Wersja obowiązująca od 2022-12-16 do 2024-01-24
1. Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233, 2447 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655), w szczególności przez:
1) koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru organizacyjnego nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;
3) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu oraz wykonaniem budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;
4) [3] nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w ust. 4 pkt 3-5;
5) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych oraz działań antyterrorystycznych;
6) nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.
2. Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
3. Przepisy zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.
4. [4] Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Bezpieczeństwa i Logistyki;
2) Biuro Obsługi Ministerstwa;
3) Biuro Dyrektora Generalnego;
4) Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 2 ust. 6 pkt 9;
5) Departament Informatyki.
[3] § 13 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 41 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 14 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 42). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.
[4] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 41 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 14 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 42). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-12-16 do 2024-01-24
1. Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233, 2447 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655), w szczególności przez:
1) koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru organizacyjnego nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;
3) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu oraz wykonaniem budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;
4) [3] nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w ust. 4 pkt 3-5;
5) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych oraz działań antyterrorystycznych;
6) nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.
2. Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
3. Przepisy zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.
4. [4] Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Bezpieczeństwa i Logistyki;
2) Biuro Obsługi Ministerstwa;
3) Biuro Dyrektora Generalnego;
4) Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 2 ust. 6 pkt 9;
5) Departament Informatyki.
[3] § 13 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 41 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 14 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 42). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.
[4] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 41 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 14 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 42). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-09-06 do 2022-12-15
1. Dyrektor Generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233, 2447 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655), w szczególności przez:
1) koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru organizacyjnego nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;
3) nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu oraz wykonaniem budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;
4) nadzorowanie realizacji reform i inwestycji w ramach KPO oraz zadań z nimi związanych powierzonych komórkom organizacyjnym wskazanym w ust. 4 pkt 2–4.
5) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych oraz działań antyterrorystycznych;
6) nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.
2. Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.
3. Przepisy zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.
4. Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Administracyjne;
2) Biuro Dyrektora Generalnego;
3) Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 2 ust. 6 pkt 9;
4) Departament Informatyki.