history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-05-16

§ 1.  [1] 1. Powierza się Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku [2] :

1) przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

2) dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

3) zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;

4) nadzór nad realizacją planów finansowych;

5) sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;

6) gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;

7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

8) przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;

9) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U z 2017 r. poz. 1911).

2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku [3] .

[1] Tytuł zarządzenia w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku (Dz.Urz.MSZ. poz. 24). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r.

[2] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku (Dz.Urz.MSZ. poz. 24). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r.

[3] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku (Dz.Urz.MSZ. poz. 24). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-05-16

§ 1.  [1] 1. Powierza się Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku [2] :

1) przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

2) dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

3) zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;

4) nadzór nad realizacją planów finansowych;

5) sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;

6) gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;

7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

8) przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;

9) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U z 2017 r. poz. 1911).

2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku [3] .

[1] Tytuł zarządzenia w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku (Dz.Urz.MSZ. poz. 24). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r.

[2] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku (Dz.Urz.MSZ. poz. 24). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r.

[3] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 12 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powierzenia Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku (Dz.Urz.MSZ. poz. 24). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-01 do 2022-05-15

§ 1.  1. Powierza się Kierownikowi Konsulatu Generalnego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku:

1) przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

2) dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

3) zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;

4) nadzór nad realizacją planów finansowych;

5) sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;

6) gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;

7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

8) przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;

9) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U z 2017 r. poz. 1911).

2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku.