ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 29 czerwca 2004 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek
(Dz.U. z 2004 r., Nr 164, poz. 1715; Dz.U. z 2005 r., Nr 34, poz. 306; Dz.U. z 2005 r., Nr 265, poz. 2212;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2006 r., Nr 38, poz. 259)
Na podstawie art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 w związku z art. 43 ust. 1 i 2, art. 44, art. 46 i art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, z późn. zm.1)), a także w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484), art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750. z późn. zm.2)), art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 oraz z 2003 r. Nr 149, poz. 1454) oraz na podstawie art. 84 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] 1. Rozporządzenie stosuje się do pracowników:
1) wymienionych w art. 1 ust. 1 pkt 8a, 9a, 12 i pkt 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,
2) zatrudnionych w:
a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy.
b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,
c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,
d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych
- zwanych dalej „pracownikami”.
2. Rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;
2) strażników Państwowej Straży Rybackiej - w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym;
3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych - w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych.
§ 2.[Tabele stawek] Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, które są określone w załączniku nr 1 [1] do rozporządzenia;
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, która jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników, które są określone w załączniku nr 3 [2] do rozporządzenia.
§ 3.[Definicja] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „najniższym wynagrodzeniu zasadniczym”, rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, o których mowa w § 2 pkt 1.
§ 4.[Skrócenie pracownikowi okresu pracy zawodowej] Kierownik urzędu lub jednostki, o których mowa w § 1 ust. 1, zwany dalej „kierownikiem urzędu lub jednostki”, może, w uzasadnionych przypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 5.[Dodatek funkcyjny] 1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach niezwiązanych z kierowaniem zespołem, dla których w tabelach, o których mowa w § 2 pkt 3, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku przewidziana dla danego stanowiska jest niższa o jedną stawkę.
§ 6.[Dodatek specjalny] 1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności kierownik urzędu lub jednostki może przyznać pracownikowi na czas określony dodatek specjalny.
2. Dodatek specjalny może być przyznawany również ze względu na charakter pracy i zakres wykonywanych zadań; dodatek przyznaje się na czas określony, a w indywidualnych przypadkach także na czas nieokreślony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Dodatek specjalny może być podwyższany w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
5. Przepisy ust. 1-4 nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi.
§ 7.[Wyłączenia] Przepisy § 6 nie dotyczą osób wymienionych w tabeli XII w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 8.[Dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych dla zdrowia] 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia:
1) przy pierwszym stopniu uciążliwości lub szkodliwości - w wysokości do 5 %,
2) przy drugim stopniu uciążliwości lub szkodliwości - w wysokości do 10 %,
3) przy trzecim stopniu uciążliwości lub szkodliwości - w wysokości do 15 %
- najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wykaz prac, o których mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
3. Prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 1 lit. d i e oraz pkt 2 lit. b, d i e uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych miejscowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
4. Dodatek przysługuje pracownikom wykonującym prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 1, 2 i pkt 3 lit. a, c-h, przez co najmniej 80 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 3 lit. b - przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
5. W razie zbiegu uprawnień do dodatków za wykonywanie pracy o różnym stopniu uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia uciążliwości lub szkodliwości.
§ 9.[Dodatek za wysługę lat] 1. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę w urzędach i jednostkach, zwanego dalej „dodatkiem za wysługę lat”, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
3. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu - do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 10.[Nagroda jubileuszowa] 1. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się okres zatrudnienia u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
3. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
5. Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
7. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
8. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
9. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 8, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
10. Przepisy ust. 8 i 9 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 11.[Fundusz nagród] 1. Tworzy się fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3 % planowanych wynagrodzeń osobowych, pozostający w dyspozycji kierowników urzędów lub jednostek.
2. Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez kierowników urzędów lub jednostek w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
§ 12.[Godzinowa stawka wynagrodzenia zasadniczego] Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, ustala się dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 13.[Dodatek za pracę w porze nocnej] Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.4)).
§ 14.[Fundusz premiowy] 1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
2. Wysokość funduszu premiowego, o którym mowa w ust. 1, oraz warunki przyznawania premii ustala kierownik urzędu lub jednostki.
§ 15.[Dodatek dla kierowcy] 1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nieprzekraczającej 60 % najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala kierownik urzędu lub jednostki, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 16.[Przepisy wyjaśniające] Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 17.[Bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny] Pracownicy urzędu morskiego biorący udział w próbach technicznych statków na morzu po budowie lub remoncie albo wykonujący w czasie pracy statku zadania statutowe urzędu otrzymują bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny według norm stosowanych w czasie eksploatacji statku.
§ 18.[Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach inspekcyjno-technicznych] 1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach inspekcyjno-technicznych w urzędzie górniczym przysługują uprawnienia w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 r. w sprawie szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa - Karta górnika (Dz. U. z 1982 r. Nr 2, poz. 13).
2. Pracownikom, o których mowa w ust. 1, uprawnionym do dodatku za wysługę lat i do szczególnych świadczeń w zakresie płac określonych w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 1, przysługuje uprawnienie z jednego tytułu wybranego przez pracownika.
§ 19.[Ustalanie prawa do nagrody jubileuszowej] Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w urzędzie lub jednostce w dniu 27 stycznia 1995 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach.
§ 20.[Nabycie prawa do nagrody jubileuszowej] Pracownik, który podjął zatrudnienie w urzędzie lub jednostce po dniu 27 stycznia 1995 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 10, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody jubileuszowej za dany okres pracy.
§ 21.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz. U. Nr 33, poz. 263 i Nr 176, poz. 1712 oraz z 2004 r. Nr 45, poz. 416).
§ 22.[Wejście w życie] [3] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z tym że przepisy rozporządzenia w zakresie dotyczącym pracowników zatrudnionych w:
1) Biurze Nasiennictwa Leśnego wchodzą w życie z mocą od dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej;
2) Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wchodzą w życie z mocą od dnia 2 maja 2004 r.
