Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-10-01

Nieodliczony VAT za usługi marketingowe można zaliczyć do kosztów podatkowych, sygn. IP-PB3-423-820/08-2/KB

Organ: Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Data: 12-09-2008

Sygnatura: IP-PB3-423-820/08-2/KB

Typ dokumentu: Interpretacja indywidualna

Teza: Jeżeli spółce nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku, a ponadto nie powiększa on wartości środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, wówczas podatek ten będzie mógł stanowić koszt uzyskania przychodów. Jeśli natomiast spółce będzie przysługiwało prawo odliczenia VAT za usługi marketingowe, wówczas podatek ten nie będzie mógł zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów. Przepis art. 16 ust. 1 pkt 48 lit. a tiret drugie posługuje się zwrotem „nie przysługuje obniżenie kwoty (...) VAT”. W związku z tym nie można uznać, że nieskorzystanie z prawa do obniżenia podatku jest równoznaczne z nieprzysługiwaniem prawa do obniżenia. Podatnik nie ma swobodnego wyboru między odliczeniem VAT a zaliczeniem go do kosztów podatkowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00