history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-10-30 do 2023-08-13

§ 3. 1. Tworzy się Radę Portfela Ministra [10] , zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem odpowiedzialnym za strategiczne zarządzanie portfelem projektów urzędu obsługującego Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja [11] .

3. Do zadań Rady należy w szczególności:

1) [12] zapewnienie, że portfel projektów urzędu obsługującego Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja jest zgodny z celami strategicznymi urzędu obsługującego Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja;

2) decydowanie o tworzeniu i zamykaniu programów;

3) wskazywanie Właścicieli Programów;

4) zapewnienie koordynacji i spójności inicjowanych i realizowanych projektów, w tym decydowanie o przynależności projektu do programu;

5) ustalanie priorytetów dla projektów;

6) monitorowanie statusu realizacji portfela projektów i programów;

7) opiniowanie i zatwierdzanie Dokumentów Wizji Biznesowej projektu, zwanych dalej „wizją”;

8) powoływanie składu Komitetu Sterującego dla projektu oraz zatwierdzanie zmian w jego składzie;

9) wydawanie wytycznych Komitetom Sterującym;

10) ustalanie zasad współpracy w projekcie między urzędem obsługującym Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja [13] a jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji projektu;

11) dbanie o unikalność i niedublowanie się zakresów projektów;

12) rekomendowanie zmian w metodyce zarządzania projektami.

4. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady – Minister;

2) Wiceprzewodniczący Rady – Sekretarz Stanu w Ministerstwie;

3) członkowie Rady:

a) Dyrektor Departamentu Systemów Państwowych,

b) Dyrektor Departamentu Rozwoju Usług Cyfrowych,

c) Dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki,

d) Dyrektor Departamentu Zarządzania Danymi,

e) Dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego,

f) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego,

g) Sekretarz Rady – Dyrektor Biura Analiz i Projektów Strategicznych.

5. Przewodniczący Rady:

1) kieruje pracami Rady;

2) zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy;

3) zatwierdza do realizacji wizje projektów, zawierających główne założenia merytoryczne projektów, w szczególności wydaje decyzje, o których mowa w § 5.

6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący.

7. Sekretarz Rady, przy pomocy Biura Analiz i Projektów Strategicznych, zapewnia obsługę posiedzeń Rady, a w szczególności:

1) uzgadnia agendę posiedzenia Rady;

2) informuje o terminach posiedzeń,

3) przekazuje materiały na posiedzenie;

4) sporządza protokół z posiedzenia Rady i przekazuje go do zatwierdzenia Przewodniczącemu Rady;

5) prowadzi repozytorium decyzji Rady.

8. Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.

9. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu. Członek Rady może wystąpić do Przewodniczącego Rady z wnioskiem o zwołanie dodatkowego posiedzenia.

10. Posiedzenia Rady odbywają się przy obecności Przewodniczącego Rady albo jego Zastępcy oraz co najmniej 1/3 członków Rady.

11. Rozstrzygnięcia Rady zapadają w drodze uzgodnienia.

12. W przypadkach gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków Rady, a w razie równej liczby głosów – rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

13. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na tym posiedzeniu Rady.

14. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.

15. [14] Posiedzenia Rady mogą odbywać się stacjonarnie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami,

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku

– z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.

[10] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[11] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[12] § 3 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[13] § 3 ust. 3 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[14] § 3 ust. 15 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-10-30 do 2023-08-13

§ 3. 1. Tworzy się Radę Portfela Ministra [10] , zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem odpowiedzialnym za strategiczne zarządzanie portfelem projektów urzędu obsługującego Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja [11] .

3. Do zadań Rady należy w szczególności:

1) [12] zapewnienie, że portfel projektów urzędu obsługującego Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja jest zgodny z celami strategicznymi urzędu obsługującego Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja;

2) decydowanie o tworzeniu i zamykaniu programów;

3) wskazywanie Właścicieli Programów;

4) zapewnienie koordynacji i spójności inicjowanych i realizowanych projektów, w tym decydowanie o przynależności projektu do programu;

5) ustalanie priorytetów dla projektów;

6) monitorowanie statusu realizacji portfela projektów i programów;

7) opiniowanie i zatwierdzanie Dokumentów Wizji Biznesowej projektu, zwanych dalej „wizją”;

8) powoływanie składu Komitetu Sterującego dla projektu oraz zatwierdzanie zmian w jego składzie;

9) wydawanie wytycznych Komitetom Sterującym;

10) ustalanie zasad współpracy w projekcie między urzędem obsługującym Ministra Cyfryzacji w zakresie działu administracji rządowej – informatyzacja [13] a jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji projektu;

11) dbanie o unikalność i niedublowanie się zakresów projektów;

12) rekomendowanie zmian w metodyce zarządzania projektami.

4. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady – Minister;

2) Wiceprzewodniczący Rady – Sekretarz Stanu w Ministerstwie;

3) członkowie Rady:

a) Dyrektor Departamentu Systemów Państwowych,

b) Dyrektor Departamentu Rozwoju Usług Cyfrowych,

c) Dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki,

d) Dyrektor Departamentu Zarządzania Danymi,

e) Dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego,

f) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego,

g) Sekretarz Rady – Dyrektor Biura Analiz i Projektów Strategicznych.