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1071, Nr 123, poz. 1353 i Nr 128, poz. 1403, z 2002 r. Nr 1, poz. 18, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052 oraz z 2003 r. Nr 228, poz. 2256.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 81, poz. 875, Nr 110, poz. 1189 i Nr 115, poz. 1229 oraz z 2004 r. Nr 92, poz. 880.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 92, poz. 881, Nr 93, poz. 888 i Nr 96, poz. 959.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001 i Nr 120, poz. 1252.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 29 czerwca 2004 r. (poz. 1633)
Załącznik nr 1
TABELE
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
A. Dla pracowników, o których mowa w tabeli I, II, III, IV, V, XI, XIII, XIV, XIVa oraz XV części I. załącznika nr 3 do rozporządzenia
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych | ||
1 | 2 | ||
I | 810 | - | 960 |
II | 820 | - | 980 |
III | 840 | - | 1 030 |
IV | 860 | - | 1 080 |
V | 890 | - | 1 150 |
VI | 920 | - | 1 250 |
VII | 950 | - | 1 370 |
VIII | 980 | - | 1 480 |
IX | 1 010 | - | 1 620 |
X | 1 040 | - | 1 760 |
XI | 1 070 | - | 1 890 |
XII | 1 100 | - | 2 040 |
XIII | 1 140 | - | 2 200 |
XIV | 1 180 | - | 2 370 |
XV | 1 230 | - | 2 540 |
XVI | 1 280 | - | 2 730 |
XVII | 1 380 | - | 2 910 |
XVIII | 1 500 | - | 3 130 |
XIX | 1 630 | - | 3 420 |
XX | 1 740 | - | 3 710 |
XXI | 1 850 | - | 4 040 |
B. Dla pozostałych pracowników urzędów i jednostek (z wyłączeniem pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych, obsługi i pracowników wewnętrznej służby ochrony)
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych | ||
1 | 2 | ||
I | 800 | - | 930 |
II | 810 | - | 970 |
III | 820 | - | 1 030 |
IV | 830 | - | 1 090 |
V | 840 | - | 1 150 |
VI | 850 | - | 1 230 |
VII | 860 | - | 1 320 |
VIII | 870 | - | 1 400 |
IX | 890 | - | 1 480 |
X | 910 | - | 1 570 |
XI | 940 | - | 1 680 |
XII | 970 | - | 1 790 |
XIII | 1 000 | - | 1 910 |
XIV | 1 040 | - | 2 080 |
XV | 1 080 | - | 2 230 |
XVI | 1 130 | - | 2 480 |
XVII | 1 180 | - | 2 720 |
XVIII | 1 240 | - | 2 980 |
XIX | 1 300 | - | 3 240 |
XX | 1 360 | - | 3 550 |
XXI | 1 460 | - | 3 920 |
C. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych, obsługi i pracowników wewnętrznej służby ochrony
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych | ||
1 | 2 | ||
I | 790 |
| 930 |
II | 800 |
| 940 |
III | 810 |
| 960 |
IV | 820 | - | 1 000 |
V | 830 | - | 1 040 |
VI | 840 | - | 1 080 |
VII | 850 | - | 1 130 |
VIII | 860 | - | 1 190 |
IX | 870 | - | 1 260 |
X | 890 | - | 1 340 |
XI | 910 | - | 1 420 |
XII | 930 | - | 1 500 |
XIII | 950 | - | 1 620 |
XIV | 980 | - | 1 730 |
XV | 1 010 | - | 1 840 |
XVI | 1 040 | - | 1 970 |
XVII | 1 070 | - | 2 100 |
XVIII | 1 100 | - | 2 240 |
XIX | 1 130 | - | 2 400 |
XX | 1 200 | - | 2 560 |
XXI | 1 310 | - | 2 720 |
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
1 | do 35 |
2 | do 50 |
3 | do 65 |
4 | do 80 |
5 | do 95 |
6 | do 110 |
7 | do 125 |
8 | do 150 |
9 | do 175 |
10 | do 200 |
Załącznik nr 3
I. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad | XX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
II. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDZIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje |
| |
wykształcenie | Liczba lat pracy |
| ||||
| ||||||
| ||||||
1. | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|
1. | Dyrektor Oddziału Okręgowego | XX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
|
III. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W BIURZE NASIENNICTWA LEŚNEGO
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor Biura | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca Dyrektora Biura | XV-XIX | 8 | wyższe | 7 |
IV. TABELA STANOWISK, ZASZERECOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GŁÓWNYM INSPEKTORACIE INSPEKCJI HANDLOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje |
| |
wykształcenie | liczba lat pracy |
| ||||
| ||||||
| ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|
1. | Główny Inspektor | XXI | 10 | wyższe | 7 |
|
2. | Zastępca Głównego Inspektora | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
|
V. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH AUDYTORÓW WEWNĘTRZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Audytor wewnętrzny | XVII-XVIII | 8 | według odrębnych przepisów |
VI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH WOJEWÓDZKICH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Przewodniczący wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności | XV-XIX | 7 | według odrębnych przepisów | |
2. | Przewodniczący składu orzekającego o niepełnosprawności | XIV-XVIII | 6 | ||
3. | Komendant wojewódzki Państwowej Straży Łowieckiej | XV-XVII | 5 | ||
4. | Sekretarz wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności | XIII-XVII | 5 | ||
5. | Zastępca komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Łowieckiej | XIV-XVI | 4 | ||
6. | Członkowie wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (lekarz, psycholog, pedagog, doradca zawodowy, pracownik socjalny) | XIII-XVI | 4 | ||
7. | Komendant posterunku Państwowej Straży Łowieckiej | XII-XV | 3 | ||
8. | Starszy strażnik Państwowej Straży Łowieckiej | V-XIII | - | ||
9. | Strażnik Państwowej Straży Łowieckiej | III-X | - | ||
10. | Młodszy strażnik Państwowej Straży Łowieckiej | I-VII | - |
VII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KOMENDACH, INSPEKTORATACH I INNYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY KIEROWNIKÓW ZESPOLONYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY WOJEWÓDZKICH ORAZ KIEROWNIKÓW POWIATOWYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje |
| ||
wykształcenie | liczba lat pracy |
| |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| |
I. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
| |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XVII-XX | 9 | wyższe | 7 |
| |
II. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
| |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XVII-XX | 9 | wyższe | 7 |
| |
III. Wojewódzkie inspektoraty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 |
| |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
| |
IV. Wojewódzkie urzędy ochrony zabytków |
| ||||||
1. | Wojewódzki konserwator zabytków | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 |
| |
2. | Zastępca wojewódzkiego konserwatora zabytków | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
| |
V. Wojewódzkie inspekcje nadzoru geodezyjnego i kartograficznego |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | według odrębny przepisów |
| ||
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XVII-XX | 9 |
| |||
VI. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Farmaceutycznej |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor farmaceutyczny | XVIII-XXI | 10 | wyższe farmaceutyczne | 5 |
| |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego | XVI-XX | 9 | wyższe farmaceutyczne | 5 |
| |
VII. Wojewódzkie inspektoraty nadzoru budowlanego |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego | XIX-XXI | 10 | wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń | 7 |
| |
VIII. Powiatowe inspektoraty nadzoru budowlanego |
| ||||||
1. | Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego | XVIII-XX |
| wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń | 5 |
| |
IX. Kuratoria oświaty |
| ||||||
1. | Kurator oświaty | XX-XXI | 10 | według odrębnych przepisów |
| ||
2. | Wicekurator oświaty | XIX-XX | 9 |
| |||
X. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
| ||||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | 8 | według odrębnych przepisów |
| |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XV-XX | 9 | wyższe |
| ||
|
|
|
|
|
|
|
|
VIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W RAMACH PRAC INTERWENCYJNYCH I ROBÓT PUBLICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Główny specjalista | XII-XVII | - | wyższe | 5 |
2. | Starszy specjalista | XI-XV | - | wyższe | 3 |
3. | Inspektor | VII-XII | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
4. | Ankieter | VI-XI | - | średnie | 2 |
5. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
IX. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ PODLEGŁYCH MINISTROM LUB CENTRALNYM ORGANOM ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Urzędy morskie | |||||
1. | Dyrektor | XIX-XXI | 10 | wyższe | 9 |
2. | Zastępca dyrektora do spraw inspekcji morskiej | XIX-XX | 9 | wyższe oraz dyplom kapitana żeglugi wielkiej | 9 |
3. | Zastępca dyrektora do spraw technicznych, zastępca dyrektora do spraw oznakowania nawigacyjnego | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
1. | Załogi jednostek pływających: | XV-XVII | 2 | według odrębnych przepisów | |
2. | Kierownik statku II kategorii | XIV-XVI | - | ||
3. | Zastępca kierownika statku l kategorii (I oficer), | XIV-XVI | 1 | ||
4. | Kierownik maszyn statku II kategorii, II oficer mechanik | XIII-XV | - | ||
5. | Kierownik statku III kategorii, kierownik maszyn statku III kategorii | XII-XIV | - | ||
6. | Oficer wachtowy | XII-XIII | - | ||
7. | Oficer elektryk okrętowy | XI-XIV | - | ||
8. | Kierownik statku IV kategorii, kierownik maszyn statku IV kategorii, bosman okrętowy | XI-XIII | - | ||
9. | Sternik motorzysta, | XI-XII | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
10. | Operator urządzeń hydrograficznych, | X-XI | - |
|
|
11. | Marynarz | IX-X | - | ||
12. | Steward | VIII-IX | - | ||
13. | Młodszy marynarz | VII-VIII | - | ||
14. | Starszy bosman bazy | VIII-IX | - | średnie | - |
15. | Bosman bazy | VII-VIII | - | średnie | - |
| II. Okręgowe inspektoraty rybołówstwa morskiego |
|
| ||
1. | Okręgowy inspektor | XVIII-XX | 7 | wyższe odpowiedniej specjalności | 6 |
2. | Zastępca okręgowego inspektora | XVI-XIX | 6 | ||
1. | Załogi jednostek pływających | XV-XVII | 2 | według odrębnych przepisów | |
2. | Kierownik statku II kategorii | XIV-XVI | - | ||
3. | Zastępca kierownika statku l kategorii | XIV-XVI | 1 | ||
4. | Kierownik maszyn statku II kategorii, | XIII-XV | - | ||
5. | Kierownik statku III kategorii, | XII-XIV | - | ||
6. | Oficer wachtowy | XII-XIII | - | ||
7. | Oficer elektryk okrętowy | XI-XIV | - | ||
8. | Kierownik statku IV kategorii, | XI-XIII | - | ||
9. | Sternik motorzysta, | XI-XII | - | ||
10. | Operator urządzeń hydrograficznych, | X-XI | - | ||
11. | Marynarz | IX-X | - | ||
12. | Steward | VIII-IX | - | ||
13. | Młodszy marynarz | VII-VIII | - | ||
14. | Starszy bosman bazy | VIII-IX | - | średnie | - |
15. | Bosman bazy | VII-VIII | - | średnie | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
III. Wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego | |||||
1. | Wojewódzki inspektor | XVII-XXI | 10 | wyższe | 5 |
2. | Zastępca wojewódzkiego inspektora | XV-XX | 9 | wyższe | 5 |
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XIX | 8 | wyższe i patent oficera żeglugi śródlądowej | 7 |
V. Archiwa państwowe | |||||
1. | Dyrektor archiwum | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Pomocnik archiwisty, | VI-VIII | - | średnie | - |
VI. Urzędy skarbowe | |||||
