplomowanych bibliotekarzy oraz dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, uwzględniające coroczny wzrost wynagrodzeń w latach 2013-2015, stanowiące załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) miesięcznych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, uwzględniającą coroczny wzrost wynagrodzeń w latach 2013-2015, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3) podstawowych stanowisk, kwalifikacji i minimalnego zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi oraz kwalifikacji i minimalnego zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, stanowiące załącznik nr 3 do rozporządzenia;
4) stanowisk, kwalifikacji i minimalnego zaszeregowania:
a) pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia,
b) pracowników działalności wydawniczej i poligraficznej, stanowiącą załącznik nr 5 do rozporządzenia,
c) pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodkach kształcenia lotniczego, stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia;
5) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla nauczycieli akademickich pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 7 do rozporządzenia;
6) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pełniących funkcje kierownicze dyplomowanych bibliotekarzy, dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej oraz dla pracowników bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiącą załącznik nr 8 do rozporządzenia;
7) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 9 do rozporządzenia.
Rozdział 2
Wynagrodzenia nauczycieli akademickich
§ 5. 1. Pracownik naukowo-dydaktyczny otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze za wykonywanie obowiązków określonych w art. 111 ust. 1 ustawy.
2. Pracownik naukowy otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze za wykonywanie obowiązków określonych w art. 111 ust. 2 ustawy.
3. Pracownik dydaktyczny otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze za wykonywanie obowiązków określonych w art. 111 ust. 4 ustawy.
4. Dyplomowany bibliotekarz oraz dyplomowany pracownik dokumentacji i informacji naukowej otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze za wykonywanie obowiązków wynikających z funkcjonującego w uczelni systemu biblioteczno-informacyjnego.
5. W przypadku uczestnictwa nauczyciela akademickiego zatrudnionego w uczelni zawodowej w pracach badawczych, jego wynagrodzenie zasadnicze obejmuje również wynagrodzenie za udział w tych pracach.
§ 6. Nauczyciel akademicki będący pracownikiem naukowo-dydaktycznym lub dydaktycznym, w ramach obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych realizuje zajęcia dydaktyczne, których rodzaj i wymiar określa senat uczelni.
§ 7. W czasie choroby lub innej nieprzewidzianej, usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela akademickiego godziny zajęć dydaktycznych, wynikające z pensum dydaktycznego, ustalonego na podstawie uchwał senatu oraz na podstawie decyzji kierownika jednostki organizacyjnej określonej w statucie, które według planu zajęć przypadałyby na okres tej nieobecności, zalicza się, dla celów ustalenia liczby godzin zajęć dydaktycznych, jako godziny przepracowane zgodnie z planem.
§ 8. Nauczycielowi akademickiemu, dla którego nie zaplanowano obciążenia dydaktycznego z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej między innymi z urlopem naukowym, długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innym zwolnieniem od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim albo ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego, zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą ustalonego dla danego stanowiska rocznego pensum dydaktycznego, o którym mowa w § 7, za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w uczelni zajęcia dydaktyczne.
§ 9. Za godziny ponadwymiarowe, o których mowa w art. 131 ustawy, nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie obliczone według następujących stawek:
Lp. | Stanowisko | Stawka za godzinę obliczeniową, |
1 | 2 | 3 |
1 | Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy, profesor wizytujący | do 3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
2 | Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora, profesor wizytujący posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora, docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego | do 3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora nadzwyczajnego posiadającego stopień naukowy doktora habilitowanego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
3 | Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca | do 3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego adiunkta posiadającego stopień naukowy doktora, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
4 | Asystent, wykładowca, lektor, instruktor | do 3,9% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia |
§ 10. Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych przyznaje się, po dokonaniu rozliczenia godzin zajęć dydaktycznych ustalonych zgodnie z planem, z uwzględnieniem zasad wynikających z § 7 i 8, raz w roku, po zakończeniu roku akademickiego, z tym że rektor może zarządzić rozliczanie tych zajęć w krótszych okresach.
§ 11. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe ustala się na podstawie stawek obowiązujących w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy rozliczenie pensum dydaktycznego, o którym mowa w § 7. Wynagrodzenie wypłacone za okresy krótsze niż rok akademicki nie podlega przeliczeniu.
