Wersja obowiązująca od 2023.10.01

§ 8. 1. Udostępnienie treści rozmów z systemu SIM dokonywane jest:

1) w Komendzie Głównej Straży Granicznej – przez Centralnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Centralnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) [5] wniosku odpowiednio kierownika lub zastępcy kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej oraz kierownika lub zastępcy kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej (Wyższa Szkoła Straży Granicznej, Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej, oddział Straży Granicznej, ośrodek szkolenia Straży Granicznej i ośrodek Straży Granicznej);

2) w oddziale Straży Granicznej przez Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Lokalnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia komendanta oddziału Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku kierownika komórki organizacyjnej oddziału Straży Granicznej lub jego zastępcy,

c) wniosku komendanta placówki lub dywizjonu Straży Granicznej, lub jego zastępcy,

d) wniosku kierownika właściwej miejscowo komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy, a w przypadku Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej – naczelnika Wydziału III Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy;

3) w Biurze Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej – przez Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Lokalnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku kierownika komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. b – d i pkt 3 lit. b, kierowane są odpowiednio do:

1) Centralnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Centralnego Administratora Treści SIM;

2) Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Lokalnego Administratora Treści SIM poprzez właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej;

3) Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Lokalnego Administratora Treści SIM poprzez Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.

3. Wniosek powinien zawierać:

1) [6] nazwę wnioskującej komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej, jednostki organizacyjnej Straży Granicznej (Wyższa Szkoła Straży Granicznej, oddział Straży Granicznej, ośrodek szkolenia Straży Granicznej i ośrodek Straży Granicznej) lub komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej;

2) pełny numer telefonu abonenta będącego w zainteresowaniu;

3) określenie czasu początkowego i końcowego zarejestrowanej w systemie SIM treści rozmowy;

4) wskazanie osoby, której mają zostać przekazane treści rozmów z systemu SIM;

5) uzasadnienie określające w jakim celu potrzebne są udostępniane treści rozmów z systemu SIM.

4. Podmioty dokonujące udostępnienia treści rozmów z systemu SIM, o których mowa w ust. 1, mogą odmówić udostępnienia treści rozmów z systemu SIM, w przypadku gdy wniosek nie zawiera informacji, o których mowa w ust. 3, lub cel udostępniania byłby sprzeczny z obowiązującym prawem.

5. Należy odnotowywać informację kto, komu i w jakim zakresie udostępnił treści rozmów. Informacje te powinny być przechowywane wraz z wnioskiem o udostępnienie treści.

[5] § 8 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 48 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 22 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie elektronicznego systemu rejestracji jawnych treści rozmów prowadzonych za pośrednictwem środków łączności przewodowej w Straży Granicznej (Dz.Urz.KGSG. poz. 40). Zmiana weszła w życie 1 października 2023 r.

[6] § 8 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 48 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 22 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie elektronicznego systemu rejestracji jawnych treści rozmów prowadzonych za pośrednictwem środków łączności przewodowej w Straży Granicznej (Dz.Urz.KGSG. poz. 40). Zmiana weszła w życie 1 października 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023.10.01

§ 8. 1. Udostępnienie treści rozmów z systemu SIM dokonywane jest:

1) w Komendzie Głównej Straży Granicznej – przez Centralnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Centralnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) [5] wniosku odpowiednio kierownika lub zastępcy kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej oraz kierownika lub zastępcy kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej (Wyższa Szkoła Straży Granicznej, Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej, oddział Straży Granicznej, ośrodek szkolenia Straży Granicznej i ośrodek Straży Granicznej);

2) w oddziale Straży Granicznej przez Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Lokalnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia komendanta oddziału Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku kierownika komórki organizacyjnej oddziału Straży Granicznej lub jego zastępcy,

c) wniosku komendanta placówki lub dywizjonu Straży Granicznej, lub jego zastępcy,

d) wniosku kierownika właściwej miejscowo komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy, a w przypadku Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej – naczelnika Wydziału III Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy;

3) w Biurze Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej – przez Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Lokalnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku kierownika komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. b – d i pkt 3 lit. b, kierowane są odpowiednio do:

1) Centralnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Centralnego Administratora Treści SIM;

2) Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Lokalnego Administratora Treści SIM poprzez właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej;

3) Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Lokalnego Administratora Treści SIM poprzez Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.

