Wersja obowiązująca od 2022-11-25 do 2023-09-28
1. [7] W przypadku realizacji procesu zarządzania ryzykiem, o którym mowa w § 13 ust. 3 pkt 1, komórki organizacyjne identyfikują ryzyka w odniesieniu do celów i zadań komórek organizacyjnych.
2. Identyfikacja ryzyka w Ministerstwie jest przeprowadzana przez każdą komórkę organizacyjną w odniesieniu do celów i zadań właściwych dla danej komórki organizacyjnej.
3. W procesie identyfikacji ryzyka komórki organizacyjne wskazują w szczególności ryzyka:
1) związane ze zmianami organizacyjnymi zachodzącymi w Ministerstwie;
2) zagrażające wizerunkowi Ministerstwa;
3) o charakterze finansowym, w tym nadużyć finansowych oraz korupcyjnych;
4) o charakterze legislacyjnym;
5) związane z organizacją Ministerstwa, w tym strukturą organizacyjną i organizacją pracy;
6) dotyczące zasobów ludzkich.
4. Identyfikując ryzyka, bierze się pod uwagę wszystkie ryzyka, niezależnie od miejsca lub źródła ich powstania.
5. W procesie identyfikacji i analizy ryzyka uwzględnia się wszystkie źródła informacji, w tym ustalenia wewnętrznych i zewnętrznych audytów i kontroli oraz podsumowanie wyników samooceny kontroli zarządczej.
6. Identyfikując ryzyka opisuje się przyczyny oraz możliwe skutki ich wystąpienia.
7. Identyfikując ryzyka wykorzystuje się jedną z technik analizy ryzyka:
1) technikę listy potencjalnych zdarzeń;
2) moderowane warsztaty i wywiady;
3) analizy procesów lub burze mózgów.
[7] § 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 35 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej oraz obowiązków jednostek podległych Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowanych w ramach kontroli zarządczej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 36). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-11-25 do 2023-09-28
1. [7] W przypadku realizacji procesu zarządzania ryzykiem, o którym mowa w § 13 ust. 3 pkt 1, komórki organizacyjne identyfikują ryzyka w odniesieniu do celów i zadań komórek organizacyjnych.
2. Identyfikacja ryzyka w Ministerstwie jest przeprowadzana przez każdą komórkę organizacyjną w odniesieniu do celów i zadań właściwych dla danej komórki organizacyjnej.
3. W procesie identyfikacji ryzyka komórki organizacyjne wskazują w szczególności ryzyka:
1) związane ze zmianami organizacyjnymi zachodzącymi w Ministerstwie;
2) zagrażające wizerunkowi Ministerstwa;
3) o charakterze finansowym, w tym nadużyć finansowych oraz korupcyjnych;
4) o charakterze legislacyjnym;
5) związane z organizacją Ministerstwa, w tym strukturą organizacyjną i organizacją pracy;
6) dotyczące zasobów ludzkich.
4. Identyfikując ryzyka, bierze się pod uwagę wszystkie ryzyka, niezależnie od miejsca lub źródła ich powstania.
5. W procesie identyfikacji i analizy ryzyka uwzględnia się wszystkie źródła informacji, w tym ustalenia wewnętrznych i zewnętrznych audytów i kontroli oraz podsumowanie wyników samooceny kontroli zarządczej.
6. Identyfikując ryzyka opisuje się przyczyny oraz możliwe skutki ich wystąpienia.
7. Identyfikując ryzyka wykorzystuje się jedną z technik analizy ryzyka:
1) technikę listy potencjalnych zdarzeń;
2) moderowane warsztaty i wywiady;
3) analizy procesów lub burze mózgów.
[7] § 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 35 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej oraz obowiązków jednostek podległych Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowanych w ramach kontroli zarządczej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 36). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-22 do 2022-11-24
1. W przypadku realizacji procesu zarządzania ryzykiem, o którym mowa w § 13 ust. 3 pkt 1, komórki organizacyjne identyfikują ryzyka w odniesieniu do celów i zadań ujętych w planie działań Ministerstwa,
2. Identyfikacja ryzyka w Ministerstwie jest przeprowadzana przez każdą komórkę organizacyjną w odniesieniu do celów i zadań właściwych dla danej komórki organizacyjnej.
3. W procesie identyfikacji ryzyka komórki organizacyjne wskazują w szczególności ryzyka:
1) związane ze zmianami organizacyjnymi zachodzącymi w Ministerstwie;
2) zagrażające wizerunkowi Ministerstwa;
3) o charakterze finansowym, w tym nadużyć finansowych oraz korupcyjnych;
4) o charakterze legislacyjnym;
5) związane z organizacją Ministerstwa, w tym strukturą organizacyjną i organizacją pracy;
6) dotyczące zasobów ludzkich.
4. Identyfikując ryzyka, bierze się pod uwagę wszystkie ryzyka, niezależnie od miejsca lub źródła ich powstania.
5. W procesie identyfikacji i analizy ryzyka uwzględnia się wszystkie źródła informacji, w tym ustalenia wewnętrznych i zewnętrznych audytów i kontroli oraz podsumowanie wyników samooceny kontroli zarządczej.
6. Identyfikując ryzyka opisuje się przyczyny oraz możliwe skutki ich wystąpienia.
7. Identyfikując ryzyka wykorzystuje się jedną z technik analizy ryzyka:
1) technikę listy potencjalnych zdarzeń;
2) moderowane warsztaty i wywiady;
3) analizy procesów lub burze mózgów.