§ 12. Dodatkowe wynagrodzenie jest przyznawane nauczycielom akademickim za:
1) udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym;
2) kierowanie i sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi;
3) promotorstwo i recenzowanie rozpraw doktorskich, recenzję w postępowaniu habilitacyjnym albo za recenzję w postępowaniu o nadanie tytułu naukowego, a także opracowywanie recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego lub profesora wizytującego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego;
4) udział w działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni na kierunku weterynaria.
§ 13. Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim dodatkowe wynagrodzenie, w zależności od liczby kandydatów i pełnionej funkcji, w wysokości do 70% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 14. Za kierowanie lub sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim dodatkowe wynagrodzenie, w wysokości do 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 15. Za opracowanie recenzji lub ocenę dorobku w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego lub wizytującego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub tytułu profesora w zakresie sztuki albo stopnia naukowego doktora habilitowanego lub doktora habilitowanego w zakresie sztuki przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości do 50% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Rozdział 3
Dodatki do wynagrodzeń dla pracowników uczelni publicznej
§ 16. 1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu, z tym że zespół kierowany przez pracowników wymienionych w załączniku nr 3 do rozporządzenia w tabeli A lp. 5 oraz 10-16 nie może liczyć mniej niż pięć osób, łącznie z osobą kierującą tym zespołem.
2. Wysokość dodatku funkcyjnego jest uzależniona od liczby pracowników i studentów kierowanej jednostki lub komórki organizacyjnej oraz od stopnia złożoności zadań związanych z wykonywaną funkcją.
3. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego przysługuje dodatek funkcyjny za czas wykonywania czynności w ramach nadzoru inwestorskiego.
4. Pracownikowi, o którym mowa w tabeli B zawartej w załączniku nr 3 do rozporządzenia, zatrudnionemu na stanowisku robotniczym, który dodatkowo organizuje i kieruje pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób, łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
§ 17. 1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikowi od pierwszego dnia pełnienia funkcji kierowniczej do ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło zaprzestanie jej pełnienia.
2. Prawo do dodatku funkcyjnego za czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy pracownik zachowuje przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy.
3. Dodatek funkcyjny nie przysługuje nauczycielowi akademickiemu w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków.
§ 18. 1. Pracownikowi na zasadach określonych w ustawie przysługuje dodatek za staż pracy.
2. Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub prawa do wyższej stawki tego dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca, dodatek przysługuje za ten miesiąc.
3. Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub wyższej stawki tego dodatku nastąpiło w ciągu miesiąca, dodatek przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył to prawo.
§ 19. 1. W przypadku gdy praca w uczelni stanowi dodatkowe zatrudnienie, prawo do dodatku, o którym mowa w § 18 ust. 1, ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Przy ustalaniu okresu uprawniającego do tego dodatku w dodatkowym miejscu zatrudnienia nie uwzględnia się okresów zatrudnienia w podstawowym miejscu pracy.
2. Przy ustalaniu okresów pracy, od których zależy prawo pracownika do dodatku, o którym mowa w § 18 ust. 1, uwzględnia się:
1) zakończone okresy zatrudnienia;
2) inne okresy, uwzględniane na podstawie odrębnych przepisów jako okresy, od których zależą uprawnienia pracownicze;
3) okres asystenckich studiów przygotowawczych, odbytych na podstawie przepisów dotyczących zasad i warunków tworzenia w szkołach wyższych asystenckich studiów przygotowawczych;
4) okresy pobytu za granicą, wynikające ze skierowania udzielonego na podstawie przepisów o kierowaniu za granicę pracowników w celach naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych.
3. Dodatek, o którym mowa w § 18 ust. 1, przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
§ 20. 1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki wykonywania pracy rektor, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej będącej miejscem pracy pracownika, może przyznawać pracownikowi dodatki specjalne.
2. Dodatki specjalne przyznaje się na czas określony, a w przypadku stałego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki wykonywania pracy - również na czas nieokreślony.
3. Dodatki specjalne wypłaca się w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, przy czym łączna ich kwota nie może przekroczyć 40% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Dodatki specjalne mogą być podwyższane w przypadkach, o których mowa w art. 130 ust. 4 lub art. 131 ust. 2 ustawy, łącznie do wysokości nieprzekraczającej 20% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
5. Łączna kwota przyznanych dodatków specjalnych w części przekraczającej 10% wynagrodzenia zasadniczego pracownika może być pokrywana wyłącznie ze źródeł innych niż określone w art. 94 ust. 1 ustawy.
