history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-01

§ 19. 1. Osoba zatrudniona w Ministerstwie w związku z realizacją obowiązków służbowych nie może przyjmować jakichkolwiek korzyści, chyba że uzasadniają to szczególne okoliczności związane ze zwyczajem międzynarodowym, protokołem dyplomatycznym lub współpracą z innymi urzędami obsługującymi organy władzy publicznej. Dopuszcza się możliwość przyjęcia przez osobę zatrudnioną w Ministerstwie materiałów papierniczych, biurowych i dydaktycznych, powszechnie przekazywanych w formie reklamy i promocji, kwiatów, produktów spożywczych oraz pamiątkowych pod warunkiem, że nie wykraczają poza aspekt symboliczny związany z przyjętą formą okazania szacunku - korzyści takie nie podlegają zgłoszeniu, o którym mowa w ust 3.

2. Korzyścią, o której mowa w ust. 1, jest przysporzenie materialne, w szczególności przedmioty i świadczenia oferowane osobie zatrudnionej w Ministerstwie, członkowi jego rodziny lub innej osobie przez nią wskazanej.

3. Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza do doradcy do spraw etyki [5] informację o przyjęciu korzyści, o której mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia przyjęcia korzyści, a w przypadku jej przyjęcia w związku z zagraniczną podróżą służbową - w terminie 7 dni od zakończenia tej podróży.

4. Dopuszcza się zatrzymanie przez osobę zatrudnioną w Ministerstwie korzyści, o której mowa w ust. 1, mającej charakter przedmiotów osobistego użytku, otrzymanej w związku z uczestnictwem w oficjalnych służbowych spotkaniach z przedstawicielami innych podmiotów, w przypadku braku możliwości zwrotu lub w sytuacji, w której dokonanie zwrotu byłoby nietaktowne lub wiązałoby się z poniesieniem znacznych kosztów.

5. Decyzję co do sposobu zagospodarowania korzyści, o której mowa w ust. 1, podejmuje kierownik komórki organizacyjnej, w której zadania wykonuje osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłaszająca korzyść, lub właściwy członek Kierownictwa Ministerstwa, gdy zgłoszenia dokonuje Dyrektor Generalny Ministerstwa, Szef Gabinetu Politycznego lub dyrektor komórki organizacyjnej. Decyzję podejmuje się biorąc pod uwagę wartość zgłoszonej korzyści oraz okoliczności jej uzyskania.

6. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do osób, które są obowiązane do zgłaszania korzyści do Rejestru Korzyści, o którym mowa w § 17.

7. Wzór zgłoszenia informacji o przyjęciu korzyści określa załącznik nr 1 do zarządzenia.

[5] § 19 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 22 Ministra Cyfryzacji z dnia 25 lipca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie polityki antykorupcyjnej i przeciwdziałania konfliktowi interesów w Ministerstwie Cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-01

§ 19. 1. Osoba zatrudniona w Ministerstwie w związku z realizacją obowiązków służbowych nie może przyjmować jakichkolwiek korzyści, chyba że uzasadniają to szczególne okoliczności związane ze zwyczajem międzynarodowym, protokołem dyplomatycznym lub współpracą z innymi urzędami obsługującymi organy władzy publicznej. Dopuszcza się możliwość przyjęcia przez osobę zatrudnioną w Ministerstwie materiałów papierniczych, biurowych i dydaktycznych, powszechnie przekazywanych w formie reklamy i promocji, kwiatów, produktów spożywczych oraz pamiątkowych pod warunkiem, że nie wykraczają poza aspekt symboliczny związany z przyjętą formą okazania szacunku - korzyści takie nie podlegają zgłoszeniu, o którym mowa w ust 3.

2. Korzyścią, o której mowa w ust. 1, jest przysporzenie materialne, w szczególności przedmioty i świadczenia oferowane osobie zatrudnionej w Ministerstwie, członkowi jego rodziny lub innej osobie przez nią wskazanej.

3. Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza do doradcy do spraw etyki [5] informację o przyjęciu korzyści, o której mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia przyjęcia korzyści, a w przypadku jej przyjęcia w związku z zagraniczną podróżą służbową - w terminie 7 dni od zakończenia tej podróży.

4. Dopuszcza się zatrzymanie przez osobę zatrudnioną w Ministerstwie korzyści, o której mowa w ust. 1, mającej charakter przedmiotów osobistego użytku, otrzymanej w związku z uczestnictwem w oficjalnych służbowych spotkaniach z przedstawicielami innych podmiotów, w przypadku braku możliwości zwrotu lub w sytuacji, w której dokonanie zwrotu byłoby nietaktowne lub wiązałoby się z poniesieniem znacznych kosztów.

5. Decyzję co do sposobu zagospodarowania korzyści, o której mowa w ust. 1, podejmuje kierownik komórki organizacyjnej, w której zadania wykonuje osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłaszająca korzyść, lub właściwy członek Kierownictwa Ministerstwa, gdy zgłoszenia dokonuje Dyrektor Generalny Ministerstwa, Szef Gabinetu Politycznego lub dyrektor komórki organizacyjnej. Decyzję podejmuje się biorąc pod uwagę wartość zgłoszonej korzyści oraz okoliczności jej uzyskania.

6. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do osób, które są obowiązane do zgłaszania korzyści do Rejestru Korzyści, o którym mowa w § 17.

7. Wzór zgłoszenia informacji o przyjęciu korzyści określa załącznik nr 1 do zarządzenia.

[5] § 19 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 22 Ministra Cyfryzacji z dnia 25 lipca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie polityki antykorupcyjnej i przeciwdziałania konfliktowi interesów w Ministerstwie Cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2024 r.