5. Przewodniczący Rady:

1) kieruje pracami Rady;

2) zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy;

3) zatwierdza do realizacji wizje projektów, zawierających główne założenia merytoryczne projektów, w szczególności wydaje decyzje, o których mowa w § 5.

6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący.

7. Sekretarz Rady, przy pomocy Biura Analiz i Projektów Strategicznych, zapewnia obsługę posiedzeń Rady, a w szczególności:

1) uzgadnia agendę posiedzenia Rady;

2) informuje o terminach posiedzeń,

3) przekazuje materiały na posiedzenie;

4) sporządza protokół z posiedzenia Rady i przekazuje go do zatwierdzenia Przewodniczącemu Rady;

5) prowadzi repozytorium decyzji Rady.

8. Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.

9. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu. Członek Rady może wystąpić do Przewodniczącego Rady z wnioskiem o zwołanie dodatkowego posiedzenia.

10. Posiedzenia Rady odbywają się przy obecności Przewodniczącego Rady albo jego Zastępcy oraz co najmniej 1/3 członków Rady.

11. Rozstrzygnięcia Rady zapadają w drodze uzgodnienia.

12. W przypadkach gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków Rady, a w razie równej liczby głosów – rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

13. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na tym posiedzeniu Rady.

14. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.

15. [14] Posiedzenia Rady mogą odbywać się stacjonarnie lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami,

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku

– z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.

[10] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[11] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[12] § 3 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[13] § 3 ust. 3 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

[14] § 3 ust. 15 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 17 Ministra Cyfryzacji z dnia 29 października 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zatwierdzania do realizacji oraz zarządzania projektami, programami i portfelem projektów w resorcie cyfryzacji (Dz.Urz.MC. poz. 20). Zmiana weszła w życie 30 października 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-28 do 2021-10-29

§ 3. 1. Tworzy się Radę Portfela Ministerstwa, zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem odpowiedzialnym za strategiczne zarządzanie portfelem projektów Ministerstwa.

3. Do zadań Rady należy w szczególności:

1) zapewnienie, że portfel projektów Ministerstwa jest zgodny z celami strategicznymi Ministerstwa;

2) decydowanie o tworzeniu i zamykaniu programów;

3) wskazywanie Właścicieli Programów;

4) zapewnienie koordynacji i spójności inicjowanych i realizowanych projektów, w tym decydowanie o przynależności projektu do programu;

5) ustalanie priorytetów dla projektów;

6) monitorowanie statusu realizacji portfela projektów i programów;

7) opiniowanie i zatwierdzanie Dokumentów Wizji Biznesowej projektu, zwanych dalej „wizją”;

8) powoływanie składu Komitetu Sterującego dla projektu oraz zatwierdzanie zmian w jego składzie;

9) wydawanie wytycznych Komitetom Sterującym;

10) ustalanie zasad współpracy w projekcie między Ministerstwem a jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w przypadku wspólnej lub partnerskiej realizacji projektu;

11) dbanie o unikalność i niedublowanie się zakresów projektów;

12) rekomendowanie zmian w metodyce zarządzania projektami.

4. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady – Minister;

2) Wiceprzewodniczący Rady – Sekretarz Stanu w Ministerstwie;

3) członkowie Rady:

a) Dyrektor Departamentu Systemów Państwowych,

b) Dyrektor Departamentu Rozwoju Usług Cyfrowych,

c) Dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki,

d) Dyrektor Departamentu Zarządzania Danymi,

e) Dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego,

f) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego,

g) Sekretarz Rady – Dyrektor Biura Analiz i Projektów Strategicznych.

5. Przewodniczący Rady:

1) kieruje pracami Rady;

2) zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy;

3) zatwierdza do realizacji wizje projektów, zawierających główne założenia merytoryczne projektów, w szczególności wydaje decyzje, o których mowa w § 5.

6. W przypadku nieobecności Przewodniczącego pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący.

7. Sekretarz Rady, przy pomocy Biura Analiz i Projektów Strategicznych, zapewnia obsługę posiedzeń Rady, a w szczególności:

1) uzgadnia agendę posiedzenia Rady;

2) informuje o terminach posiedzeń,

3) przekazuje materiały na posiedzenie;

4) sporządza protokół z posiedzenia Rady i przekazuje go do zatwierdzenia Przewodniczącemu Rady;

5) prowadzi repozytorium decyzji Rady.

8. Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady może zapraszać do udziału w pracach Rady z głosem doradczym inne osoby, jeżeli ich udział jest uzasadniony zakresem tematycznym prac Rady.

9. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu. Członek Rady może wystąpić do Przewodniczącego Rady z wnioskiem o zwołanie dodatkowego posiedzenia.

10. Posiedzenia Rady odbywają się przy obecności Przewodniczącego Rady albo jego Zastępcy oraz co najmniej 1/3 członków Rady.

11. Rozstrzygnięcia Rady zapadają w drodze uzgodnienia.

12. W przypadkach gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być, z inicjatywy Przewodniczącego Rady, poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków Rady, a w razie równej liczby głosów – rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

13. Członek Rady może zgłosić do protokołu odrębne stanowisko w stosunku do rozstrzygnięcia podjętego na tym posiedzeniu Rady.

14. Osoby zaproszone na posiedzenie, które nie są członkami Rady, nie mają prawa głosu.