§ 21. 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.3)).
2. Pracownikowi zatrudnionemu w zmianowym systemie pracy za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, dla których praca w systemie zmianowym wynika z harmonogramu.
§ 22. 1. Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim może być przyznana premia.
2. Premia, o której mowa w ust. 1, jest przyznawana zgodnie z zakładowym regulaminem premiowania, ustalonym przez rektora w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi.
Rozdział 4
Składniki wynagrodzenia nauczycieli akademickich na kierunku weterynaria oraz pracowników należących do personelu lotniczego zatrudnionych w ośrodkach kształcenia lotniczego
§ 23. 1. Nauczycielom akademickim zatrudnionym w uczelni świadczącym pracę na rzecz podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni prowadzących kształcenie na kierunku weterynaria za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem zajęć dydaktycznych, organizacyjnych i naukowo-badawczych przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania danego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dni wolne od pracy, wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy - 200% tej stawki.
2. Za udział w usługowej działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni prowadzące kształcenie na kierunku weterynaria, na rzecz ludności lub przedsiębiorców, nauczyciele akademiccy świadczący pracę na rzecz tych jednostek organizacyjnych mogą otrzymywać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nieprzekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz, leków i kosztów transportu liczoną według bieżących cen. Wynagrodzenie to przysługuje niezależnie od innych składników wynagrodzenia, w tym również od dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
3. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, a także wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, oraz zasady podziału tej kwoty ustala rektor.
§ 24. Pracownikom posiadającym licencję pilota samolotowego, śmigłowcowego, zawodowego I lub II klasy oraz posiadającym licencję mechanika pokładowego, zatrudnionym w charakterze personelu latającego przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każde kolejne wylatane 1000 godzin lotu - w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy.
§ 25. 1. Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota i mechanika pokładowego przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie, zwany dalej „równoważnikiem pieniężnym”, w wysokości określonej przez Ministra Obrony Narodowej w przepisach dotyczących określenia wysokości równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie przysługujące żołnierzom zawodowym i kandydatom na żołnierzy zawodowych.
2. Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zatrudnienia.
3. Członkom personelu latającego pełniącym funkcję dyrektora ośrodka i zastępcy dyrektora, wykonującym loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, przysługuje równoważnik pieniężny w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.
4. Równoważnik pieniężny wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.
5. Za czas choroby, urlopu, zawieszenia w lotach przez komisję lotniczo-lekarską, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, personelowi wymienionemu w ust. 1-3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z ust. 1, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.
6. Za czas niezdolności do pracy spowodowanej nieumyślnym wypadkiem przy pracy, personelowi latającemu wymienionemu w ust. 1-3, przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z ust. 1, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy.
7. W okresie zawieszenia w lotach z przyczyn innych niż wymienione w ust. 5 i 6 równoważnik pieniężny nie przysługuje.
Rozdział 5
Przepisy wspólne dla pracowników uczelni publicznej
§ 26. Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków określonych stawką miesięczną, wynikających z osobistego zaszeregowania pracownika, ustala się, dzieląc miesięczną stawkę przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu, a w odniesieniu do nauczycieli akademickich - przez liczbę 156.
§ 27. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wszystkie składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy.
§ 28. 1. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i innych składników wynagrodzenia pracownika ustala rektor, o ile statut uczelni nie stanowi inaczej.
2. Wynagrodzenie z dodatkowych środków, o których mowa w art. 151 ust. 7 i 8 ustawy, może przyznać rektorowi na wniosek senatu uczelni właściwy minister, a pozostałym pracownikom - rektor.
§ 29. 1. Wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za staż pracy, dodatek funkcyjny i dodatki specjalne są wypłacane nauczycielowi akademickiemu z góry, a pozostałe składniki wynagrodzenia są wypłacane z dołu, po dokonaniu rozliczenia pracy lub zadań.
2. Prawo do wypłaconego z góry wynagrodzenia wygasa z ostatnim dniem miesiąca, w którym ustał stosunek pracy, z tym że pracownik zachowuje wypłacone za ten miesiąc wynagrodzenie.
3. Wynagrodzenie i składniki wynagrodzenia wypłacane z góry, o których mowa w ust. 1, są wypłacane w pierwszym dniu miesiąca. Jeżeli pierwszy dzień miesiąca jest dniem ustawowo wolnym od pracy, wynagrodzenie i składniki wynagrodzenia wypłaca się w następującym po nim pierwszym dniu roboczym.