3. Wniosek powinien zawierać:

1) [6] nazwę wnioskującej komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej, jednostki organizacyjnej Straży Granicznej (Wyższa Szkoła Straży Granicznej, oddział Straży Granicznej, ośrodek szkolenia Straży Granicznej i ośrodek Straży Granicznej) lub komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej;

2) pełny numer telefonu abonenta będącego w zainteresowaniu;

3) określenie czasu początkowego i końcowego zarejestrowanej w systemie SIM treści rozmowy;

4) wskazanie osoby, której mają zostać przekazane treści rozmów z systemu SIM;

5) uzasadnienie określające w jakim celu potrzebne są udostępniane treści rozmów z systemu SIM.

4. Podmioty dokonujące udostępnienia treści rozmów z systemu SIM, o których mowa w ust. 1, mogą odmówić udostępnienia treści rozmów z systemu SIM, w przypadku gdy wniosek nie zawiera informacji, o których mowa w ust. 3, lub cel udostępniania byłby sprzeczny z obowiązującym prawem.

5. Należy odnotowywać informację kto, komu i w jakim zakresie udostępnił treści rozmów. Informacje te powinny być przechowywane wraz z wnioskiem o udostępnienie treści.

[5] § 8 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 48 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 22 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie elektronicznego systemu rejestracji jawnych treści rozmów prowadzonych za pośrednictwem środków łączności przewodowej w Straży Granicznej (Dz.Urz.KGSG. poz. 40). Zmiana weszła w życie 1 października 2023 r.

[6] § 8 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 48 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 22 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie elektronicznego systemu rejestracji jawnych treści rozmów prowadzonych za pośrednictwem środków łączności przewodowej w Straży Granicznej (Dz.Urz.KGSG. poz. 40). Zmiana weszła w życie 1 października 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.02.03 do 2023.09.30

§ 8. 1. Udostępnienie treści rozmów z systemu SIM dokonywane jest:

1) w Komendzie Głównej Straży Granicznej – przez Centralnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Centralnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku odpowiednio kierownika lub zastępcy kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej oraz kierownika lub zastępcy kierownika jednostki organizacyjnej Straży Granicznej (Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej, oddział, ośrodek szkolenia i ośrodek Straży Granicznej);

2) w oddziale Straży Granicznej przez Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Lokalnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia komendanta oddziału Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku kierownika komórki organizacyjnej oddziału Straży Granicznej lub jego zastępcy,

c) wniosku komendanta placówki lub dywizjonu Straży Granicznej, lub jego zastępcy,

d) wniosku kierownika właściwej miejscowo komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy, a w przypadku Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej – naczelnika Wydziału III Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy;

3) w Biurze Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej – przez Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcę Lokalnego Administratora Treści SIM na podstawie:

a) polecenia Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy,

b) wniosku kierownika komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej lub jego zastępcy.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. b – d i pkt 3 lit. b, kierowane są odpowiednio do:

1) Centralnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Centralnego Administratora Treści SIM;

2) Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Lokalnego Administratora Treści SIM poprzez właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej;

3) Lokalnego Administratora Treści SIM lub Zastępcy Lokalnego Administratora Treści SIM poprzez Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej.

3. Wniosek powinien zawierać:

1) nazwę wnioskującej komórki organizacyjnej Komendy Głównej Straży Granicznej lub jednostki organizacyjnej Straży Granicznej albo komórki organizacyjnej komendy oddziału Straży Granicznej lub komórki organizacyjnej Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej;

2) pełny numer telefonu abonenta będącego w zainteresowaniu;

3) określenie czasu początkowego i końcowego zarejestrowanej w systemie SIM treści rozmowy;

4) wskazanie osoby, której mają zostać przekazane treści rozmów z systemu SIM;

5) uzasadnienie określające w jakim celu potrzebne są udostępniane treści rozmów z systemu SIM.

4. Podmioty dokonujące udostępnienia treści rozmów z systemu SIM, o których mowa w ust. 1, mogą odmówić udostępnienia treści rozmów z systemu SIM, w przypadku gdy wniosek nie zawiera informacji, o których mowa w ust. 3, lub cel udostępniania byłby sprzeczny z obowiązującym prawem.

5. Należy odnotowywać informację kto, komu i w jakim zakresie udostępnił treści rozmów. Informacje te powinny być przechowywane wraz z wnioskiem o udostępnienie treści.