history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-09-20 do 2013-03-18

§ 6

[2] (uchylony).

[2] § 6 uchylony przez § 1 decyzji nr 21 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie powołania Komisji do spraw przeprowadzania egzaminów dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 91). Zmiana weszła w życie 20 września 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-09-20 do 2013-03-18

§ 6

[2] (uchylony).

[2] § 6 uchylony przez § 1 decyzji nr 21 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 20 września 2012 r. zmieniającej decyzję w sprawie powołania Komisji do spraw przeprowadzania egzaminów dla operatorów kontroli bezpieczeństwa (Dz.U.ULC. poz. 91). Zmiana weszła w życie 20 września 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-11-09 do 2012-09-19

§ 6

1. Egzamin składa się z części teoretycznej oraz sprawdzianu umiejętności praktycznych.

2. Część teoretyczna jest prowadzona w formie testu wielokrotnego wyboru składającego się z 40 pytań.

3. Część teoretyczna trwa 60 minut i podczas jej trwania nie są przewidziane przerwy.

4. Sprawdzian umiejętności praktycznych prowadzony jest z wykorzystaniem programu komputerowego prezentującego obrazy wygenerowane przez urządzenia rentgenowskie do kontroli bagażu kabinowego i rejestrowanego.

5. Podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych prezentowanych jest 256 obrazów bagaży kabinowych w czterech seriach po 64 obrazy każda oraz 160 obrazów bagaży rejestrowanych w dwóch seriach po 80 obrazów każda.

6. Po każdej serii przysługuje przerwa trwająca nie dłuższej niż 20 minut.

7. Podczas sprawdzianu umiejętności praktycznych dokonuje się oceny obrazów pod kątem zawartości w nich przedmiotów zabronionych oraz podejmuje się decyzję czy bagaż kabinowy zawiera czy nie zawiera przedmioty zabronione, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) 820/2008 z dnia 8 sierpnia 2008 r. ustanawiającym środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego, a w przypadku bagażu rejestrowanego podejmuje się decyzję czy bagaż zawiera czy nie zawiera urządzenie wybuchowe. W przypadku zidentyfikowania przedmiotu zabronionego lub urządzenia wybuchowego w bagażu wskazuje się położenie tego przedmiotu na obrazie.

8. Czas wyświetlania każdego obrazu, o którym mowa w pkt 7 wynosi w przypadku bagażu kabinowego 20 sekund, a bagażu rejestrowanego 15 sekund.