Wersja obowiązująca od 2015-07-14 do 2021-03-03
1. Decyzję o przeprowadzeniu szkolenia w oparciu o IPS podejmuje Kierownik Szkolenia (zwany dalej: HT) danego ATO, po wcześniejszym dokonaniu wstępnej analizy przedłożonych przez kandydata dokumentów, o których mowa w ust. 2.
2. W zależności od zaistniałej indywidualnie sytuacji, oprócz dokumentów określonych w instrukcjach wykonawczych ATO, zaleca się aby kandydat przedłożył do HT między innymi następujące dokumenty:
1) przy wznawianiu ważności uprawnienia:
– licencję z wpisanym uprawnieniem lub inny dokument potwierdzający wcześniej zdobyte kwalifikacje dotyczące nieważnego uprawnienia;
2) przy kontynuowaniu szkolenia rozpoczętego i przerwanego w innej ATO:
– potwierdzoną przez HT kopię karty przebiegu szkolenia w innej ATO lub zaświadczenie o zakresie odbytego nieukończonego szkolenia;
3) przy szkoleniu kandydatów posiadających licencję pilota, na inną kategorię SP lub posiadających wcześniejsze doświadczenie jako pilot dowódca (dotyczy licencji LAPL):
– dokumenty określone programem szkolenia dla danej licencji;
4) przy wydawaniu licencji Part-FCL na podstawie licencji państwa trzeciego:
– obcą licencję (wraz z jej uwierzytelnionym tłumaczeniem jeżeli ATO uzna to za konieczne) oraz zaświadczenie o zgodności ww. licencji z wymaganiami (standardami określonymi Załącznikiem 1 ICAO, w sytuacji, gdy powyższe nie wynika z treści licencji);
5) [2] przy uznawaniu kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym:
– osobistą książkę pilota,
– certyfikaty, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje nabyte w lotnictwie państwowym, jeżeli kandydat posiada,
– licencję pilota wojskowego, jeżeli kandydat posiada.
[2] § 2 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 lipca 2015 r. zmieniających wytyczne w sprawie opracowywania Indywidualnych Programów Szkolenia (IPS) w Zatwierdzonej Organizacji Szkolenia (ATO) (Dz.U.ULC. poz. 38). Zmiana weszła w życie 14 lipca 2015 r.
Wersja obowiązująca od 2015-07-14 do 2021-03-03
1. Decyzję o przeprowadzeniu szkolenia w oparciu o IPS podejmuje Kierownik Szkolenia (zwany dalej: HT) danego ATO, po wcześniejszym dokonaniu wstępnej analizy przedłożonych przez kandydata dokumentów, o których mowa w ust. 2.
2. W zależności od zaistniałej indywidualnie sytuacji, oprócz dokumentów określonych w instrukcjach wykonawczych ATO, zaleca się aby kandydat przedłożył do HT między innymi następujące dokumenty:
1) przy wznawianiu ważności uprawnienia:
– licencję z wpisanym uprawnieniem lub inny dokument potwierdzający wcześniej zdobyte kwalifikacje dotyczące nieważnego uprawnienia;
2) przy kontynuowaniu szkolenia rozpoczętego i przerwanego w innej ATO:
– potwierdzoną przez HT kopię karty przebiegu szkolenia w innej ATO lub zaświadczenie o zakresie odbytego nieukończonego szkolenia;
3) przy szkoleniu kandydatów posiadających licencję pilota, na inną kategorię SP lub posiadających wcześniejsze doświadczenie jako pilot dowódca (dotyczy licencji LAPL):
– dokumenty określone programem szkolenia dla danej licencji;
4) przy wydawaniu licencji Part-FCL na podstawie licencji państwa trzeciego:
– obcą licencję (wraz z jej uwierzytelnionym tłumaczeniem jeżeli ATO uzna to za konieczne) oraz zaświadczenie o zgodności ww. licencji z wymaganiami (standardami określonymi Załącznikiem 1 ICAO, w sytuacji, gdy powyższe nie wynika z treści licencji);
5) [2] przy uznawaniu kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym:
– osobistą książkę pilota,
– certyfikaty, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje nabyte w lotnictwie państwowym, jeżeli kandydat posiada,
– licencję pilota wojskowego, jeżeli kandydat posiada.
[2] § 2 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 lipca 2015 r. zmieniających wytyczne w sprawie opracowywania Indywidualnych Programów Szkolenia (IPS) w Zatwierdzonej Organizacji Szkolenia (ATO) (Dz.U.ULC. poz. 38). Zmiana weszła w życie 14 lipca 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-22 do 2015-07-13
1. Decyzję o przeprowadzeniu szkolenia w oparciu o IPS podejmuje Kierownik Szkolenia (zwany dalej: HT) danego ATO, po wcześniejszym dokonaniu wstępnej analizy przedłożonych przez kandydata dokumentów, o których mowa w ust. 2.
2. W zależności od zaistniałej indywidualnie sytuacji, oprócz dokumentów określonych w instrukcjach wykonawczych ATO, zaleca się aby kandydat przedłożył do HT między innymi następujące dokumenty:
1) przy wznawianiu ważności uprawnienia:
– licencję z wpisanym uprawnieniem lub inny dokument potwierdzający wcześniej zdobyte kwalifikacje dotyczące nieważnego uprawnienia;
2) przy kontynuowaniu szkolenia rozpoczętego i przerwanego w innej ATO:
– potwierdzoną przez HT kopię karty przebiegu szkolenia w innej ATO lub zaświadczenie o zakresie odbytego nieukończonego szkolenia;
3) przy szkoleniu kandydatów posiadających licencję pilota, na inną kategorię SP lub posiadających wcześniejsze doświadczenie jako pilot dowódca (dotyczy licencji LAPL):
– dokumenty określone programem szkolenia dla danej licencji;
4) przy wydawaniu licencji Part-FCL na podstawie licencji państwa trzeciego:
– obcą licencję (wraz z jej uwierzytelnionym tłumaczeniem jeżeli ATO uzna to za konieczne) oraz zaświadczenie o zgodności ww. licencji z wymaganiami (standardami określonymi Załącznikiem 1 ICAO, w sytuacji, gdy powyższe nie wynika z treści licencji).