1. | Starszy kasjer | XI-XIII | - | średnie | 3 |
2. | Kasjer | IX-XII | - | średnie | 2 |
VII. Urzędy statystyczne | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXl | 10 | wyższe | 7 |
VIII. Okręgowe urzędy górnicze, Urząd Górniczy do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXl | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
IX. Okręgowe urzędy miar i urzędy probiercze | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXl | 10 | wyższe | 7 |
2. | Naczelnik obwodowego urzędu | XV-XVII | 5 | wyższe | 4 |
X. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | |||||
1. | Dyrektor urzędu | XVIII-XXl | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
XI. Izby celne | |||||
1. | Dyrektor izby celnej | XVIII-XXl | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora izby celnej | XVII-XX | 9 | wyższe | 7 |
XI I. Urzędy celne | |||||
1. | Naczelnik urzędu celnego | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca naczelnika urzędu celnego | XIV-XIX | 8 | wyższe | 7 |
X.TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAN I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI OBRONY NARODOWEJ LUB PRZEZ NIEGO NADZOROWANYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | ||
wykształcenie | liczba lat pracy | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1. | Dyrektor jednostki organizacyjnej | XVII-XXI | 10 | wyższe | 6 | |
2. | Zastępca dyrektora jednostki organizacyjnej | XV-XX | 9 | wyższe | 5 | |
3. | Główny księgowy | XV-XVIII | 8 | wyższe | 6 | |
4. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 | |
5. | Radca prawny | XV-XVII | 6 | według odrębnych przepisów | ||
6. | Dyrektor biblioteki naukowej Sztabu Generalnego WP | XIV-XVIII | 8 | wyższe bibliotekarskie | 4 | |
7. | Szef oddziału | XIV-XVIII | 8 | wyższe | 5 | |
8. | Szef wydziału | XIV-XVIII | 5 | wyższe | 4 | |
9. | Zastępca szefa oddziału | XII-XVIII | 5 | wyższe | 4 | |
10. | Kustosz | XIII-XVII | - | według odrębnych przepisów | ||
11. | Pielęgniarka okręgowa | XIV-XVI | 6 | według odrębnych przepisów | ||
12. | Zastępca głównego księgowego | XIV-XVI | 4 | wyższe | 3 | |
13. | Kierownik ośrodka informacji naukowej Sztabu Generalnego WP | XIV-XVI | 5 | wyższe bibliotekarskie | 4 | |
14. | Kierownik zespołu (grupy) | XIV-XVI | 5 | wyższe | 6 | |
14a. | Kierownik filii wojskowego biura emerytalnego | XIV-XVI | 5 | wyższe | 6 | |
15. | Starszy inspektor kontroli wojskowej | XIII-XVI | - | wyższe | 4 | |
16. | Kierownik biblioteki fachowej | XIII-XV | 4 | wyższe bibliotekarskie | 4 | |
17. | Kierownik sekcji | XIII-XIV | 3 | wyższe | 4 | |
18. | Starszy specjalista | XII-XV | - | wyższe | 4 | |
19. | Starszy metrolog, | XI-XV | - | wyższe | 4 | |
20. | Starszy projektant, | XII-XIV | - | wyższe | 4 | |
21. | Inspektor kontroli wojskowej, specjalista, | XII-XIV | - | wyższe | 4 | |
22. | Projektant, | XII-XIV | - | wyższe | 3 | |
23. | Starszy bibliotekarz, | XII-XIV | - | według odrębnych przepisów | ||
23a. | Aprobant | IX-XIV | - | wyższe | 3 | |
24. | Informatyk | XI-XIV | - | średnie | 5 | |
25. | Referendarz, | XI-XIII | - | wyższe | 2 | |
26. | Bibliotekarz, | XI-XIII | - | według odrębnych przepisów | ||
27. | Starszy inspektor | IX-XIII | - | wyższe | 2 | |
średnie | 4 | |||||
28. | Starszy technik | IX-XIII | - | średnie | 4 | |
29. | Starszy instruktor, | IX-XIII | - | średnie | 3 | |
30. | Starszy księgowy | VIII-XII | - | wyższe | - | |
średnie | 3 | |||||
31. | Starszy redaktor | VIII-XII | - | średnie | 5 | |
|
|
|
|
|
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
32. | Statystyk, | VII-XII | - | średnie | 2 |
33. | Referent prawny, | VII-XII | - | wyższe prawnicze lub administracyjne | - |
34. | Instruktor, | VII-XII | - | średnie | 2 |
35. | Sekretarz dowódcy (szefa, dyrektora) | VII-XI | - | średnie | 3 |
36. | Księgowy | VI-XI | - | średnie | 1 |
37. | Starszy referent | VI-XI | - | średnie | 2 |
38. | Referent, | VI-IX | - | średnie | - |
Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi | |||||
1. | Kierownik biblioteki specjalistycznej, kierownik ośrodka informacji naukowej | X-XII | 3 | średnie | 4 |
2. | Kierownik magazynu | IX-XI | 2 | średnie | 3 |
3. | Kierownik: kancelarii, archiwum, kreślarni, drukarni, powielarni | IX-X | 2 | średnie | 3 |
4. | Starszy bibliotekarz, | IX-XI | - | średnie | 3 |
5. | Maszynista offsetowy | IX-X | - | zasadnicze | 2 |
6. | Bibliotekarz, | VIII-IX | - | średnie | 3 |
7. | Starszy laborant, | VII-IX | - | średnie | 3 |
8. | Kierowca | VII-IX | - | zasadnicze | - |
9. | Maszynistka, | VII-VIII | - | średnie | - |
10. | Magazynier, | VII-VIII | - | średnie | - |
11. | Operator kserokopiarki | VII-VIII | - | średnie | 2 |
zasadnicze | 3 | ||||
12. | Kreślarz, | VI-VIII | - | średnie | - |
14. | Portier | IV-V | - | podstawowe | - |
XI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW INSTYTUTU PAMIĘCI NARODOWEJ - KOMISJI ŚCIGANIA ZBRODNI PRZECIWKO NARODOWI POLSKIEMU
A. TABELA
KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO l DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH
Lp. | Stanowisko | Kwota wynagrodzenia zasadniczego | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Zastępca Prezesa, | 3.650-5.480 | 1.770 | wyższe | 8 |
B. TABELA
STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor biura, | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora biura, | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
3. | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XVII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
4. | Naczelnik wydziału, | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