Rozdział 6
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 30. Kustosz biblioteczny, starszy bibliotekarz i starszy dokumentalista, który w dniu 1 stycznia 2007 r. nie posiadał kwalifikacji przewidzianych dla zajmowanego stanowiska i nie nabył ich do dnia wejścia w życie rozporządzenia, może być nadal zatrudniony na tym stanowisku, jeżeli w dniu 13 maja 2011 r. posiadał co najmniej 25-letni staż pracy, w tym co najmniej 15-letni staż pracy związany z działalnością biblioteczną.
§ 31. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.4)
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: B. Kudrycka
|
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 63, poz. 324).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 176, poz. 1238 i 1240 i Nr 180, poz. 1280, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, z 2009 r. Nr 68, poz. 584, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 202, poz. 1553, z 2010 r. Nr 57, poz. 359, Nr 75, poz. 471, Nr 96, poz. 620 i Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 84, poz. 455, Nr 112, poz. 654, Nr 174, poz. 1039 i Nr 185, poz. 1092.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700 oraz z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378.
4) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 grudnia 2006 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz. U. Nr 251, poz. 1852, z 2007 r. Nr 98, poz. 650, z 2009 r. Nr 51, poz. 406 oraz z 2011 r. Nr 88, poz. 498 i Nr 134, poz. 787).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
z dnia 5 października 2011 r. (poz. 1447)
Załącznik nr 1
TABELA A
MIESIĘCZNYCH MINIMALNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH NAUKOWO-DYDAKTYCZNYCH, NAUKOWYCH I DYDAKTYCZNYCH, UWZGLĘDNIAJĄCA COROCZNY WZROST WYNAGRODZEŃ W LATACH 2013-2015
Lp. | Grupa stanowisk | Stanowisko | Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego | |||
2012 r. | 2013 r. | 2014 r. | od 2015 r. | |||
1 | profesorów | profesor zwyczajny | 4145,00 | 4525,00 | 4940,00 | 5390,00 |
profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki, profesor wizytujący posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki | 3865,00 | 4220,00 | 4605,00 | 5025,00 | ||
profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego lub doktora w zakresie sztuki, profesor wizytujący posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego lub doktora w zakresie sztuki | 3540,00 | 3865,00 | 4220,00 | 4605,00 | ||
2 | docentów, | docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki | 3310,00 | 3615,00 | 3945,00 | 4305,00 |
adiunkt posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki | 2935,00 | 3205,00 | 3500,00 | 3820,00 | ||
starszy wykładowca nieposiadający stopnia naukowego albo stopnia w zakresie sztuki | 2325,00 | 2540,00 | 2770,00 | 3025,00 | ||
3 | asystentów, | asystent | 1885,00 | 2055,00 | 2245,00 | 2450,00 |
wykładowca, lektor, instruktor | 1830,00 | 1995,00 | 2175,00 | 2375,00 |
TABELA B
MIESIĘCZNYCH MINIMALNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH PRACOWNIKÓW DYPLOMOWANYCH BIBLIOTEKARZY ORAZ DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, UWZGLĘDNIAJĄCA COROCZNY WZROST WYNAGRODZEŃ W LATACH 2013-2015
Lp. | Stanowisko | Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego | |||
2012 r. | 2013 r. | 2014 r. | od 2015 r. | ||
1 | Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany | 2543,00 | 2775,00 | 3029,00 | 3306,00 |
2 | Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany | 2208,00 | 2410,00 | 2630,00 | 2870,00 |
3 | Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej | 2045,00 | 2232,00 | 2436,00 | 2659,00 |
4 | Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej | 1656,00 | 1807,00 | 1972,00 | 2152,00 |
Załącznik nr 2
TABELA MIESIĘCZNYCH MINIMALNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI, UWZGLĘDNIAJĄCA COROCZNY WZROST WYNAGRODZEŃ W LATACH 2013-2015
Kategoria | Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | |||
2012 r. | 2013 r. | 2014 r. | od 2015 r. | |
I | 1000,00 | 1090,00 | 1190,00 | 1300,00 |
II | 1005,00 | 1095,00 | 1195,00 | 1305,00 |
III | 1010,00 | 1100,00 | 1200,00 | 1310,00 |
IV | 1020,00 | 1110,00 | 1210,00 | 1325,00 |
V | 1030,00 | 1125,00 | 1230,00 | 1340,00 |
VI | 1040,00 | 1135,00 | 1240,00 | 1355,00 |
VII | 1050,00 | 1145,00 | 1250,00 | 1365,00 |
VIII | 1060,00 | 1155,00 | 1260,00 | 1375,00 |
IX | 1095,00 | 1195,00 | 1305,00 | 1425,00 |
