Wersja obowiązująca od 2015-10-31 do 2016-07-01
1. W Ministerstwie zadania stałego dyżuru realizowane są w Departamencie do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego [3] przez Zespół Stałego Dyżuru, zwanym dalej „Zespołem”.
2. Do zadań Dyrektora Departamentu do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego [4] należy:
1) opracowanie dokumentacji, o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 3;
2) ustalenie sposobu funkcjonowania i wyznaczenie składu Zespołu oraz zapewnienie jego przeszkolenia;
3) ustalenie sposobu powiadamiania osób wchodzących w skład Zespołu;
4) sprawowanie nadzoru i koordynację prac związanych z przygotowaniem, uruchamianiem i sprawnym funkcjonowaniem stałego dyżuru;
5) zapewnienie ochrony pomieszczeń i dokumentów w czasie trwania całodobowej pracy Zespołu;
6) zapewnienie obsługi całodobowej pracy Zespołu w zakresie dostępu do informacji niejawnych.
3. Kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa wyznaczają do realizacji zadań stałego dyżuru co najmniej dwóch pracowników z każdej komórki organizacyjnej Ministerstwa.
4. Pracownicy wyznaczeni do Zespołu obowiązani są posiadać poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych albo, w przypadku dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”, posiadać pisemne upoważnienie Ministra.
5. Do zadań Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa należy zapewnienie pod względem logistycznym, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego [5] Ministerstwa, możliwości całodobowej pracy Zespołu.
6. Do zadań Dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie należy przygotowywanie materiałów informacyjnych, dotyczących funkcjonowania stałego dyżuru w zakresie informacji jawnych i bieżące ich rozsyłanie do mediów.
[3] § 7 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 43 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 października 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie systemu stałego dyżuru (Dz.U.MAiC. poz. 67). Zmiana weszła w życie 31 października 2015 r.
[4] § 7 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 43 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 października 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie systemu stałego dyżuru (Dz.U.MAiC. poz. 67). Zmiana weszła w życie 31 października 2015 r.
[5] § 7 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 43 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 października 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie systemu stałego dyżuru (Dz.U.MAiC. poz. 67). Zmiana weszła w życie 31 października 2015 r.
Wersja obowiązująca od 2015-10-31 do 2016-07-01
1. W Ministerstwie zadania stałego dyżuru realizowane są w Departamencie do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego [3] przez Zespół Stałego Dyżuru, zwanym dalej „Zespołem”.
2. Do zadań Dyrektora Departamentu do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego [4] należy:
1) opracowanie dokumentacji, o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 3;
2) ustalenie sposobu funkcjonowania i wyznaczenie składu Zespołu oraz zapewnienie jego przeszkolenia;
3) ustalenie sposobu powiadamiania osób wchodzących w skład Zespołu;
4) sprawowanie nadzoru i koordynację prac związanych z przygotowaniem, uruchamianiem i sprawnym funkcjonowaniem stałego dyżuru;
5) zapewnienie ochrony pomieszczeń i dokumentów w czasie trwania całodobowej pracy Zespołu;
6) zapewnienie obsługi całodobowej pracy Zespołu w zakresie dostępu do informacji niejawnych.
3. Kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa wyznaczają do realizacji zadań stałego dyżuru co najmniej dwóch pracowników z każdej komórki organizacyjnej Ministerstwa.
4. Pracownicy wyznaczeni do Zespołu obowiązani są posiadać poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych albo, w przypadku dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”, posiadać pisemne upoważnienie Ministra.
5. Do zadań Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa należy zapewnienie pod względem logistycznym, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego [5] Ministerstwa, możliwości całodobowej pracy Zespołu.
6. Do zadań Dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie należy przygotowywanie materiałów informacyjnych, dotyczących funkcjonowania stałego dyżuru w zakresie informacji jawnych i bieżące ich rozsyłanie do mediów.
[3] § 7 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 43 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 października 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie systemu stałego dyżuru (Dz.U.MAiC. poz. 67). Zmiana weszła w życie 31 października 2015 r.
[4] § 7 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 43 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 października 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie systemu stałego dyżuru (Dz.U.MAiC. poz. 67). Zmiana weszła w życie 31 października 2015 r.
[5] § 7 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 43 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 30 października 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie systemu stałego dyżuru (Dz.U.MAiC. poz. 67). Zmiana weszła w życie 31 października 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-09-14 do 2015-10-30
1. W Ministerstwie zadania stałego dyżuru realizowane są w Departamencie Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego przez Zespół Stałego Dyżuru, zwanym dalej „Zespołem”.
2. Do zadań Dyrektora Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego należy:
1) opracowanie dokumentacji, o której mowa w § 4 ust. 3 pkt 3;
2) ustalenie sposobu funkcjonowania i wyznaczenie składu Zespołu oraz zapewnienie jego przeszkolenia;
3) ustalenie sposobu powiadamiania osób wchodzących w skład Zespołu;
4) sprawowanie nadzoru i koordynację prac związanych z przygotowaniem, uruchamianiem i sprawnym funkcjonowaniem stałego dyżuru;
5) zapewnienie ochrony pomieszczeń i dokumentów w czasie trwania całodobowej pracy Zespołu;
6) zapewnienie obsługi całodobowej pracy Zespołu w zakresie dostępu do informacji niejawnych.
3. Kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa wyznaczają do realizacji zadań stałego dyżuru co najmniej dwóch pracowników z każdej komórki organizacyjnej Ministerstwa.
4. Pracownicy wyznaczeni do Zespołu obowiązani są posiadać poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych albo, w przypadku dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”, posiadać pisemne upoważnienie Ministra.
5. Do zadań Dyrektora Biura Dyrektora Generalnego Ministerstwa należy zapewnienie pod względem logistycznym, w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Systemu Powiadamiania Ratunkowego Ministerstwa, możliwości całodobowej pracy Zespołu.
6. Do zadań Dyrektora Biura Ministra w Ministerstwie należy przygotowywanie materiałów informacyjnych, dotyczących funkcjonowania stałego dyżuru w zakresie informacji jawnych i bieżące ich rozsyłanie do mediów.