Wersja obowiązująca od 2021-04-20 (DUMFFiPR2021.51 tekst jednolity)
1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.
2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów [1].
3. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;
2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;
3) Dyrektor Departamentu Prawnego;
4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;
5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;
6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;
7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;
8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;
9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;
10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;
11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.
4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:
1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;
2) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;
2a) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 2, 5 i 6;
3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.
5. W przypadku:
1) wakatu na stanowisku dyrektora danego departamentu,
2) nieobecności osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2–11
– udział w pracach Komisji bierze osoba wyznaczona do kierowania danym departamentem.
[1] Obecnie: Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 1719).
Wersja obowiązująca od 2021-04-20 (DUMFFiPR2021.51 tekst jednolity)
1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.
2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów [1].
3. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;
2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;
3) Dyrektor Departamentu Prawnego;
4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;
5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;
6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;
7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;
8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;
9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;
10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;
11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.
4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:
1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;
2) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;
2a) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 2, 5 i 6;
3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.
5. W przypadku:
1) wakatu na stanowisku dyrektora danego departamentu,
2) nieobecności osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2–11
– udział w pracach Komisji bierze osoba wyznaczona do kierowania danym departamentem.
[1] Obecnie: Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 1719).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-29 do 2021-04-19
1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.
2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów.
3. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;
2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;
3) Dyrektor Departamentu Prawnego;
4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;
5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;
6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;
7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;
8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;
9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;
10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;
11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.
4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:
1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;
2) [1] Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowe j – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;
2a) [2] Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 2, 5 i 6;
3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.
5. [3] W przypadku:
1) wakatu na stanowisku dyrektora danego departamentu,
2) nieobecności osób, o których mowa w ust. 3 pkt 2–11
– udział w pracach Komisji bierze osoba wyznaczona do kierowania danym departamentem.
[1] § 1 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek w Ministerstwie Finansów (Dz.U.M.F. poz. 68). Zmiana weszła w życie 29 maja 2020 r.
[2] § 1 ust. 4 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek w Ministerstwie Finansów (Dz.U.M.F. poz. 68). Zmiana weszła w życie 29 maja 2020 r.
[3] § 1 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia Ministra Finansów z dnia 27 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komisji do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek w Ministerstwie Finansów (Dz.U.M.F. poz. 68). Zmiana weszła w życie 29 maja 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-08-20 do 2020-05-28
1. Powołuje się w Ministerstwie Finansów Komisję do Spraw Gwarancji, Poręczeń i Pożyczek, zwaną dalej „Komisją”.
2. Komisja jest stałym organem opiniodawczo-doradczym Ministra Finansów.
3. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji, będący Członkiem Kierownictwa Ministerstwa Finansów nadzorującym zadania realizowane przez Departament Gwarancji i Poręczeń;
2) Dyrektor Departamentu Gwarancji i Poręczeń;
3) Dyrektor Departamentu Prawnego;
4) Dyrektor Departamentu Długu Publicznego;
5) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej;
6) Dyrektor Departamentu Polityki Makroekonomicznej;
7) Dyrektor Departamentu Wspierania Polityk Gospodarczych;
8) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego;
9) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa;
10) Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej;
11) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej.
4. W pracach Komisji uczestniczą wymienieni w pkt 2–11 Dyrektorzy Departamentów, przy czym:
1) Dyrektor Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących jednostek samorządu terytorialnego;
2) Dyrektor Departamentu Budżetu Państwa, Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej i Dyrektor Departamentu Finansowania Sfery Gospodarczej – wyłącznie w zakresie spraw, o których mowa w § 3 pkt 5 i 6;
3) Dyrektor Departamentu Instytucji Płatniczej – wyłącznie w zakresie spraw dotyczących projektów i programów finansowanych z udziałem środków europejskich.