Artykuł
Już 13 grudnia 2011 r. przeczytasz o rachunkowości
Wszystko o kontrolach w firmie
Kontrola to jedno ze zdarzeń, których przedsiębiorcy najbardziej się obawiają. W większości przypadków obawy nie są spowodowane próbami ukrycia jakichś okoliczności, a jedynie niewiedzą na temat uprawnień i obowiązków obydwu stron postępowania. Wiedza ta jest przydatna, tym bardziej że w gruncie rzeczy właściciele firm mogą się spodziewać kontroli dotyczącej niemal każdej sfery ich działalności: od wywiązywania się z obowiązków względem fiskusa, aż do kontroli dotyczącej korzystania z pracy innych osób. Dlatego warto poznać zasady prowadzenia kontroli, zwłaszcza że najbardziej uniwersalne reguły zebrano w jednym akcie prawnym - ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Mimo że najważniejsze zasady są zebrane w jednej ustawie, to szczegółowe regulacje dotyczące poszczególnych rodzajów postępowań kontrolnych zostały zawarte w odrębnych aktach prawnych. Znajomość tych regulacji może się okazać pomocna, tym bardziej że każda z nich zawiera wiele odrębności.