history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-04-22

§ 5. 1. Do obowiązków Głównego Użytkownika należy w szczególności:

1) określanie potrzeb użytkowników;

2) określanie kryteriów akceptacji dla produktów projektu oraz dostarczanie oczekiwań jakościowych;

3) zapewnienie, że projekt dostarcza produkty spełniające wymagania użytkowników oraz dające pożądane rezultaty;

4) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań jakościowych oraz priorytetów produktów;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy użytkownika oraz delegowanie działań nadzoru;

6) sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją projektu oraz utrzymaniem efektów projektu w okresie trwałości.

2. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw materiałów edukacyjno-promocyjnych należy w szczególności:

1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem materiałów edukacyjno-promocyjnych;

2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru materiałów edukacyjno-promocyjnych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;

3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych;

4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości w obszarze materiałów promocyjno-edukacyjnych;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych oraz delegowanie działań nadzoru.

3. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw zamówień publicznych należy w szczególności:

1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem zamówień publicznych;

2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru zamówień publicznych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;

3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze zamówień publicznych;

4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości, w obszarze zamówień publicznych;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze zamówień publicznych oraz delegowanie działań nadzoru;

6) sprawowanie nadzoru nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych, udzielanych w związku z realizacją projektu.

4. Do obowiązków Nadzoru Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru nad sprawami związanymi z budżetem projektu, w tym nad sprawami związanymi z dofinansowaniem projektu ze środków unijnych, w zakresie kompetencji Biura Finansowego;

2) sprawowanie nadzoru nad kwalifikowalnością wydatków w ramach projektu;

3) współpraca w zakresie utrzymania efektów projektu w okresie trwałości;

4) współpraca w zakresie zgodności projektu z prawodawstwem Unii Europejskiej.

5. [2] Reprezentanci Gabinetu Głównego Inspektora współpracują z Zespołem Radców Prawnych, w celu zapewnienia zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.

6. [3] Za zachowanie efektów realizowanego projektu w okresie trwałości, w tym odpowiednie przechowywanie dokumentacji dotyczącej projektu po zakończeniu jego realizacji odpowiadają:

1) Gabinet Głównego Inspektora – w zakresie:

a) utrzymania trwałości projektu poprzez realizację określonych założeń i wskaźników oraz podejmowanie kluczowych decyzji,

b) sprawowania merytorycznego nadzoru nad wykorzystaniem zakupionych składników majątku oraz współpracy dotyczącej ich utrzymania z komórką organizacyjną GITD odpowiedzialną za kwestie logistyczne,

c) przekazywania wkładów do sprawozdań z osiągniętych efektów do Biura Finansowego;

2) Biuro Finansowe – w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego do spraw funduszy rozwojowych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Finansowego;

3) Biuro Dyrektora Generalnego – w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego do spraw zamówień publicznych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Dyrektora Generalnego.

[2] § 5 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka” (Dz.Urz.GITD. poz. 16). Zmiana weszła w życie 22 kwietnia 2024 r.

[3] § 5 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka” (Dz.Urz.GITD. poz. 16). Zmiana weszła w życie 22 kwietnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-04-22

§ 5. 1. Do obowiązków Głównego Użytkownika należy w szczególności:

1) określanie potrzeb użytkowników;

2) określanie kryteriów akceptacji dla produktów projektu oraz dostarczanie oczekiwań jakościowych;

3) zapewnienie, że projekt dostarcza produkty spełniające wymagania użytkowników oraz dające pożądane rezultaty;

4) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań jakościowych oraz priorytetów produktów;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy użytkownika oraz delegowanie działań nadzoru;

6) sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją projektu oraz utrzymaniem efektów projektu w okresie trwałości.

2. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw materiałów edukacyjno-promocyjnych należy w szczególności:

1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem materiałów edukacyjno-promocyjnych;

2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru materiałów edukacyjno-promocyjnych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;

3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych;

4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości w obszarze materiałów promocyjno-edukacyjnych;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych oraz delegowanie działań nadzoru.

3. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw zamówień publicznych należy w szczególności:

1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem zamówień publicznych;

2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru zamówień publicznych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;

3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze zamówień publicznych;

4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości, w obszarze zamówień publicznych;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze zamówień publicznych oraz delegowanie działań nadzoru;

6) sprawowanie nadzoru nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych, udzielanych w związku z realizacją projektu.

4. Do obowiązków Nadzoru Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru nad sprawami związanymi z budżetem projektu, w tym nad sprawami związanymi z dofinansowaniem projektu ze środków unijnych, w zakresie kompetencji Biura Finansowego;

2) sprawowanie nadzoru nad kwalifikowalnością wydatków w ramach projektu;

3) współpraca w zakresie utrzymania efektów projektu w okresie trwałości;

4) współpraca w zakresie zgodności projektu z prawodawstwem Unii Europejskiej.

