Wersja obowiązująca od 2024-06-29
1. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa w ramach powierzonych im zakresów czynności:
1) uczestniczą w tworzeniu polityki rozwoju i innowacyjności, w celu zapewnienia spójności działań służących powiązaniu zadań realizowanych przez podmioty systemu szkolnictwa wyższego i nauki, a także przedsiębiorców, na rzecz wzrostu gospodarczego i rozwoju działalności innowacyjnej;
2) sprawują nadzór nad załatwianiem spraw w Ministerstwie;
3) współpracują z Sejmem Rzeczypospolitej Polskiej i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej oraz z ich organami;
4) reprezentują Ministra przed organami administracji publicznej i instytucjami państwowymi oraz wobec organizacji, stowarzyszeń i innych podmiotów;
5) wydają decyzje administracyjne, postanowienia i zaświadczenia, udzielają odpowiedzi na skargi wnoszone na podstawie przepisów o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszą środki odwoławcze oraz inne pisma procesowe w postępowaniach przed sądami administracyjnymi i powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pisma przedsądowe w sprawach cywilnych i pisma w postępowaniach egzekucyjnych – na podstawie odrębnych upoważnień;
6) uczestniczą w planowaniu i realizacji budżetu państwa w części budżetowej 28 – Szkolnictwo wyższe i nauka;
7) uczestniczą we współpracy z zagranicą, w tym w ramach Unii Europejskiej;
8) podejmują działania w celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w dziale administracji rządowej – szkolnictwo wyższe i nauka;
9) podejmują, w imieniu Ministra, decyzje i rozstrzygnięcia, z wyjątkiem rozstrzygnięć finansowych o charakterze strategicznym;
10) prowadzą nadzór merytoryczny nad sprawami związanymi z przygotowaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem środków finansowych przez nadzorowane komórki organizacyjne Ministerstwa.
2. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w sprawach należących do zakresu ich czynności, w szczególności pisma:
1) kierujące projekty dokumentów rządowych opracowanych w Ministerstwie do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
2) do organów administracji rządowej, zawierające stanowiska do projektów dokumentów rządowych;
3) kierujące materiały przygotowane w Ministerstwie dla komisji i podkomisji sejmowych i senackich;
4) zawierające odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie w sprawach należących do zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa;
5) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw i projektów ustaw wnoszonych do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przez inne podmioty, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.
3. Sekretarz Stanu Marek Gzik podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
4. [1] (uchylony)
5. Podsekretarz Stanu Maria Mrówczyńska, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jej zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
6. Podsekretarz Stanu Andrzej Szeptycki, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jego zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa wykonują powierzone im zadania przy pomocy dyrektorów oraz nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
[1] § 5 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Nauki z dnia 27 czerwca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz.Urz.MN. poz. 55). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-06-29
1. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa w ramach powierzonych im zakresów czynności:
1) uczestniczą w tworzeniu polityki rozwoju i innowacyjności, w celu zapewnienia spójności działań służących powiązaniu zadań realizowanych przez podmioty systemu szkolnictwa wyższego i nauki, a także przedsiębiorców, na rzecz wzrostu gospodarczego i rozwoju działalności innowacyjnej;
2) sprawują nadzór nad załatwianiem spraw w Ministerstwie;
3) współpracują z Sejmem Rzeczypospolitej Polskiej i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej oraz z ich organami;
4) reprezentują Ministra przed organami administracji publicznej i instytucjami państwowymi oraz wobec organizacji, stowarzyszeń i innych podmiotów;
5) wydają decyzje administracyjne, postanowienia i zaświadczenia, udzielają odpowiedzi na skargi wnoszone na podstawie przepisów o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszą środki odwoławcze oraz inne pisma procesowe w postępowaniach przed sądami administracyjnymi i powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pisma przedsądowe w sprawach cywilnych i pisma w postępowaniach egzekucyjnych – na podstawie odrębnych upoważnień;
6) uczestniczą w planowaniu i realizacji budżetu państwa w części budżetowej 28 – Szkolnictwo wyższe i nauka;
7) uczestniczą we współpracy z zagranicą, w tym w ramach Unii Europejskiej;
8) podejmują działania w celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w dziale administracji rządowej – szkolnictwo wyższe i nauka;
9) podejmują, w imieniu Ministra, decyzje i rozstrzygnięcia, z wyjątkiem rozstrzygnięć finansowych o charakterze strategicznym;
10) prowadzą nadzór merytoryczny nad sprawami związanymi z przygotowaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem środków finansowych przez nadzorowane komórki organizacyjne Ministerstwa.
2. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w sprawach należących do zakresu ich czynności, w szczególności pisma:
1) kierujące projekty dokumentów rządowych opracowanych w Ministerstwie do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
2) do organów administracji rządowej, zawierające stanowiska do projektów dokumentów rządowych;
3) kierujące materiały przygotowane w Ministerstwie dla komisji i podkomisji sejmowych i senackich;
4) zawierające odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie w sprawach należących do zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa;
5) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw i projektów ustaw wnoszonych do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przez inne podmioty, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.
3. Sekretarz Stanu Marek Gzik podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
4. [1] (uchylony)
5. Podsekretarz Stanu Maria Mrówczyńska, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jej zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
6. Podsekretarz Stanu Andrzej Szeptycki, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jego zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa wykonują powierzone im zadania przy pomocy dyrektorów oraz nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa.
[1] § 5 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Nauki z dnia 27 czerwca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz.Urz.MN. poz. 55). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-01-11 do 2024-06-28
1. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa w ramach powierzonych im zakresów czynności:
1) uczestniczą w tworzeniu polityki rozwoju i innowacyjności, w celu zapewnienia spójności działań służących powiązaniu zadań realizowanych przez podmioty systemu szkolnictwa wyższego i nauki, a także przedsiębiorców, na rzecz wzrostu gospodarczego i rozwoju działalności innowacyjnej;
2) sprawują nadzór nad załatwianiem spraw w Ministerstwie;
3) współpracują z Sejmem Rzeczypospolitej Polskiej i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej oraz z ich organami;
4) reprezentują Ministra przed organami administracji publicznej i instytucjami państwowymi oraz wobec organizacji, stowarzyszeń i innych podmiotów;
5) wydają decyzje administracyjne, postanowienia i zaświadczenia, udzielają odpowiedzi na skargi wnoszone na podstawie przepisów o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszą środki odwoławcze oraz inne pisma procesowe w postępowaniach przed sądami administracyjnymi i powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pisma przedsądowe w sprawach cywilnych i pisma w postępowaniach egzekucyjnych – na podstawie odrębnych upoważnień;
6) uczestniczą w planowaniu i realizacji budżetu państwa w części budżetowej 28 – Szkolnictwo wyższe i nauka;
7) uczestniczą we współpracy z zagranicą, w tym w ramach Unii Europejskiej;
8) podejmują działania w celu zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w dziale administracji rządowej – szkolnictwo wyższe i nauka;
9) podejmują, w imieniu Ministra, decyzje i rozstrzygnięcia, z wyjątkiem rozstrzygnięć finansowych o charakterze strategicznym;
10) prowadzą nadzór merytoryczny nad sprawami związanymi z przygotowaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem środków finansowych przez nadzorowane komórki organizacyjne Ministerstwa.
2. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w sprawach należących do zakresu ich czynności, w szczególności pisma:
1) kierujące projekty dokumentów rządowych opracowanych w Ministerstwie do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
2) do organów administracji rządowej, zawierające stanowiska do projektów dokumentów rządowych;
3) kierujące materiały przygotowane w Ministerstwie dla komisji i podkomisji sejmowych i senackich;
4) zawierające odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie w sprawach należących do zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa;
5) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw i projektów ustaw wnoszonych do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przez inne podmioty, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.
3. Sekretarz Stanu Marek Gzik podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
4. Podsekretarz Stanu Maciej Gdula, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jego zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Społecznego Rady Ministrów w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
5. Podsekretarz Stanu Maria Mrówczyńska, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jej zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
6. Podsekretarz Stanu Andrzej Szeptycki, a w przypadku nieobecności osoba wyznaczona do jego zastępowania, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach projektów dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez ten komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów posiedzeń wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Sekretarz Stanu, podsekretarze stanu i Dyrektor Generalny Ministerstwa wykonują powierzone im zadania przy pomocy dyrektorów oraz nadzorowanych komórek organizacyjnych Ministerstwa.