X | 1130,00 | 1235,00 | 1350,00 | 1470,00 |
XI | 1175,00 | 1280,00 | 1395,00 | 1525,00 |
XII | 1220,00 | 1330,00 | 1450,00 | 1585,00 |
XIII | 1265,00 | 1380,00 | 1505,00 | 1645,00 |
XIV | 1325,00 | 1445,00 | 1575,00 | 1720,00 |
XV | 1410,00 | 1540,00 | 1680,00 | 1835,00 |
XVI | 1505,00 | 1645,00 | 1795,00 | 1960,00 |
XVII | 1595,00 | 1740,00 | 1900,00 | 2075,00 |
XVIII | 1690,00 | 1845,00 | 2015,00 | 2200,00 |
XIX | 1790,00 | 1955,00 | 2135,00 | 2330,00 |
XX | 2115,00 | 2310,00 | 2520,00 | 2750,00 |
XXI | 2780,00 | 3035,00 | 3310,00 | 3615,00 |
Załącznik nr 3
TABELA A
PODSTAWOWYCH STANOWISK, KWALIFIKACJI I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH, INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH, EKONOMICZNYCH I OBSŁUGI
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | minimalnego zaszerego- | dodatku | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kanclerz | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym | XVII | 5-8 |
2 | Kwestor | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVI | 4-7 |
3 | Zastępca kanclerza | wyższe | 6, w tym 3 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVI | 4-7 |
4 | Zastępca kwestora | wyższe | 6, w tym 2 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XV | 3-6 |
5 | Audytor wewnętrzny | wg odrębnych przepisów | XIV | 2-6 | |
6 | Kierownik administracyjny podstawowej jednostki organizacyjnej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej | wyższe | 6 | XIV | 3-6 |
7 | Zastępca kierownika administracyjnego podstawowej jednostki organizacyjnej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej | wyższe | 5 | XIII | 2-5 |
8 | Radca prawny | wg odrębnych przepisów | XIV | 2-6 | |
9 | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XIV | 1-3 | ||
10 | Główny specjalista, kierownik działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej; administrator sieci | wyższe | 5 | XIV | 2-6 |
11 | Główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | wg odrębnych przepisów | XIV | 2-6 | |
12 | Starszy specjalista naukowo-techniczny, starszy specjalista inżynieryjno-techniczny, starszy specjalista w zakresie prac finansowych lub ekonomicznych albo związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją; zastępca kierownika działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej, kierownik domu studenckiego | wyższe | 5 | XIII | 2-6 |
13 | Starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | wg odrębnych przepisów | XIII | 2-6 | |
14 | Rzecznik patentowy |
| XIII | 2-6 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
15 | Specjalista naukowo-techniczny, specjalista inżynieryjno-techniczny, specjalista w zakresie prac finansowych lub ekonomicznych albo związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją, organizacją produkcji; starszy mistrz, zastępca kierownika domu studenckiego | wyższe | 3 | XII | 1-4 |
średnie | 8 | ||||
16 | Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | wg odrębnych przepisów | XII | 1-4 | |
17 | Starszy (lub samodzielny): referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, fizyk, matematyk i inne stanowiska równorzędne, mechanik, technolog, konstruktor, mistrz | wyższe | - | VIII | - |
średnie | 4 | ||||
18 | Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego | wg odrębnych przepisów | XI | 1-2 | |
19 | Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy | XI | - | ||
20 | Inspektor nadzoru inwestorskiego | XI | 1 | ||
21 | Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | XI | - | ||
22 | Referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, technik, magazynier | średnie | - | VI | - |
zasadnicze zawodowe | 2 | ||||
23 | Inspektor ochrony mienia | średnie | - | VI | - |
podstawowe | 2 | ||||
24 | Pomoc techniczna, administracyjna, laborant i inne stanowiska równorzędne | zasadnicze | - | IV | - |
25 | Pedel, pracownik gospodarczy, starszy woźny, starszy portier, dozorca, strażnik ochrony mienia | podstawowe | - | II | - |
26 | Pomocniczy pracownik administracji lub obsługi | podstawowe | - | I | - |
TABELA B
KWALIFIKACJI I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH
Lp. | Wymagane kwalifikacje | Kategoria minimalnego |
1 | 2 | 3 |
1 | Robotnicy bez przygotowania zawodowego | I |
2 | Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczym | I |
3 | Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnie | I |