4a. | Zastępca naczelnika wydziału | XVI-XVIII | 7 | wyższe | 7 |
5. | Główny specjalista, | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
radca prawny
| według odrębnych przepisów | ||||
6. | Starszy specjalista, | XIII-XV | - | wyższe | 6 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7. | Specjalista, | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
8. | Starszy inspektor, | XI-XIII | - | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
9. | Inspektor, | IX-XII | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
10. | Starszy referent, | VIII-XI | - | średnie | 2 |
11. | Referent, | V-IX | - | średnie | - |
12. | Pomocnik: | VI-VIII | - | średnie | - |
XII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ, KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO I DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW RZĄDOWEGO CENTRUM STUDIÓW STRATEGICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kwota wynagrodzenia zasadniczego | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Prezes Rządowego Centrum Studiów Strategicznych | 8.100 | 2.430 | wyższe | 8 |
2. | Wiceprezes Rządowego Centrum Studiów Strategicznych | 7.510 | 2.130 | wyższe | 5 |
XIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW KANCELARII POLSKIEJ AKADEMII NAUK ORAZ BIURA CENTRALNEJ KOMISJI DO SPRAW STOPNI I TYTUŁÓW
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | Liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Szef Kancelarii Polskiej Akademii Nauk | XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca Szefa Kancelarii Polskiej Akademii Nauk | XX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
3. | Dyrektor biura (zespołu), | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
4. | Wicedyrektor biura (zespołu), | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
główny specjalista do spraw legislacji
| wyższe prawnicze
| ||||
5. | Zastępca przewodniczącego wydziału Polskiej Akademii Nauk | XVIII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
6. | Naczelnik działu, | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
audytor wewnętrzny
| według odrębnych przepisów | ||||
7. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
radca prawny
| według odrębnych przepisów | ||||
8. | Starszy specjalista | XIII-XV | - | wyższe | 6 |
starszy programista, | XII-XV
| ||||
9. | Specjalista, | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
10. | Starszy inspektor | XI-XIII | - | wyższe | 3 |
11. | Inspektor, | IX-XII | - | wyższe | 2 |
referent prawny
| wyższe prawnicze | - | |||
12. | Księgowy, | VIII-XI | - | średnie | - |
13. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
XIV. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW BIURA RZECZNIKA INTERESU PUBLICZNEGO
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Dyrektor biura | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Wicedyrektor biura, | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
3. | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XVII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
4. | Naczelnik wydziału | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
5. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
6. | Specjalista | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
7. | Starszy inspektor, | XI-XIII | - | wyższe | 2 |
średnie | 4 | ||||
8. | Inspektor | IX-XII | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
9. | Starszy referent, | VIII-IX | - | średnie | - |
10. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
XIVa. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW
ZATRUDNIONYCH W PROKURATORII GENERALNEJ SKARBU PAŃSTWA
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagania kwalifikacyjne | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor biura | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2 | Główny księgowy | XVIII-XX | 9 | według odrębnych przepisów | |
Wicedyrektor biura | wyższe | 7 | |||
3 | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XVII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
4 | Naczelnik wydziału | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
5 | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
6 | Specjalista | XII-XV | - | wyższe | 4 |
7 | Starszy inspektor, | XI-XIV |
| wyższe | 2 |
Samodzielny księgowy | średnie | 4 | |||
8 | Inspektor | IX-XIII |
| wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
9 | Starszy referent, księgowy | VIII-XI | - | średnie | - |
10 | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
XV. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KASIE ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Centrala Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego | |||||
1. | Dyrektor biura (komórki równorzędnej) | XIX-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Naczelny lekarz Kasy | XIX-XXI | 10 | wyższe medyczne tytuł specjalisty | 7 |
3. | Wicedyrektor biura (komórki równorzędnej), główny księgowy Kasy, rzecznik prasowy | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7 |
główny specjalista do spraw legislacji
| wyższe prawnicze
| ||||
3a. | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XVII-XIX | 9 | wyższe | 7 |
4. | Radca Prezesa | XVII-XVIII | 8 | wyższe | 7 |
5. | Audytor wewnętrzny | XVII-XVIII | 8 | według odrębnych przepisów | |
6. | Lekarz-inspektor nadzoru orzecznictwa lekarskiego | XV-XVII | 6 | wyższe medyczne | 7 |
7. | Główny specjalista | XV-XVII | 6 | wyższe | 7 |
radca prawny
| według odrębnych przepisów | ||||
8. | Starszy specjalista | XIII-XV | - | wyższe | 6 |
9. | Specjalista | XII-XIV | - | wyższe | 4 |
specjalista do spraw legislacji
| wyższe prawnicze oraz aplikacja legislacyjna | 2 | |||
10. | Starszy inspektor, | XI-XIII | - | wyższe | 3 |
11. | Inspektor, sekretarz Prezesa i jego zastępcy | IX-XII | - | wyższe
| - |
średnie | 2 | ||||
referent prawny | wyższe prawnicze | - | |||
12. | Starszy referent | VIII-XI | - | średnie | 2 |
księgowy, sekretarz dyrektora biura (komórki równorzędnej)
| - | ||||
13. | Referent | VI-IX | - | średnie | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
II. Oddziały Regionalne Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego | |||||
1. | Dyrektor oddziału | XVIII-XXI | 10 | wyższe | 7 |
2. | Zastępca dyrektora oddziału, główny księgowy | XV-XX | 9 | wyższe | 7 |
3. | Lekarze: | XV-XVIII | 7 | według odrębnych przepisów | |
lekarz - inspektor orzecznictwa lekarskiego | XIV-XVII | 6 | |||
4. | Kierownik placówki terenowej | XIII-XVIII | 7 | wyższe | 4 |
5. | Zastępca kierownika placówki terenowej | XII-XVII | 6 | wyższe | 4 |
6. | Kierownik samodzielnego referatu | XII-XVI | 5 | wyższe | 4 |
7. | Kierownik wydziału | XII-XV | 5 | wyższe | 3 |
8. | Główny specjalista | XII-XV | 5 | wyższe | 3 |
9. | Radca prawny | XI-XV | 5 | według odrębnych przepisów | |
10. | Kierownik referatu | XII-XV | 4 | wyższe | 3 |
11. | Starszy aprobant | XII-XV | - | wyższe | 3 |
12. | Starszy specjalista, | XII-XV | - | wyższe | 3 |
13. | Starszy inspektor ubezpieczeń | XI-XV | - | wyższe | 2 |
14. | Zastępca kierownika wydziału | XI-XIV | 3 | wyższe | 3 |
15. | Specjalista, informatyk | XI-XIV | - | wyższe | 2 |
16. | Starszy inspektor, starszy rewident, | XI-XIII | - | wyższe
| 2 |
| średnie | 4 | |||
17. | Aprobant | X-XIV |
| wyższe | 2 |
IX-XIII |
| średnie | 3 | ||
18. | Inspektor ubezpieczeń | IX-XIII |
| wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
19. | Inspektor, statystyk, | VIII-XII | - | wyższe
| - |
| średnie | 2 | |||
| referent prawny, | wyższe prawnicze lub administracyjne | - | ||
20. | Starszy referent ubezpieczeń | VIII-XII | - | średnie | 1 |
21. | Młodszy informatyk, | VIII-XI | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
22. | Referent ubezpieczeń | VII-X | - | średnie | - |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
23. | Starszy referent, | VI-XI | - | średnie | 2 |
24. | Referent, | V-IX | - | średnie | - |
III. Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego | |||||
1. | Kierownik zespołu magazynów | X-XII | 3 | średnie | 4 |
2. | Serwisant urządzeń elektronicznych i mechanicznych | X-XIV | - | średnie techniczne | 3 |
3. | Kierowca autobusu | X-XI | - | według odrębnych przepisów | |
| rzemieślnik specjalista, | zasadnicze | 3 | ||
4. | Kierownik zmiany | X-XI | 3 | średnie | 3 |
| starszy magazynier w magazynie technicznym, | - | 2 | ||
5. | Operator urządzeń elektronicznych | IX-XI | - | średnie | - |
6. | Kierownik magazynu | IX-X | 2 | średnie | 3 |
| dyspozytor | - | |||
| sekretarka - maszynistka | - | |||
| starszy operator urządzeń przygotowania danych | VIII-X | 2 | ||
7. | Kierowca samochodu ciężarowego, kierowca samochodu dostawczego | IX-X | - | według odrębnych przepisów | |
| mechanik samochodowy | zasadnicze | 2 | ||
| maszynista offsetowy | ||||
8. | Maszynista maszyn offsetowych zwojowych do druku i produkcji składanki komputerowej | VIII-XIV | - | średnie techniczne | - |
zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne | 2 | ||||
9. | Zaopatrzeniowiec | VIII-XI | - | średnie | - |
10. | Konserwator, | VIII-IX | - | zasadnicze | - |
11. | Kierownik biura podawczego, kierownik kancelarii głównej, kierownik kancelarii tajnej, | VIII-IX | 2 | średnie | 3 |
| starszy magazynier, | - | - | ||
| operator urządzeń przygotowania danych | VII-IX |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
12. | Fotograf offsetowy, | VII-XII | - | zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne | - |
13. | Korektor | VII-XI | - | zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne | - |
14. | Kierowca samochodu osobowego | VII-VIII | - | według odrębnych przepisów | |
15. | Archiwista, | VII-VIII | - | średnie | - |
16. | Operator urządzeń powielających | VI-VIII | - | podstawowe oraz przeszkolenie | - |
17. | Robotnik magazynowy, robotnik transportowy | VI-VIII | - | podstawowe | - |
18. | Monter - konserwator urządzeń poligraficznych | V-XII | - | zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne | - |
19. | Robotnik gospodarczy | V-VII | - | podstawowe | - |
20. | Telefonistka | V-VI | - | podstawowe i umiejętności wykonywania czynności | - |
21. | Pomocnik ogólnowydziałowy | IV-VI | - | podstawowe | - |
22. | Portier, | IV-V | - | podstawowe | - |
23. | Sprzątaczka | III-IV | - | podstawowe | - |
24. | Goniec | II-IV | - | podstawowe | - |
XVa. TABELA STANOWISK, KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO I DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ KWALIFIKACJI CZŁONKÓW PAŃSTWOWEJ KOMISJI BADANIA WYPADKÓW LOTNICZYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagania kwalifikacyjne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Przewodniczący Komisji | 3.850-6.200 | 1.870 | według odrębnych przepisów |
2. | Zastępca Przewodniczącego Komisji, sekretarz Komisji | 3.650-5.480 | 1.770 | |
3. | Członek Komisji | 3.350-5.380 | - |
XVI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki | |||||
1. | Kierownik bazy transportu | XIV-XVI | 5 | wyższe | 5 |
2. | Kierownik budowy | XIII-XV | 6 | wyższe | 3 |
3. | Kierownik zakładu obsługi samochodów, | XII-XIV | 4 | średnie | 4 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
