history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-04-20    (DUMFFiPR2021.51 tekst jednolity)

Rozdział 1

Skład Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek oraz zakres jej zadań

§ 1. 1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów [1].

3. W skład Komisji wchodzą:

1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;

2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;

3) Dyrektor Departamentu Prawnego;

4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;

5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;

6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;

7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;

8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;

9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;

10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;

11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.

4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:

1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;

2) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;

2a) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 2, 5 i 6;

3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

5. W przypadku:

1) wakatu na stanowisku dyrektora danego departamentu,

2) nieobecności osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2–11

– udział w pracach Komisji bierze osoba wyznaczona do kierowania danym departamentem.

[1] Obecnie: Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 1719).

Wersja obowiązująca od 2021-04-20    (DUMFFiPR2021.51 tekst jednolity)

Rozdział 1

Skład Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek oraz zakres jej zadań

§ 1. 1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów [1].

3. W skład Komisji wchodzą:

1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;

2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;

3) Dyrektor Departamentu Prawnego;

4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;

5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;

6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;

7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;

8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;

9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;

10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;

11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.

4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:

1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;

2) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;

2a) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 2, 5 i 6;

3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

5. W przypadku:

1) wakatu na stanowisku dyrektora danego departamentu,

2) nieobecności osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2–11

– udział w pracach Komisji bierze osoba wyznaczona do kierowania danym departamentem.

[1] Obecnie: Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 1719).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-29 do 2021-04-19

Rozdział 1

Skład Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek oraz zakres jej zadań

§ 1. 1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów.

3. W skład Komisji wchodzą:

1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;

2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;

3) Dyrektor Departamentu Prawnego;

4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;

5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;

6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;

7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;

8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;

9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;

10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;

11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.

4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:

1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;

2) [1] Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowe j – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;

2a) [2] Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 2, 5 i 6;

3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

5. [3] W przypadku:

1) wakatu na stanowisku dyrektora danego departamentu,

2) nieobecności osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2–11

– udział w pracach Komisji bierze osoba wyznaczona do kierowania danym departamentem.

[1] § 1 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek w Ministerstwie Finansów (Dz.U.M.F. poz. 68). Zmiana weszła w życie 29 maja 2020 r.

[2] § 1 ust. 4 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek w Ministerstwie Finansów (Dz.U.M.F. poz. 68). Zmiana weszła w życie 29 maja 2020 r.

[3] § 1 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek w Ministerstwie Finansów (Dz.U.M.F. poz. 68). Zmiana weszła w życie 29 maja 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-08-20 do 2020-05-28

Rozdział 1

Skład Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek oraz zakres jej zadań

§ 1. 1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów.

3. W skład Komisji wchodzą:

1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;

2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;

3) Dyrektor Departamentu Prawnego;

4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;

5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;

6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;

7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;

8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;

9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;

10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;

11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.

4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:

1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;

2) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa, Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;

3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.