4 | Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonym | IV |
1 | 2 | 3 |
5 | Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne prace | VII |
6 | Kierowca samochodu osobowego - według odrębnych przepisów | II |
7 | Kierowca samochodu ciężarowego - według odrębnych przepisów | VI |
8 | Kierowca autobusu - według odrębnych przepisów | V |
Załącznik nr 4
TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria minimalnego zaszerego- | |
wykształcenie | liczba lat pracy i wymagana praktyka | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kustosz | - wyższe magisterskie w zakresie bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej albo - wyższe magisterskie lub równorzędne oraz studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej, albo - posiadanie stopnia naukowego | 10 lat w bibliotece naukowej oraz co najmniej miesięczna praktyka specjalistyczna w innej niż macierzysta bibliotece naukowej, potwierdzona zaświadczeniem o jej ukończeniu lub udokumentowany roczny staż pracy w innej niż macierzysta bibliotece naukowej | XIII |
2 | Starszy bibliotekarz, | - wyższe w zakresie bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej albo - wyższe oraz studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa lub informacji naukowej, albo - posiadanie stopnia naukowego | 6 lat w bibliotece naukowej oraz co najmniej dwutygodniowa praktyka specjalistyczna w bibliotece naukowej, potwierdzona zaświadczeniem o jej ukończeniu lub udokumentowany roczny staż pracy w innej niż macierzysta bibliotece naukowej | XI |
3 | Starszy konserwator książki | wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | 2 | XI |
4 | Bibliotekarz | wyższe w zakresie bibliotekoznawstwa lub inne wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | 3 | X |
inne wyższe | 4 | |||
studium bibliotekarskie | 5 | |||
średnie bibliotekarskie | 6 | |||
inne średnie | 8 | |||
Dokumentalista | wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | 3 | ||
studium informacji naukowo-technicznej | 5 | |||
Konserwator książki | wyższe | 3 | ||
średnie | 5 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5 | Starszy magazynier biblioteczny | średnie | 6 | IX |
6 | Starszy technik dokumentalista | średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej | 6 | IX |
7 | Młodszy bibliotekarz | wyższe lub studium bibliotekarskie | - | VIII |
średnie bibliotekarskie | 1 | |||
średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie | - | |||
Młodszy dokumentalista | wyższe lub studium informacji naukowo-technicznej | - | ||
Młodszy konserwator książki | wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności | - | ||
średnie | 3 | |||
8 | Technik dokumentalista | średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej | 4 | VII |
9 | Magazynier biblioteczny | średnie lub zasadnicze zawodowe | - | VI |
10 | Technik-konserwator książki | średnie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności | - | V |
11 | Młodszy technik dokumentalista | średnie | - | V |
Pomocnik biblioteczny | zasadnicze zawodowe lub podstawowe | - |
Załącznik nr 5
TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ I POLIGRAFICZNEJ
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | minimalnego | dodatku | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik (dyrektor) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, redaktor naczelny | wyższe | 5 | XII | 3-6 |
2 | Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, zastępca redaktora naczelnego, sekretarz wydawnictwa, kierownik redakcji | wyższe | 4 | XI | 2-5 |
Szef produkcji | 6 | ||||
Starszy redaktor | 4 | - | |||
3 | Kierownik działu: składu, grafiki komputerowej lub komórki równorzędnej | wyższe | 4 | XI | 1-3 |
4 | Redaktor techniczny | średnie | 3 | X | - |
5 | Redaktor | wyższe | 2 | IX | - |
6 | Grafik | średnie | 1 | X | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | Operator składu komputerowego lub grafiki komputerowej | wyższe | - | VII | - |
średnie | 2 | ||||
8 | Informatyk, technolog | wyższe | - | XI | - |
9 | Kreślarz, korektor | średnie | - | VII | - |
10 | Księgarz | średnie | - | VII | - |
11 | Mechanik maszyn poligraficznych | kwalifikacje wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczegól- | - | V | - |
12 | Fotograf, introligator, kopista offsetowy, montażysta offsetowy, naświetlacz składu komputerowego, operator monitora ekranowego fotoskładu, składacz komputerowego systemu składu | - | VI | - | |
