history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-03-09

§ 3. 1. Celem Zespołu jest koordynacja na poziomie krajowym i regionalnym działań z zakresu e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych realizowanych z udziałem środków publicznych.

2. Do zadań Zespołu należy:

1) gromadzenie i analiza informacji o działaniach koordynacyjnych podejmowanych w ramach projektów dziedzinowych z zakresu w szczególności infrastruktury informacji przestrzennej, e-administracji, ochrony zdrowia, nauki, kultury i dziedzictwa narodowego;

2) opracowanie i uzgadnianie rekomendacji dla właściwych instytucji zarządzających i komitetów monitorujących dotyczących kryteriów wyboru projektów;

3) ustalanie zasad wymiany informacji i wymiana informacji o projektach i przedsięwzięciach realizowanych ze środków publicznych i dotyczących e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych, w celu efektywnego wykorzystania środków publicznych oraz zapewnienia nienakładania się zakresu projektów;

4) wymiana informacji o planowanych inicjatywach, działaniach i rozwiązaniach prawnych lub standardach interoperacyjności podejmowanych i przyjmowanych w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym;

5) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom właściwej kolejności realizacji projektów;

6) monitorowanie efektów polityki państwa z uwzględnieniem wpływu polityki spójności w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego i rozwoju kompetencji cyfrowych oraz formułowanie rekomendacji w tym zakresie;

7) współpraca w celu zapewnienia i monitorowania interoperacyjności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do realizacji usług publicznych, w szczególności realizowanych drogą elektroniczną, i udostępniania informacji sektora publicznego realizowanych w ramach projektów;

8) monitorowanie efektów i wpływu projektów finansowanych w ramach polityki spójności na realizację polityki państwa w zakresie informatyzacji, w tym przekazywanie informacji o planowanych do wdrożenia na szczeblu centralnym działaniach strategicznych;

9) identyfikacja i wsparcie usuwania barier, w szczególności prawnych, organizacyjnych lub finansowych, w realizacji projektów;

10) identyfikacja i rozpowszechnianie dobrych praktyk zarządczych i technologicznych;

11) [8] współpraca na rzecz tworzenia baz projektów w obszarze rozwoju kompetencji cyfrowych oraz projektów w obszarze e-administracji realizowanych na poziomie krajowym i regionalnym;

12) [9] współpraca w celu zapewnienia komplementarności rozwiązań wdrażanych na poziomie krajowym i regionalnym, w szczególności w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i regionalnych programów operacyjnych;

13) identyfikacja możliwości realizacji komplementarnych przedsięwzięć i projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych finansowanych z udziałem środków publicznych, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz regionalnych programów operacyjnych;

14) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów związanych z brakiem interoperacyjności lub nakładaniem się zakresów projektów.

[8] § 3 ust. 2 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 7 Ministra Cyfryzacji z dnia 7 marca 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych (Dz.U.M.C. poz. 7). Zmiana weszła w życie 9 marca 2016 r.

[9] § 3 ust. 2 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 7 Ministra Cyfryzacji z dnia 7 marca 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych (Dz.U.M.C. poz. 7). Zmiana weszła w życie 9 marca 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016-03-09

§ 3. 1. Celem Zespołu jest koordynacja na poziomie krajowym i regionalnym działań z zakresu e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych realizowanych z udziałem środków publicznych.

2. Do zadań Zespołu należy:

1) gromadzenie i analiza informacji o działaniach koordynacyjnych podejmowanych w ramach projektów dziedzinowych z zakresu w szczególności infrastruktury informacji przestrzennej, e-administracji, ochrony zdrowia, nauki, kultury i dziedzictwa narodowego;

2) opracowanie i uzgadnianie rekomendacji dla właściwych instytucji zarządzających i komitetów monitorujących dotyczących kryteriów wyboru projektów;

3) ustalanie zasad wymiany informacji i wymiana informacji o projektach i przedsięwzięciach realizowanych ze środków publicznych i dotyczących e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych, w celu efektywnego wykorzystania środków publicznych oraz zapewnienia nienakładania się zakresu projektów;

4) wymiana informacji o planowanych inicjatywach, działaniach i rozwiązaniach prawnych lub standardach interoperacyjności podejmowanych i przyjmowanych w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym;

5) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom właściwej kolejności realizacji projektów;

6) monitorowanie efektów polityki państwa z uwzględnieniem wpływu polityki spójności w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego i rozwoju kompetencji cyfrowych oraz formułowanie rekomendacji w tym zakresie;