5. [2] Reprezentanci Gabinetu Głównego Inspektora współpracują z Zespołem Radców Prawnych, w celu zapewnienia zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.

6. [3] Za zachowanie efektów realizowanego projektu w okresie trwałości, w tym odpowiednie przechowywanie dokumentacji dotyczącej projektu po zakończeniu jego realizacji odpowiadają:

1) Gabinet Głównego Inspektora – w zakresie:

a) utrzymania trwałości projektu poprzez realizację określonych założeń i wskaźników oraz podejmowanie kluczowych decyzji,

b) sprawowania merytorycznego nadzoru nad wykorzystaniem zakupionych składników majątku oraz współpracy dotyczącej ich utrzymania z komórką organizacyjną GITD odpowiedzialną za kwestie logistyczne,

c) przekazywania wkładów do sprawozdań z osiągniętych efektów do Biura Finansowego;

2) Biuro Finansowe – w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego do spraw funduszy rozwojowych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Finansowego;

3) Biuro Dyrektora Generalnego – w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego do spraw zamówień publicznych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Dyrektora Generalnego.

[2] § 5 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka” (Dz.Urz.GITD. poz. 16). Zmiana weszła w życie 22 kwietnia 2024 r.

[3] § 5 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 19 kwietnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka” (Dz.Urz.GITD. poz. 16). Zmiana weszła w życie 22 kwietnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-20 do 2024-04-21

§ 5. 1. Do obowiązków Głównego Użytkownika należy w szczególności:

1) określanie potrzeb użytkowników;

2) określanie kryteriów akceptacji dla produktów projektu oraz dostarczanie oczekiwań jakościowych;

3) zapewnienie, że projekt dostarcza produkty spełniające wymagania użytkowników oraz dające pożądane rezultaty;

4) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań jakościowych oraz priorytetów produktów;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy użytkownika oraz delegowanie działań nadzoru;

6) sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją projektu oraz utrzymaniem efektów projektu w okresie trwałości.

2. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw materiałów edukacyjno-promocyjnych należy w szczególności:

1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem materiałów edukacyjno-promocyjnych;

2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru materiałów edukacyjno-promocyjnych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;

3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych;

4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości w obszarze materiałów promocyjno-edukacyjnych;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze materiałów edukacyjno-promocyjnych oraz delegowanie działań nadzoru.

3. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw zamówień publicznych należy w szczególności:

1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu związane z obszarem zamówień publicznych;

2) opiniowanie propozycji dotyczących produktów z obszaru zamówień publicznych, w szczególności pod kątem ich wykonalności i zgodności z projektem;

3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w obszarze zamówień publicznych;

4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem efektów projektu w okresie trwałości, w obszarze zamówień publicznych;

5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w obszarze zamówień publicznych oraz delegowanie działań nadzoru;

6) sprawowanie nadzoru nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych, udzielanych w związku z realizacją projektu.

4. Do obowiązków Nadzoru Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków należy w szczególności:

1) sprawowanie nadzoru nad sprawami związanymi z budżetem projektu, w tym nad sprawami związanymi z dofinansowaniem projektu ze środków unijnych, w zakresie kompetencji Biura Finansowego;

2) sprawowanie nadzoru nad kwalifikowalnością wydatków w ramach projektu;

3) współpraca w zakresie utrzymania efektów projektu w okresie trwałości;

4) współpraca w zakresie zgodności projektu z prawodawstwem Unii Europejskiej.

5. Reprezentanci Biura Informacji i Promocji we współpracy z Biurem Prawnym oraz Zespołem Radców Prawnych, odpowiadają za zapewnienie zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.

6. Za zachowanie efektów realizowanego projektu w okresie trwałości, w tym odpowiednie przechowywanie dokumentacji dotyczącej projektu po zakończeniu jego realizacji odpowiadają:

1) Biuro Informacji i Promocji – w zakresie:

a) utrzymania trwałości projektu poprzez realizację określonych założeń i wskaźników oraz podejmowanie kluczowych decyzji,

b) sprawowania merytorycznego nadzoru nad wykorzystaniem zakupionych składników majątku oraz współpracy dotyczącej ich utrzymania z komórką organizacyjną GITD odpowiedzialną za kwestie logistyczne,

c) przekazywania wkładów do sprawozdań z osiągniętych efektów do Biura Finansowego;

2) Biuro Finansowe – w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego do spraw funduszy rozwojowych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Finansowego;

3) Biuro Dyrektora Generalnego – w zakresie określonym zadaniami wydziału właściwego ds. zamówień publicznych wskazanymi w regulaminie wewnętrznym Biura Dyrektora Generalnego.