4. | Zastępca kierownika bazy transportu | XII-XIV | 3 | średnie | 3 |
5. | Kierownik punktu żywienia | XI-XIII | 3 | średnie | 4 |
kierownik magazynu technicznego | 2 | ||||
starszy kasjer, | - | ||||
konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych i magnetycznych nośników informatycznych | 3 | ||||
sekretarka | IX-XIII | - | |||
6. | Zastępca kierownika zakładu obsługi samochodów, | X-XII | 3 | średnie | 4 |
zastępca kierownika punktu żywienia | 1 | 2 | |||
7. | Kierownik obiektu, | X-XI | 3 | średnie | 3 |
starszy magazynier w magazynie technicznym, | - | 2 | |||
zaopatrzeniowiec | VIII-XI | - | |||
8. | Zastępca kierownika warsztatu, zastępca kierownika stacji obsługi, zastępca kierownika garażu | IX-XI | 2 | średnie | 3 |
9. | Operator urządzeń elektronicznych | IX-XI | - | średnie | - |
10. | Kierownik magazynu, | IX-X | 2 | średnie | 3 |
kierownik bursy, internatu | 1 | ||||
maszynistka klasy mistrzowskiej, dyspozytor, | - | ||||
sekretarka-maszynistka, | - | ||||
magazynier w magazynie technicznym | zasadnicze | 1 | |||
starszy operator urządzeń przygotowania danych | VIII-X | - | średnie | 2 | |
11. | Ankieter | VI-X | - | średnie | 2 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
12. | Kierownik biura podawczego, | VIII-IX | 2 | średnie | 3 |
starszy magazynier, | - | - | |||
operator urządzeń przygotowania danych | VII-IX | ||||
13. | Archiwista, | VII-VIII | - | średnie | - |
14. | Telefonistka | V-VI | - | podstawowe i umiejętność wykonywania czynności | - |
15. | Pokojowa | IV-V | - | podstawowe | - |
II. Urzędy celne | |||||
1. | Kierownik łodzi patrolowej | X-XII | 3 | dyplom porucznika żeglugi przybrzeżnej z 24-miesięczną praktyką pływania w dziale służby pokładowej na stanowiskach oficerskich | |
2. | Motorzysta łodzi patrolowej | VII-IX | - | stopień motorzysty okrętowego | |
III. Komenda Główna Policji | |||||
1. | Starszy kontroler techniczny, | IX-XII | - | średnie | 2 |
IV. Urząd do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców | |||||
1. | Kierownik administracyjny ośrodka dla cudzoziemców | X-XIII | 3 | średnie | 4 |
2. | Zastępca kierownika administracyjnego ośrodka dla cudzoziemców | X-XII | 2 | średnie | 3 |
3. | Kuchmistrz | IX-XI | 2 | zasadnicze | 3 |
4. | Kucharz | IX-X | - | zasadnicze | - |
5. | Opiekun cudzoziemców | VIII-X | - | średnie | 2 |
6. | Młodszy opiekun cudzoziemców | VII-VIII | - | średnie | - |
7. | Pomoc kucharza | V-VI | - | podstawowe | - |
V. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji | |||||
1. | Starszy serwisant urządzeń elektronicznych | XI-XIV | - | wyższe | 2 |
2. | Serwisant urządzeń elektronicznych | X-XIII | - | średnie | 5 |
3. | Konserwator urządzeń elektronicznych, | IX-XIII | - | średnie | 3 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
4. | Starszy technik | X-XII | - | średnie | 2 |
5. | Operator maszyn elektronicznych | VIII-XII | - | średnie | - |
6. | Technik | VIII-X | - | średnie | - |
VI. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii | |||||
1. | Pomoc laboratoryjna | VII-X | - | umiejętność wykonywania zawodu | - |
VII. Powiatowe inspektoraty weterynarii | |||||
1. | Pomoc techniczna na stanowisku badania mięsa, | VII-X | - | umiejętność wykonywania zawodu | - |
XVII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I OBSŁUGI
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje |
| |
wykształcenie | liczba lat pracy |
| ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
| |||||
1. | Kierowca autobusu | X-XI | - | według odrębnych przepisów |
| |
rzemieślnik specjalista, | zasadnicze | 3 |
| |||
2. | Kierowca samochodu specjalistycznego | IX-XI | - | według odrębnych przepisów |
| |
kierowca samochodu ciężarowego, | IX-X |
| ||||
| ||||||
3. | Mechanik samochodowy, | IX-X |
| zasadnicze | 2 |
|
4. | Konserwator, | VIII-IX | - | zasadnicze | - |
|
5. | Kierowca samochodu osobowego | VII-VIII | - | według odrębnych przepisów |
| |
6. | Operator urządzeń powielających, | VI-VIII | - | podstawowe | - |
|
7. | Robotnik gospodarczy | V-VII | - | podstawowe | - |
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
8. | Portier, | IV-V | - | podstawowe | - |
9. | Sprzątaczka | III-IV | - | podstawowe | - |
10. | Goniec | II-IV | - | podstawowe | - |
II. Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa | |||||
1. | Konserwator aparatury laboratoryjnej | IX-XI | - | średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne | 3 |
2. | Robotnik szklarniowy | VI-X | - | zasadnicze zawodowe | - |
III. Urzędy morskie | |||||
1. | Starszy latarnik | X-XII | - | średnie | 4 |
2. | Elektromonter, | VII-XI | - | zasadnicze | - |
3. | Kierowca ciągnika | IX-X | - | według odrębnych przepisów | |
4. | Latarnik, rzemieślnik gospodarczy | VIII-X | - | zasadnicze | - |
5. | Robotnik ochrony wybrzeża-pilarz, | VII-X | - | zasadnicze | - |
6. | Robotnik ochrony wybrzeża, | VI-IX | - | podstawowe | - |
7. | Wydawca narzędzi, | V-VII | - | zasadnicze | - |
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej | |||||
1. | Stermotorzysta | XIII-XIV | - | według odrębnych przepisów | |
2. | Bosman przystaniowy | VIII-IX | - | ||
V. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad | |||||
1. | Operator kierowca, | IX-XII | - | według odrębnych przepisów |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
2. | Starszy dróżnik | IX-XI | - | zasadnicze | 2 |
starszy promowy | podstawowe | 5 | |||
3. | Dróżnik | VI-IX | - | zasadnicze | - |
podstawowe | |||||
VI. Urzędy celne | |||||