13 | Operator: maszyn powielających, kserografu, maszyn introligatorskich offsetowych, typograficznych | - | IV | - | |
14 | Pracownik pomocniczy | - | II | - |
Załącznik nr 6
TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I MINIMALNEGO ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO
Lp. | Stanowisko | Wymagania kwalifikacyjne | Kategoria | |||
wykształcenie | liczba lat pracy | minimalnego | dodatku | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 | Kierownik (dyrektor) ośrodka | wyższe techniczne o specjalności lotniczej lub ekonomiczne albo prawnicze oraz licencja pilota zawodowego lub szkolenie w zakresie eksploatacji sprzętu lotniczego | 8 lat, w tym 4 | XVI | 3-7 | |
2 | Zastępca kierownika (dyrektora) ośrodka | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 5 lat w lotnictwie, | XV | 2-5 |
średnie | 8 lat w lotnictwie, | |||||
3 | Kierownik szkolenia lotniczego | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 4 lata w lotnictwie, | XIV | 2-4 |
średnie | 6 lat w lotnictwie, | |||||
Kierownik działu techniki | wyższe | licencja mechanika pokładowego lub mechanika lotniczego | 4 lata w lotnictwie, | |||
średnie | 6 lat w lotnictwie, |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
4 | Starszy instruktor pilot | wyższe | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy | 3 lata w lotnictwie, | XIV | - |
średnie | 5 lat w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy | |||||
5 | Instruktor pilot | średnie | licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy | ukończona praktyka instruktorska | XII | - |
6 | Kierownik sekcji technicznej | średnie | licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw | 4 lata w lotnictwie, | X | 1-2 |
7 | Mechanik pokładowy | średnie | licencja mechanika pokładowego | 2 lata na stanowisku mechanika lotniczego | X | - |
Mechanik lotniczy | licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw | 1 rok w lotnictwie | ||||
8 | Pilot | średnie | licencja pilota zawodowego | - | X | - |
9 | Mechanik praktykant | zawodowe | - | - | VII | - |
Załącznik nr 7
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Lp. | Funkcja | Stawka dodatku |
1 | Rektor uczelni, która posiada co najmniej cztery uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora, a w przypadku uczelni artystycznej dwa takie uprawnienia | 4690,00-5800,00 |
2 | Rektor uczelni akademickiej niespełniającej wymagań określonych w lp. 1 | 3580,00-4690,00 |
3 | Rektor uczelni zawodowej | 2480,00-3580,00 |
4 | Prorektor uczelni spełniającej wymagania określone w lp. 1, prorektor uczelni artystycznej | 2870,00-3500,00 |
5 | Prorektor uczelni akademickiej niespełniającej wymagań określonych w lp. 1 | 2240,00-2870,00 |
6 | Prorektor uczelni zawodowej | 1600,00-2240,00 |
7 | Kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni (dziekan) | 1000,00-2500,00 |
8 | Zastępca kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej (prodziekan), dyrektor międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), dyrektor centrum uczelniano-przemysłowego, zastępca dyrektora międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), zastępca dyrektora instytutu na prawach wydziału, zastępca dyrektora centrum uczelniano-przemysłowego, dyrektor (kierownik) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki, zastępca dyrektora (kierownika) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki | 200,00-1900,00 |
Załącznik nr 8
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE DYPLOMOWANYCH BIBLIOTEKARZY, DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ ORAZ DLA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI
Lp. | Funkcja | Stawka dodatku |
1 | 2 | 3 |
1 | Dyrektor biblioteki głównej | 460,00-2200,00 |
2 | Zastępca dyrektora biblioteki głównej | 90,00-1600,00 |
3 | Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, kierownik biblioteki wydziału lub instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej | 85,00-480,00 |
Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej |
Załącznik nr 9
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Lp. | Kategoria | Stawka dodatku funkcyjnego w złotych |
1 | 2 | 3 |
1 | 1 | 85,00-180,00 |
2 | 2 | 90,00-190,00 |
3 | 3 | 115,00-290,00 |
4 | 4 | 135,00-410,00 |
5 | 5 | 200,00-480,00 |
6 | 6 | 260,00-690,00 |
7 | 7 | 460,00-1600,00 |
8 | 8 | 900,00-2200,00 |