comment
Porada
Data publikacji: 2005-12-06
Rezerwa na koszty wykonanych na rzecz spółki usług ochrony mienia
PYTANIE:
Spółka z o.o. zajmuje się prowadzeniem sklepu detalicznego, w którym sprzedaje artykuły biurowe. Spółka korzysta z usług zewnętrznej firmy ochrony mienia, która to firma zajmuje się całodobowym nadzorem nad bezpieczeństwem sklepu spółki i znajdujących się w nim towarów. Firma ochrony mienia fakturuje koszty za swoje usługi w okresach miesięcznych. Co miesiąc spółka otrzymywała od firmy ochrony mienia fakturę za jej usługi jeszcze przed zamknięciem przez księgowość swojego miesiąca rozliczeniowego. Za ostatni miesiąc firma ochroniarska spóźniła się z dostarczeniem na czas faktury za swoje usługi i w związku z tym spółka nie mogła zaksięgować kompletnie wszystkich dotyczących tego miesiąca kosztów. Kwota comiesięcznych faktur za usługi ochroniarskie jest zbliżona i spółka jest w stanie oszacować we własnym zakresie wysokość faktury, która nie dotarła na czas do spółki. Czy w takiej sytuacji spółka powinna utworzyć bierne rozliczenie międzyokresowe kosztów (rezerwę) na spodziewane koszty dotyczące danego, zamykanego właśnie miesiąca?
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu