Wersja obowiązująca od 2021-10-15
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem postępowania, w tym nad dokumentacją sporządzaną w jego trakcie;
2) określanie zakresu obowiązków członków komisji, z wyłączeniem sekretarza komisji;
3) wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń;
4) prowadzenie posiedzeń komisji;
5) informowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy lub zarządzenia;
6) wnioskowanie o wydanie opinii, gdy czynności w prowadzonym postępowaniu wymagają wiadomości specjalnych;
7) podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym według właściwości merytorycznej;
8) weryfikacja poprawności wniesienia wadium;
9) informowanie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o złożonych w postępowaniach ofertach i wnioskach w terminach wynikających z zapisów ustawy;
10) występowanie do Szefa CBA z wnioskiem o zwrot albo zatrzymanie wykonawcy wadium;
11) nadzór nad wniesieniem, przed zawarciem umowy o udzielenie zamówienia, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane w postępowaniu;
12) bieżące informowanie Szefa CBA o problemach związanych z pracami komisji;
13) przedstawianie Szefowi CBA do podpisu korespondencji wytworzonej w ramach prowadzonego postępowania;
14) nadzór nad terminowym przygotowaniem protokołów oraz ogłoszeń dotyczących prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia wymaganych zapisami ustawy;
15) opatrywanie zatwierdzonej przez Szefa CBA dokumentacji postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym i zamieszczanie jej na stronie internetowej CBA;
16) nadzór nad zamieszczeniem wymaganego przepisami ustawy ogłoszenia o zmianie umowy oraz ogłoszenia o wykonaniu umowy, po otrzymaniu stosownej informacji z jednostki realizującej zamówienie;
17) [26] nadzór nad dokumentacją zakończonego postępowania, jej przechowywanie po zakończeniu postępowania oraz przekazanie do archiwum CBA.
[26] § 34 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 zarządzenia nr 24/21 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 14 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad udzielania zamówień w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 24). Zmiana weszła w życie 15 października 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-10-15
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem postępowania, w tym nad dokumentacją sporządzaną w jego trakcie;
2) określanie zakresu obowiązków członków komisji, z wyłączeniem sekretarza komisji;
3) wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń;
4) prowadzenie posiedzeń komisji;
5) informowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy lub zarządzenia;
6) wnioskowanie o wydanie opinii, gdy czynności w prowadzonym postępowaniu wymagają wiadomości specjalnych;
7) podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym według właściwości merytorycznej;
8) weryfikacja poprawności wniesienia wadium;
9) informowanie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o złożonych w postępowaniach ofertach i wnioskach w terminach wynikających z zapisów ustawy;
10) występowanie do Szefa CBA z wnioskiem o zwrot albo zatrzymanie wykonawcy wadium;
11) nadzór nad wniesieniem, przed zawarciem umowy o udzielenie zamówienia, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane w postępowaniu;
12) bieżące informowanie Szefa CBA o problemach związanych z pracami komisji;
13) przedstawianie Szefowi CBA do podpisu korespondencji wytworzonej w ramach prowadzonego postępowania;
14) nadzór nad terminowym przygotowaniem protokołów oraz ogłoszeń dotyczących prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia wymaganych zapisami ustawy;
15) opatrywanie zatwierdzonej przez Szefa CBA dokumentacji postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym i zamieszczanie jej na stronie internetowej CBA;
16) nadzór nad zamieszczeniem wymaganego przepisami ustawy ogłoszenia o zmianie umowy oraz ogłoszenia o wykonaniu umowy, po otrzymaniu stosownej informacji z jednostki realizującej zamówienie;
17) [26] nadzór nad dokumentacją zakończonego postępowania, jej przechowywanie po zakończeniu postępowania oraz przekazanie do archiwum CBA.
[26] § 34 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 zarządzenia nr 24/21 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 14 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad udzielania zamówień w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 24). Zmiana weszła w życie 15 października 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2021-10-14
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem postępowania, w tym nad dokumentacją sporządzaną w jego trakcie;
2) określanie zakresu obowiązków członków komisji, z wyłączeniem sekretarza komisji;
3) wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń;
4) prowadzenie posiedzeń komisji;
5) informowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy lub zarządzenia;
6) wnioskowanie o wydanie opinii, gdy czynności w prowadzonym postępowaniu wymagają wiadomości specjalnych;
7) podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym według właściwości merytorycznej;
8) weryfikacja poprawności wniesienia wadium;
9) informowanie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o złożonych w postępowaniach ofertach i wnioskach w terminach wynikających z zapisów ustawy;
10) występowanie do Szefa CBA z wnioskiem o zwrot albo zatrzymanie wykonawcy wadium;
11) nadzór nad wniesieniem, przed zawarciem umowy o udzielenie zamówienia, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane w postępowaniu;
12) bieżące informowanie Szefa CBA o problemach związanych z pracami komisji;
13) przedstawianie Szefowi CBA do podpisu korespondencji wytworzonej w ramach prowadzonego postępowania;
14) nadzór nad terminowym przygotowaniem protokołów oraz ogłoszeń dotyczących prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia wymaganych zapisami ustawy;
15) opatrywanie zatwierdzonej przez Szefa CBA dokumentacji postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym i zamieszczanie jej na stronie internetowej CBA;
16) nadzór nad zamieszczeniem wymaganego przepisami ustawy ogłoszenia o zmianie umowy oraz ogłoszenia o wykonaniu umowy, po otrzymaniu stosownej informacji z jednostki realizującej zamówienie;
17) nadzór nad dokumentacją zakończonego postępowania, jej przechowywanie po zakończeniu postępowania oraz przekazaniem do archiwum CBA.