Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
local_library

Komentarz

Komentarz do ustawy o pracownikach samorządowych - art. 25

1. Obowiązek wykonywania poleceń przełożonych wymieniony jest również w art. 100 § 1 k.p. Jest więc obowiązkiem powszechnym w prawie pracy występującym w każdym stosunku pracy. Obowiązek ten jest jednym z podstawowych elementów odróżniających stosunek pracy od stosunków cywilnoprawnych mających za przedmiot świadczenie pracy. W ramach stosunku pracy pracownik jest bowiem podporządkowany na co dzień przy wykonywaniu swoich obowiązków poleceniom pracodawcy. Elementu tego brak natomiast w stosunkach prawnych wynikających z umów zlecenia czy o dzieło. Pracownik samorządowy świadczy pracę w ramach stosunku pracy - jest zatem objęty tzw. stosunkiem podległości służbowej. W ramach tego stosunku jego obowiązkiem jest sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00