history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-07-14 do 2021-03-03

§ 2. 1. Decyzję o przeprowadzeniu szkolenia w oparciu o IPS podejmuje Kierownik Szkolenia (zwany dalej: HT) danego ATO, po wcześniejszym dokonaniu wstępnej analizy przedłożonych przez kandydata dokumentów, o których mowa w ust. 2.

2. W zależności od zaistniałej indywidualnie sytuacji, oprócz dokumentów określonych w instrukcjach wykonawczych ATO, zaleca się aby kandydat przedłożył do HT między innymi następujące dokumenty:

1) przy wznawianiu ważności uprawnienia:

– licencję z wpisanym uprawnieniem lub inny dokument potwierdzający wcześniej zdobyte kwalifikacje dotyczące nieważnego uprawnienia;

2) przy kontynuowaniu szkolenia rozpoczętego i przerwanego w innej ATO:

– potwierdzoną przez HT kopię karty przebiegu szkolenia w innej ATO lub zaświadczenie o zakresie odbytego nieukończonego szkolenia;

3) przy szkoleniu kandydatów posiadających licencję pilota, na inną kategorię SP lub posiadających wcześniejsze doświadczenie jako pilot dowódca (dotyczy licencji LAPL):

– dokumenty określone programem szkolenia dla danej licencji;

4) przy wydawaniu licencji Part-FCL na podstawie licencji państwa trzeciego:

– obcą licencję (wraz z jej uwierzytelnionym tłumaczeniem jeżeli ATO uzna to za konieczne) oraz zaświadczenie o zgodności ww. licencji z wymaganiami (standardami określonymi Załącznikiem 1 ICAO, w sytuacji, gdy powyższe nie wynika z treści licencji);

5) [2] przy uznawaniu kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym:

– osobistą książkę pilota,

– certyfikaty, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje nabyte w lotnictwie państwowym, jeżeli kandydat posiada,

– licencję pilota wojskowego, jeżeli kandydat posiada.

[2] § 2 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 lipca 2015 r. zmieniających wytyczne w sprawie opracowywania Indywidualnych Programów Szkolenia (IPS) w Zatwierdzonej Organizacji Szkolenia (ATO) (Dz.U.ULC. poz. 38). Zmiana weszła w życie 14 lipca 2015 r.

Wersja obowiązująca od 2015-07-14 do 2021-03-03

§ 2. 1. Decyzję o przeprowadzeniu szkolenia w oparciu o IPS podejmuje Kierownik Szkolenia (zwany dalej: HT) danego ATO, po wcześniejszym dokonaniu wstępnej analizy przedłożonych przez kandydata dokumentów, o których mowa w ust. 2.

2. W zależności od zaistniałej indywidualnie sytuacji, oprócz dokumentów określonych w instrukcjach wykonawczych ATO, zaleca się aby kandydat przedłożył do HT między innymi następujące dokumenty:

1) przy wznawianiu ważności uprawnienia:

– licencję z wpisanym uprawnieniem lub inny dokument potwierdzający wcześniej zdobyte kwalifikacje dotyczące nieważnego uprawnienia;

2) przy kontynuowaniu szkolenia rozpoczętego i przerwanego w innej ATO:

– potwierdzoną przez HT kopię karty przebiegu szkolenia w innej ATO lub zaświadczenie o zakresie odbytego nieukończonego szkolenia;

3) przy szkoleniu kandydatów posiadających licencję pilota, na inną kategorię SP lub posiadających wcześniejsze doświadczenie jako pilot dowódca (dotyczy licencji LAPL):

– dokumenty określone programem szkolenia dla danej licencji;

4) przy wydawaniu licencji Part-FCL na podstawie licencji państwa trzeciego:

– obcą licencję (wraz z jej uwierzytelnionym tłumaczeniem jeżeli ATO uzna to za konieczne) oraz zaświadczenie o zgodności ww. licencji z wymaganiami (standardami określonymi Załącznikiem 1 ICAO, w sytuacji, gdy powyższe nie wynika z treści licencji);

5) [2] przy uznawaniu kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym:

– osobistą książkę pilota,

– certyfikaty, zaświadczenia i inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje nabyte w lotnictwie państwowym, jeżeli kandydat posiada,

– licencję pilota wojskowego, jeżeli kandydat posiada.

[2] § 2 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 wytycznych nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 lipca 2015 r. zmieniających wytyczne w sprawie opracowywania Indywidualnych Programów Szkolenia (IPS) w Zatwierdzonej Organizacji Szkolenia (ATO) (Dz.U.ULC. poz. 38). Zmiana weszła w życie 14 lipca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-22 do 2015-07-13

§ 2.  1. Decyzję o przeprowadzeniu szkolenia w oparciu o IPS podejmuje Kierownik Szkolenia (zwany dalej: HT) danego ATO, po wcześniejszym dokonaniu wstępnej analizy przedłożonych przez kandydata dokumentów, o których mowa w ust. 2.

2. W zależności od zaistniałej indywidualnie sytuacji, oprócz dokumentów określonych w instrukcjach wykonawczych ATO, zaleca się aby kandydat przedłożył do HT między innymi następujące dokumenty:

1) przy wznawianiu ważności uprawnienia:

– licencję z wpisanym uprawnieniem lub inny dokument potwierdzający wcześniej zdobyte kwalifikacje dotyczące nieważnego uprawnienia;

2) przy kontynuowaniu szkolenia rozpoczętego i przerwanego w innej ATO:

– potwierdzoną przez HT kopię karty przebiegu szkolenia w innej ATO lub zaświadczenie o zakresie odbytego nieukończonego szkolenia;

3) przy szkoleniu kandydatów posiadających licencję pilota, na inną kategorię SP lub posiadających wcześniejsze doświadczenie jako pilot dowódca (dotyczy licencji LAPL):

– dokumenty określone programem szkolenia dla danej licencji;

4) przy wydawaniu licencji Part-FCL na podstawie licencji państwa trzeciego:

– obcą licencję (wraz z jej uwierzytelnionym tłumaczeniem jeżeli ATO uzna to za konieczne) oraz zaświadczenie o zgodności ww. licencji z wymaganiami (standardami określonymi Załącznikiem 1 ICAO, w sytuacji, gdy powyższe nie wynika z treści licencji).