Wersja obowiązująca od 2016.05.07

§ 2. 1. [1] Komórką koordynującą postępowanie w sprawach dotyczących skarg i wniosków oraz petycji w Ministerstwie jest Departament Kontroli i Nadzoru, zwany dalej „DKN”, który w szczególności:

1) prowadzi rejestry skarg i wniosków oraz petycji;

2) kieruje skargi i wnioski oraz petycje niezwłocznie, nie później jednak niż następnego dnia roboczego, do załatwienia według właściwości do komórek organizacyjnych Ministerstwa albo do właściwych organów lub instytucji w ustawowym terminie;

3) kontroluje prawidłowość i terminowość załatwiania skarg i wniosków oraz petycji przez komórki organizacyjne Ministerstwa;

4) podejmuje czynności zapewniające zachowanie obowiązujących terminów;

5) przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Ministerstwa przy ul. Senatorskiej 12 w poniedziałki w godzinach 14.15 – 17.15 oraz w środy w godzinach 10.00 – 14.00;

6) sporządza protokół z przyjęć interesantów, o których mowa w pkt 5;

7) informuje w razie potrzeby Dyrektora Generalnego Ministerstwa o problemach związanych z rozpatrywaniem w Ministerstwie skarg i wniosków oraz petycji.

2. Rejestry, o których mowa w ust. 1 pkt 1, prowadzone są w formie elektronicznej i zawierają w szczególności:

1) imię i nazwisko lub nazwę skarżącego, wnioskodawcy albo podmiotu wnoszącego petycję albo nazwę organu lub instytucji, od których otrzymano skargę, wniosek lub petycję oraz inne informacje w zależności od tego w czyim interesie złożono skargę, wniosek lub petycję;

2) datę skargi, wniosku lub petycji oraz datę wpływu do Ministerstwa;

3) przedmiot skargi, wniosku lub petycji;

4) nazwę komórki organizacyjnej Ministerstwa albo nazwę organu lub instytucji, do której przekazano skargę, wniosek lub petycję;

5) datę i sposób załatwienia skargi, wniosku lub petycji;

6) inne informacje dotyczące rozpatrywania oraz załatwienia skargi, wniosku lub petycji.

[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 8 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 6 maja 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków oraz petycji w Ministerstwie Sportu i Turystyki (Dz.U.MSiT. poz. 9). Zmiana weszła w życie 7 maja 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016.05.07

§ 2. 1. [1] Komórką koordynującą postępowanie w sprawach dotyczących skarg i wniosków oraz petycji w Ministerstwie jest Departament Kontroli i Nadzoru, zwany dalej „DKN”, który w szczególności:

1) prowadzi rejestry skarg i wniosków oraz petycji;

2) kieruje skargi i wnioski oraz petycje niezwłocznie, nie później jednak niż następnego dnia roboczego, do załatwienia według właściwości do komórek organizacyjnych Ministerstwa albo do właściwych organów lub instytucji w ustawowym terminie;

3) kontroluje prawidłowość i terminowość załatwiania skarg i wniosków oraz petycji przez komórki organizacyjne Ministerstwa;

4) podejmuje czynności zapewniające zachowanie obowiązujących terminów;

5) przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Ministerstwa przy ul. Senatorskiej 12 w poniedziałki w godzinach 14.15 – 17.15 oraz w środy w godzinach 10.00 – 14.00;

6) sporządza protokół z przyjęć interesantów, o których mowa w pkt 5;

7) informuje w razie potrzeby Dyrektora Generalnego Ministerstwa o problemach związanych z rozpatrywaniem w Ministerstwie skarg i wniosków oraz petycji.

2. Rejestry, o których mowa w ust. 1 pkt 1, prowadzone są w formie elektronicznej i zawierają w szczególności:

1) imię i nazwisko lub nazwę skarżącego, wnioskodawcy albo podmiotu wnoszącego petycję albo nazwę organu lub instytucji, od których otrzymano skargę, wniosek lub petycję oraz inne informacje w zależności od tego w czyim interesie złożono skargę, wniosek lub petycję;

2) datę skargi, wniosku lub petycji oraz datę wpływu do Ministerstwa;

3) przedmiot skargi, wniosku lub petycji;

4) nazwę komórki organizacyjnej Ministerstwa albo nazwę organu lub instytucji, do której przekazano skargę, wniosek lub petycję;

5) datę i sposób załatwienia skargi, wniosku lub petycji;

6) inne informacje dotyczące rozpatrywania oraz załatwienia skargi, wniosku lub petycji.

[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 8 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 6 maja 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie przyjmowania, ewidencjonowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków oraz petycji w Ministerstwie Sportu i Turystyki (Dz.U.MSiT. poz. 9). Zmiana weszła w życie 7 maja 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.09.11 do 2016.05.06

§ 2.  1. Komórką koordynującą postępowanie w sprawach dotyczących skarg i wniosków oraz petycji w Ministerstwie jest Biuro Dyrektora Generalnego, zwane dalej „BG”, które w szczególności:

1) prowadzi rejestry skarg i wniosków oraz petycji;

2) kieruje skargi i wnioski oraz petycje do załatwienia według właściwości do komórek organizacyjnych Ministerstwa albo właściwych organów lub instytucji;

3) kontroluje prawidłowość i terminowość załatwiania skarg i wniosków oraz petycji przez komórki organizacyjne Ministerstwa;

4) podejmuje czynności zapewniające zachowanie obowiązujących terminów;

5) przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Ministerstwa przy ul. Senatorskiej 14 w poniedziałki w godzinach 14.15–17.15 oraz w środy w godzinach 10.00–14.00;

6) sporządza protokół z przyjęć interesantów, o których mowa w pkt 5;

7) informuje w razie potrzeby Dyrektora Generalnego Ministerstwa o problemach związanych z rozpatrywaniem w Ministerstwie skarg i wniosków oraz petycji.

2. Rejestry, o których mowa w ust. 1 pkt 1, prowadzone są w formie elektronicznej i zawierają w szczególności:

1) imię i nazwisko lub nazwę skarżącego, wnioskodawcy albo podmiotu wnoszącego petycję albo nazwę organu lub instytucji, od których otrzymano skargę, wniosek lub petycję oraz inne informacje w zależności od tego w czyim interesie złożono skargę, wniosek lub petycję;

2) datę skargi, wniosku lub petycji oraz datę wpływu do Ministerstwa;

3) przedmiot skargi, wniosku lub petycji;

4) nazwę komórki organizacyjnej Ministerstwa albo nazwę organu lub instytucji, do której przekazano skargę, wniosek lub petycję;

5) datę i sposób załatwienia skargi, wniosku lub petycji;

6) inne informacje dotyczące rozpatrywania oraz załatwienia skargi, wniosku lub petycji.