Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
local_library

Komentarz

Komentarz do ustawy o pracownikach samorządowych - art. 24

Obowiązki wymienione w tym przepisie zaliczane są do tzw. obowiązków o charakterze podstawowym. Za podstawowe obowiązki pracowników samorządowych należy także uznać obowiązki, które wynikają z przepisów Kodeksu pracy (art. 22 § 1, art. 100 k.p.).

W powszechnym prawie pracy za "podstawowe" można uznać następujące obowiązki:

● sumiennego i starannego wykonywania pracy,

● świadczenia pracy osobiście w określonym miejscu i czasie,

● wykonywania poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę (podporządkowanie pracownika),

● dbałości o dobro zakładu pracy, jego mienia oraz zachowywania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,

● przestrzegania regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,

● przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,

● przestrzegania tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,

● przestrzegania zasad współżycia społecznego w zakładzie pracy.

1. Ogólna wskazówka zawarta w art. 24 ust. 1 u.p.s. dotyczy sposobu świadczenia pracy przez pracowników samorządowych, którzy powinni uwzględniać kontekst funkcjonowania jednostek samorządowych oraz charakter pracodawcy (stąd dbałość o wykonywanie zadań publicznych i środków publicznych). We wszelkich swoich działaniach muszą oni brać tę zasadę pod uwagę i dążyć do realizacji zadań jednostki, w której są zatrudnieni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00