history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-12-19 do 2013-03-18

§ 9. 1. Sprawdzian umiejętności praktycznych jest prowadzony z wykorzystaniem programu komputerowego prezentującego obrazy wygenerowane przez urządzenia rentgenowskie do kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego i rejestrowanego.

2. [2] W czasie egzaminu przeprowadzonego w ULC, podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych, osobie egzaminowanej jest prezentowanych 160 obrazów bagaży kabinowych w czterech seriach po 40 obrazy każda oraz 160 obrazów bagaży rejestrowanych w czterech seriach po 40 obrazów każda.

2a. [3] W czasie egzaminu przeprowadzanego w ośrodku szkoleniowym Straży Granicznej, podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych, osobie egzaminowanej jest prezentowanych 256 obrazów bagaży kabinowych w 4 seriach po 64 obrazy każda oraz 160 obrazów bagaży rejestrowanych w 2 seriach po 80 obrazów każda.

3. Po każdej serii osobie egzaminowanej przysługuje przerwa trwająca nie dłużej niż 5 minut.

4. Przerwa pomiędzy częścią dotyczącą bagażu kabinowego, a częścią dotyczącą bagażu rejestrowanego jest obowiązkowa i wynosi minimum 5 minut, a maksymalnie 15 minut.

5. Podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych osoba egzaminowana dokonuje oceny obrazów pod kątem zawartości w nich przedmiotów zabronionych.

6. Osoba egzaminowana podejmuje decyzję czy bagaż kabinowy zawiera czy nie zawiera przedmioty zabronione, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 185/2010 z dnia 4 marca 2010 r. ustanawiającym szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. Urz. UE L 55 z 05.03.2010, str. 1, z późn. zm.), a w przypadku bagażu rejestrowanego osoba egzaminowana podejmuje decyzję czy bagaż zawiera czy nie zawiera kompletne urządzenie wybuchowe.

7. W przypadku zidentyfikowania przedmiotu zabronionego lub urządzenia wybuchowego w bagażu, osoba egzaminowana wskazuje położenie tego przedmiotu na obrazie.

8. [4] Czas wyświetlania każdego obrazu, o którym mowa w ust. 2 i 2a wynosi 20 sekund w przypadku bagażu kabinowego oraz 15 sekund w przypadku bagażu rejestrowanego.

[2] § 9 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 37 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie regulaminu przeprowadzania egzaminu dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 130). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2012 r.

[3] § 9 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 37 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie regulaminu przeprowadzania egzaminu dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 130). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2012 r.

[4] § 9 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) decyzji nr 37 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie regulaminu przeprowadzania egzaminu dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 130). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-12-19 do 2013-03-18

§ 9. 1. Sprawdzian umiejętności praktycznych jest prowadzony z wykorzystaniem programu komputerowego prezentującego obrazy wygenerowane przez urządzenia rentgenowskie do kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego i rejestrowanego.

2. [2] W czasie egzaminu przeprowadzonego w ULC, podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych, osobie egzaminowanej jest prezentowanych 160 obrazów bagaży kabinowych w czterech seriach po 40 obrazy każda oraz 160 obrazów bagaży rejestrowanych w czterech seriach po 40 obrazów każda.

2a. [3] W czasie egzaminu przeprowadzanego w ośrodku szkoleniowym Straży Granicznej, podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych, osobie egzaminowanej jest prezentowanych 256 obrazów bagaży kabinowych w 4 seriach po 64 obrazy każda oraz 160 obrazów bagaży rejestrowanych w 2 seriach po 80 obrazów każda.

3. Po każdej serii osobie egzaminowanej przysługuje przerwa trwająca nie dłużej niż 5 minut.

4. Przerwa pomiędzy częścią dotyczącą bagażu kabinowego, a częścią dotyczącą bagażu rejestrowanego jest obowiązkowa i wynosi minimum 5 minut, a maksymalnie 15 minut.

5. Podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych osoba egzaminowana dokonuje oceny obrazów pod kątem zawartości w nich przedmiotów zabronionych.

6. Osoba egzaminowana podejmuje decyzję czy bagaż kabinowy zawiera czy nie zawiera przedmioty zabronione, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 185/2010 z dnia 4 marca 2010 r. ustanawiającym szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. Urz. UE L 55 z 05.03.2010, str. 1, z późn. zm.), a w przypadku bagażu rejestrowanego osoba egzaminowana podejmuje decyzję czy bagaż zawiera czy nie zawiera kompletne urządzenie wybuchowe.

7. W przypadku zidentyfikowania przedmiotu zabronionego lub urządzenia wybuchowego w bagażu, osoba egzaminowana wskazuje położenie tego przedmiotu na obrazie.

8. [4] Czas wyświetlania każdego obrazu, o którym mowa w ust. 2 i 2a wynosi 20 sekund w przypadku bagażu kabinowego oraz 15 sekund w przypadku bagażu rejestrowanego.

[2] § 9 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 37 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie regulaminu przeprowadzania egzaminu dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 130). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2012 r.

[3] § 9 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 37 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie regulaminu przeprowadzania egzaminu dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 130). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2012 r.

[4] § 9 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) decyzji nr 37 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie regulaminu przeprowadzania egzaminu dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 130). Zmiana weszła w życie 19 grudnia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-09-20 do 2012-12-18

§ 9.  1. Sprawdzian umiejętności praktycznych jest prowadzony z wykorzystaniem programu komputerowego prezentującego obrazy wygenerowane przez urządzenia rentgenowskie do kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego i rejestrowanego.

2. Podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych osobie egzaminowanej prezentowanych jest 160 obrazów bagaży kabinowych w czterech seriach po 40 obrazy każda oraz 160 obrazów bagaży rejestrowanych w czterech seriach po 40 obrazów każda.

3. Po każdej serii osobie egzaminowanej przysługuje przerwa trwająca nie dłużej niż 5 minut.

4. Przerwa pomiędzy częścią dotyczącą bagażu kabinowego, a częścią dotyczącą bagażu rejestrowanego jest obowiązkowa i wynosi minimum 5 minut, a maksymalnie 15 minut.

5. Podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych osoba egzaminowana dokonuje oceny obrazów pod kątem zawartości w nich przedmiotów zabronionych.

6. Osoba egzaminowana podejmuje decyzję czy bagaż kabinowy zawiera czy nie zawiera przedmioty zabronione, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 185/2010 z dnia 4 marca 2010 r. ustanawiającym szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. Urz. UE L 55 z 05.03.2010, str. 1, z późn. zm.), a w przypadku bagażu rejestrowanego osoba egzaminowana podejmuje decyzję czy bagaż zawiera czy nie zawiera kompletne urządzenie wybuchowe.

7. W przypadku zidentyfikowania przedmiotu zabronionego lub urządzenia wybuchowego w bagażu, osoba egzaminowana wskazuje położenie tego przedmiotu na obrazie.

8. Czas wyświetlania każdego obrazu, o którym mowa w ust. 2, wynosi 20 sekund w przypadku bagażu kabinowego oraz 15 sekund w przypadku bagażu rejestrowanego.