Wersja obowiązująca od 2013-09-18 do 2014-12-08
1. Zakresy czynności Sekretarza Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2 oraz Podsekretarzy Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, nie obejmują:
1) udziału w posiedzeniach Rady Ministrów, Rady Informatyzacji oraz Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;
2) podejmowania decyzji o:
a) wystąpieniu z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie ze stanowiska,
b) zwolnieniu ze stanowiska,
c) powołaniu, wyznaczeniu oraz odwołaniu członków (przedstawicieli Ministra) rad, zespołów i komisji, gdy przepis prawa zastrzega takie uprawnienia dla Ministra,
d) zmianie przeznaczenia środków budżetowych w resorcie administracji i cyfryzacji;
3) podpisywania:
a) aktów prawnych kierowanych do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz Dzienniku Urzędowym Ministra Administracji i Cyfryzacji,
b) innych aktów prawnych regulujących zagadnienia zastrzeżone do wyłącznej właściwości Ministra, w tym decyzji administracyjnych;
4) udzielania pełnomocnictw.
2. Sekretarz Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2, oraz Podsekretarze Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, mogą wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, wyłącznie na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia Ministra.
3. [3] (uchylony).
4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
5. Minister sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:
1) Gabinet Polityczny Ministra;
2) Biuro Ministra;
3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;
4) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
5) Departament Telekomunikacji w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym telekomunikacji;
6) Departament Poczty w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym poczty;
7) [4] (uchylony).
[3] § 9 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.
[4] § 9 ust. 5 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.
Wersja obowiązująca od 2013-09-18 do 2014-12-08
1. Zakresy czynności Sekretarza Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2 oraz Podsekretarzy Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, nie obejmują:
1) udziału w posiedzeniach Rady Ministrów, Rady Informatyzacji oraz Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;
2) podejmowania decyzji o:
a) wystąpieniu z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie ze stanowiska,
b) zwolnieniu ze stanowiska,
c) powołaniu, wyznaczeniu oraz odwołaniu członków (przedstawicieli Ministra) rad, zespołów i komisji, gdy przepis prawa zastrzega takie uprawnienia dla Ministra,
d) zmianie przeznaczenia środków budżetowych w resorcie administracji i cyfryzacji;
3) podpisywania:
a) aktów prawnych kierowanych do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz Dzienniku Urzędowym Ministra Administracji i Cyfryzacji,
b) innych aktów prawnych regulujących zagadnienia zastrzeżone do wyłącznej właściwości Ministra, w tym decyzji administracyjnych;
4) udzielania pełnomocnictw.
2. Sekretarz Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2, oraz Podsekretarze Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, mogą wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, wyłącznie na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia Ministra.
3. [3] (uchylony).
4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
5. Minister sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:
1) Gabinet Polityczny Ministra;
2) Biuro Ministra;
3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;
4) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
5) Departament Telekomunikacji w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym telekomunikacji;
6) Departament Poczty w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym poczty;
7) [4] (uchylony).
[3] § 9 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.
[4] § 9 ust. 5 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 18 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 18 września 2013 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz.U.MAiC. poz. 32). Zmiana weszła w życie 18 września 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-11 do 2013-09-17
1. Zakresy czynności Sekretarza Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2 oraz Podsekretarzy Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, nie obejmują:
1) udziału w posiedzeniach Rady Ministrów, Rady Informatyzacji oraz Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji;
2) podejmowania decyzji o:
a) wystąpieniu z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie ze stanowiska,
b) zwolnieniu ze stanowiska,
c) powołaniu, wyznaczeniu oraz odwołaniu członków (przedstawicieli Ministra) rad, zespołów i komisji, gdy przepis prawa zastrzega takie uprawnienia dla Ministra,
d) zmianie przeznaczenia środków budżetowych w resorcie administracji i cyfryzacji;
3) podpisywania:
a) aktów prawnych kierowanych do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” oraz Dzienniku Urzędowym Ministra Administracji i Cyfryzacji,
b) innych aktów prawnych regulujących zagadnienia zastrzeżone do wyłącznej właściwości Ministra, w tym decyzji administracyjnych;
4) udzielania pełnomocnictw.
2. Sekretarz Stanu, z zastrzeżeniem § 2 pkt 1 i 2, oraz Podsekretarze Stanu, z zastrzeżeniem § 3 pkt 5, mogą wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, wyłącznie na podstawie odrębnego pisemnego upoważnienia Ministra.
3. Minister sprawuje nadzór nad:
1) prowadzeniem spraw objętych działem administracji rządowej – informatyzacja, w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, z wyłączeniem spraw o których mowa w § 5 pkt 7;
2) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z opracowywaniem i opiniowaniem kierunków i programów strategicznych w zakresie społeczeństwa informacyjnego;
3) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu oraz zastosowaniem technologii informatycznych w społeczeństwie informacyjnym;
4) sprawuje nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z opracowywaniem i realizacją Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
4. Minister zapewnia prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
5. Minister sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez:
1) Gabinet Polityczny Ministra;
2) Biuro Ministra;
3) Departament Analiz i Komunikacji Publicznej;
4) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
5) Departament Telekomunikacji w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym telekomunikacji;
6) Departament Poczty w zakresie realizacji spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w zakresie dotyczącym poczty;
7) Departament Społeczeństwa Informacyjnego.