7) współpraca w celu zapewnienia i monitorowania interoperacyjności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do realizacji usług publicznych, w szczególności realizowanych drogą elektroniczną, i udostępniania informacji sektora publicznego realizowanych w ramach projektów;

8) monitorowanie efektów i wpływu projektów finansowanych w ramach polityki spójności na realizację polityki państwa w zakresie informatyzacji, w tym przekazywanie informacji o planowanych do wdrożenia na szczeblu centralnym działaniach strategicznych;

9) identyfikacja i wsparcie usuwania barier, w szczególności prawnych, organizacyjnych lub finansowych, w realizacji projektów;

10) identyfikacja i rozpowszechnianie dobrych praktyk zarządczych i technologicznych;

11) [8] współpraca na rzecz tworzenia baz projektów w obszarze rozwoju kompetencji cyfrowych oraz projektów w obszarze e-administracji realizowanych na poziomie krajowym i regionalnym;

12) [9] współpraca w celu zapewnienia komplementarności rozwiązań wdrażanych na poziomie krajowym i regionalnym, w szczególności w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i regionalnych programów operacyjnych;

13) identyfikacja możliwości realizacji komplementarnych przedsięwzięć i projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych finansowanych z udziałem środków publicznych, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz regionalnych programów operacyjnych;

14) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów związanych z brakiem interoperacyjności lub nakładaniem się zakresów projektów.

[8] § 3 ust. 2 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 7 Ministra Cyfryzacji z dnia 7 marca 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych (Dz.U.M.C. poz. 7). Zmiana weszła w życie 9 marca 2016 r.

[9] § 3 ust. 2 pkt 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 7 Ministra Cyfryzacji z dnia 7 marca 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych (Dz.U.M.C. poz. 7). Zmiana weszła w życie 9 marca 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-04-11 do 2016-03-08

§ 3.  1. Celem Zespołu jest koordynacja na poziomie krajowym i regionalnym działań z zakresu e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych realizowanych z udziałem środków publicznych.

2. Do zadań Zespołu należy:

1) gromadzenie i analiza informacji o działaniach koordynacyjnych podejmowanych w ramach projektów dziedzinowych z zakresu w szczególności infrastruktury informacji przestrzennej, e-administracji, ochrony zdrowia, nauki, kultury i dziedzictwa narodowego;

2) opracowanie i uzgadnianie rekomendacji dla właściwych instytucji zarządzających i komitetów monitorujących dotyczących kryteriów wyboru projektów;

3) ustalanie zasad wymiany informacji i wymiana informacji o projektach i przedsięwzięciach realizowanych ze środków publicznych i dotyczących e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych, w celu efektywnego wykorzystania środków publicznych oraz zapewnienia nienakładania się zakresu projektów;

4) wymiana informacji o planowanych inicjatywach, działaniach i rozwiązaniach prawnych lub standardach interoperacyjności podejmowanych i przyjmowanych w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym;

5) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom właściwej kolejności realizacji projektów;

6) monitorowanie efektów polityki państwa z uwzględnieniem wpływu polityki spójności w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego i rozwoju kompetencji cyfrowych oraz formułowanie rekomendacji w tym zakresie;

7) współpraca w celu zapewnienia i monitorowania interoperacyjności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do realizacji usług publicznych, w szczególności realizowanych drogą elektroniczną, i udostępniania informacji sektora publicznego realizowanych w ramach projektów;

8) monitorowanie efektów i wpływu projektów finansowanych w ramach polityki spójności na realizację polityki państwa w zakresie informatyzacji, w tym przekazywanie informacji o planowanych do wdrożenia na szczeblu centralnym działaniach strategicznych;

9) identyfikacja i wsparcie usuwania barier, w szczególności prawnych, organizacyjnych lub finansowych, w realizacji projektów;

10) identyfikacja i rozpowszechnianie dobrych praktyk zarządczych i technologicznych;

11) współpraca na rzecz tworzenia bazy projektów w obszarze rozwoju kompetencji cyfrowych;

12) współpraca w celu zapewnienia komplementarności rozwiązań wdrażanych na poziomie krajowym i regionalnym, w szczególności w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa i regionalnych programów operacyjnych;

13) identyfikacja możliwości realizacji komplementarnych przedsięwzięć i projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych finansowanych z udziałem środków publicznych, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz regionalnych programów operacyjnych;

14) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów związanych z brakiem interoperacyjności lub nakładaniem się zakresów projektów.