Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2005-12-06

Rezerwa na koszty wykonanych na rzecz spółki usług ochrony mienia

PYTANIE:
Spółka z o.o. zajmuje się prowadzeniem sklepu detalicznego, w którym sprzedaje artykuły biurowe. Spółka korzysta z usług zewnętrznej firmy ochrony mienia, która to firma zajmuje się całodobowym nadzorem nad bezpieczeństwem sklepu spółki i znajdujących się w nim towarów. Firma ochrony mienia fakturuje koszty za swoje usługi w okresach miesięcznych. Co miesiąc spółka otrzymywała od firmy ochrony mienia fakturę za jej usługi jeszcze przed zamknięciem przez księgowość swojego miesiąca rozliczeniowego. Za ostatni miesiąc firma ochroniarska spóźniła się z dostarczeniem na czas faktury za swoje usługi i w związku z tym spółka nie mogła zaksięgować kompletnie wszystkich dotyczących tego miesiąca kosztów. Kwota comiesięcznych faktur za usługi ochroniarskie jest zbliżona i spółka jest w stanie oszacować we własnym zakresie wysokość faktury, która nie dotarła na czas do spółki. Czy w takiej sytuacji spółka powinna utworzyć bierne rozliczenie międzyokresowe kosztów (rezerwę) na spodziewane koszty dotyczące danego, zamykanego właśnie miesiąca?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00