comment
Porada
Data publikacji: 2011-01-01
Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów duplikaty faktur z poprzednich lat podatkowych?
Otrzymałam w maju 2011 duplikaty faktur za usługi księgowe, które dotyczyły: jedna faktura roku 2009 (czerwiec), a druga faktura roku 2010 (marzec). Czy zaksięgowany dokument mogę zaliczyć w 2011 roku do kosztów uzyskania przychodów?
Ujmując zdarzenia gospodarcze w księgach rachunkowych, należy uwzględnić m.in. zasadę memoriału, określoną w art. 6 ust. 1 ustawy o rachunkowości zgodnie z którą, w księgach rachunkowych należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty.
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie