history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-02-25

§ 4.  1. Do zadań Zespołu należy:

1) wsparcie realizacji zadań Ministra, jako organu właściwego do spraw cyberbezpieczeństwa sektora energii w rozumieniu art. 41 pkt 1 ustawy KSC, w zakresie zapewnienia cyberbezpieczeństwa i niezakłóconego świadczenia usług przez operatorów usług kluczowych sektora energii;

2) zarządzanie wymianą informacji o zagrożeniach cyberbezpieczeństwa, podatnościach i incydentach, pomiędzy operatorami usług kluczowych sektora energii;

3) tworzenie raportów oraz biuletynów w zakresie sytuacji cyberbezpieczeństwa sektora energii;

4) wsparcie Ministra w opracowaniu rekomendacji wydawanych w zakresie zwiększenia poziomu cyberbezpieczeństwa sektora energii;

5) wsparcie operatorów usług kluczowych sektora energii w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom cyberbezpieczeństwa i zarządzania incydentami;

6) współpraca z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, zgodnie z art. 4 ustawy KSC.

2. Informacje przekazywane w ramach Zespołu mogą mieć status informacji stanowiących tajemnice prawnie chronione lub informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).

3. [12] Zespół raz w miesiącu przekazuje Ministrowi informację na temat swojej działalności.

[12] § 4 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 lutego 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu ds. monitorowania cyberbezpieczeństwa sektora energii w związku z COVID-19 (Dz.Urz.MKiŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-02-25

§ 4.  1. Do zadań Zespołu należy:

1) wsparcie realizacji zadań Ministra, jako organu właściwego do spraw cyberbezpieczeństwa sektora energii w rozumieniu art. 41 pkt 1 ustawy KSC, w zakresie zapewnienia cyberbezpieczeństwa i niezakłóconego świadczenia usług przez operatorów usług kluczowych sektora energii;

2) zarządzanie wymianą informacji o zagrożeniach cyberbezpieczeństwa, podatnościach i incydentach, pomiędzy operatorami usług kluczowych sektora energii;

3) tworzenie raportów oraz biuletynów w zakresie sytuacji cyberbezpieczeństwa sektora energii;

4) wsparcie Ministra w opracowaniu rekomendacji wydawanych w zakresie zwiększenia poziomu cyberbezpieczeństwa sektora energii;

5) wsparcie operatorów usług kluczowych sektora energii w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom cyberbezpieczeństwa i zarządzania incydentami;

6) współpraca z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, zgodnie z art. 4 ustawy KSC.

2. Informacje przekazywane w ramach Zespołu mogą mieć status informacji stanowiących tajemnice prawnie chronione lub informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).

3. [12] Zespół raz w miesiącu przekazuje Ministrowi informację na temat swojej działalności.

[12] § 4 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 5 zarządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 lutego 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu ds. monitorowania cyberbezpieczeństwa sektora energii w związku z COVID-19 (Dz.Urz.MKiŚ. poz. 9). Zmiana weszła w życie 25 lutego 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-21 do 2023-02-24

§ 4.  1. Do zadań Zespołu należy:

1) wsparcie realizacji zadań Ministra, jako organu właściwego do spraw cyberbezpieczeństwa sektora energii w rozumieniu art. 41 pkt 1 ustawy KSC, w zakresie zapewnienia cyberbezpieczeństwa i niezakłóconego świadczenia usług przez operatorów usług kluczowych sektora energii;

2) zarządzanie wymianą informacji o zagrożeniach cyberbezpieczeństwa, podatnościach i incydentach, pomiędzy operatorami usług kluczowych sektora energii;

3) tworzenie raportów oraz biuletynów w zakresie sytuacji cyberbezpieczeństwa sektora energii;

4) wsparcie Ministra w opracowaniu rekomendacji wydawanych w zakresie zwiększenia poziomu cyberbezpieczeństwa sektora energii;

5) wsparcie operatorów usług kluczowych sektora energii w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom cyberbezpieczeństwa i zarządzania incydentami;

6) współpraca z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, zgodnie z art. 4 ustawy KSC.

2. Informacje przekazywane w ramach Zespołu mogą mieć status informacji stanowiących tajemnice prawnie chronione lub informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742).