1. | Konserwator sprzętu radiologicznego i elektronicznego | X-XII | - | średnie techniczne | 3 |
VII. Komenda Główna Policji, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Policji, komisariaty Policji, oddziały Straży Granicznej, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Państwowej Straży Pożarnej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu | |||||
1. | Mechanik-elektronik | XI-XIII | - | średnie | 2 |
2. | Starszy mistrz | XI-XII | 3 | zasadnicze | 4 |
3. | Starszy technik, | X-XII | - | średnie | 2 |
4. | Ślusarz-tokarz | IX-XI | - | zasadnicze | - |
kierowca samochodu specjalnego | według odrębnych przepisów | ||||
blacharz samochodowy, | zasadnicze | - | |||
mistrz garmażeryjny lub cukierniczy, | 2 | 3 | |||
5. | Technik, | IX-XI | - | średnie | - |
6. | Kucharz, | IX-X | - | zasadnicze | - |
7. | Starszy mechanik centrali telefonicznej | VIII-IX | - | średnie | 3 |
8. | Szewc, | VIII-IX | - | zasadnicze | - |
kierowca ciągnika, | według odrębnych przepisów |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
9. | Kelner, | VII-VIII | - | podstawowe | - |
10. | Operator wózka akumulatorowego, | VI-VIII |
| podstawowe | - |
11. | Pomocnik kierowcy | VI-VII | - | podstawowe | - |
12. | Pomoc kucharza, | V-VI | - | podstawowe | - |
VIII. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa | |||||
1. | Konserwator aparatury laboratoryjnej | IX-XII | - | średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne | 3 |
2. | Robotnik szklarniowy, | VI-X | - | zasadnicze zawodowe | - |
3. | Sprzątaczka laboratoryjna | IV-VI | - | podstawowe | - |
XVIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAN l WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW WEWNĘTRZNEJ SŁUŻBY OCHRONY
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
l. Ministerstwo Finansów | |||||
1. | Szef ochrony | XI-XIV | 5 | według odrębnych przepisów | |
2. | Zastępca szefa ochrony | X-XII | 4 | ||
3. | Dowódca zmiany | IX-XI | 3 | ||
4. | Starszy wartownik - konwojent | VI-IX | - | ||
5. | Wartownik - konwojent | V-VII | - | ||
6. | Młodszy wartownik - konwojent | IV-VI | - | ||
II. Archiwa Państwowe | |||||
1. | Szef ochrony | IX-XI | 3 | według odrębnych przepisów | |
2. | Starszy wartownik - konwojent | VI-IX | - | ||
3. | Wartownik - konwojent | V-VII | - | ||
4. | Młodszy wartownik - konwojent | IV-VI | - |
Załącznik nr 4
WYKAZ PRAC WYKONYWANYCH W WARUNKACH UCIĄŻLIWYCH LUB SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA
1) Do pierwszego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach, w których ze względu na technologię produkcji jest konieczne stosowanie wyłącznie oświetlenia elektrycznego,
b) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone,
c) w pomieszczeniach zamkniętych, w których utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25 °C lub poniżej 10 °C,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów niewywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych niekumulujących się w organizmie,
f) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
g) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80 %, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.
2) Do drugiego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach zlokalizowanych poniżej poziomu otaczającego terenu - zgodnie z przepisami w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) w warunkach narażenia na hałas,
c) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2000 kcal dla mężczyzn i 1200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie.
3) Do trzeciego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
b) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300 000 MHz w strefie zagrożenia,
c) w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych, których wykaz określają odrębne przepisy,
d) pod ziemią lub pod wodą,
e) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach poniżej 2 m uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
f) przy wytwarzaniu, stosowaniu, magazynowaniu i transportowaniu gazów, paliw i materiałów wybuchowych,
g) w szczególności wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni, których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
h) w kontakcie z materiałem zakaźnym, chorymi zakaźnie ludźmi albo zwierzętami.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 38, poz. 259). Zmiana weszła w życie 7 marca 2006 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2006 r.
[2] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 38, poz. 259). Zmiana weszła w życie 7 marca 2006 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2006 r.
Zmiana tytułu tabeli II w załączniku nr 3 wchodzi w życie 7 marca 2006 r. z mocą od 14 stycznia 2006 r.
[3] Rozporządzenie wchodzi w życie 7 lipca 2004 r., z tym że przepisy rozporządzenia w zakresie dotyczącym pracowników zatrudnionych w Biurze Nasiennictwa Leśnego wchodzą w życie z mocą od 1 maja 2004 r.
Rozporządzenie traci moc 14 marca 2007 r. na podstawie § 18 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 marca 2007 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 45, poz. 290), z wyjątkiem przepisów w zakresie dotyczącym pracowników Biura Rzecznika Interesu Publicznego, które tracą moc 15 marca 2007 r. Zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz.U. Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 17, poz. 96) przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do ustalania wynagrodzeń osób zajmujących wysokie stanowiska państwowe, o ile stanowiska te były objęte przepisami tego rozporządzenia.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00