Artykuł
1. O czym warto pamiętać po zakończeniu inwentaryzacji
W trzecim kwartale w „BRIF” bardzo szczegółowo opisaliśmy najważniejsze zagadnienia związane z inwentaryzacją. Cały proces inwentaryzacyjny powinien być odpowiednio udokumentowany, ponieważ sporządzona dokumentacja jest podstawą oceny prawidłowości sprawozdania finansowego m.in. przez biegłego rewidenta. Dlatego po zakończeniu inwentaryzacji warto przejrzeć i sprawdzić, czy odpowiada ona wszystkim wymogom ustawy o rachunkowości.
Inwentaryzacja roczna składników aktywów i pasywów, przeprowadzona zgodnie z przepisami art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości, powinna spełnić w szczególności niżej wymienione cele:
l ustalić rzeczywisty stan aktywów i pasywów jednostki na dzień bilansowy,
doprowadzić do porównania danych wynikających z ksiąg rachunkowych, dotyczących aktywów i pasywów, z ich stanem rzeczywistym ustalonym na podstawie inwentaryzacji,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right