Wersja obowiązująca od 2022-04-23
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) analizie ryzyka – należy przez to rozumieć czynności podjęte w celu zrozumienia charakteru i oszacowania możliwego wpływu zidentyfikowanego ryzyka na osiąganie celów i realizację zadań;
2) dyrektorze generalnym – należy przez to rozumieć dyrektora generalnego służby zagranicznej;
3) istotności ryzyka – należy przez to rozumieć wynik oceny prawdopodobieństwa wystąpienia i oddziaływania ryzyka;
4) [1] Kierownictwie Ministerstwa – należy przez to rozumieć Ministra Spraw Zagranicznych, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, Szefa Służby Zagranicznej i dyrektora generalnego;
5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć komórkę wymienioną w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów nr 54 z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Zagranicznych (M. P. poz. 443 oraz z 2015 r. poz. 812);
6) kontroli zarządczej – należy przez to rozumieć kontrolę zarządczą w rozumieniu art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
7) mechanizmie kontrolnym – należy przez to rozumieć zasady określone przez przepisy prawa, polityki, standardy, procedury, fizyczne środki ochrony, które mają ograniczać prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka lub jego skutków;
8) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Spraw Zagranicznych;
9) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Spraw Zagranicznych;
10) oddziaływaniu ryzyka – należy przez to rozumieć możliwe skutki lub konsekwencje wystąpienia ryzyka dla realizowanych celów i zadań;
11) [2] placówce zagranicznej – należy przez to rozumieć placówkę zagraniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 stycznia 2021 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 464, 1003 oraz z 2022 r. poz. 655);
12) planie działalności – należy przez to rozumieć plan działalności Ministra, o którym mowa w art. 70 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
13) prawdopodobieństwie – należy przez to rozumieć szacowane prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia, stopień niepewności, co do możliwości wystąpienia zdarzenia;
14) ryzyku – należy przez to rozumieć możliwość zaistnienia zdarzenia, które będzie miało negatywny wpływ na realizację założonych celów i zadań;
15) rejestrze ryzyk – należy przez to rozumieć rejestr zidentyfikowanych ryzyk i działań zapobiegawczych;
16) właścicielu ryzyka – należy przez to rozumieć kierującego właściwą komórką organizacyjną lub właściwą placówką zagraniczną odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.
[1] § 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 21 kwietnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad zarządzania ryzykiem w dziale administracji rządowej kierowanym przez Ministra Spraw Zagranicznych (Dz.Urz.MSZ. poz 16). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2022 r.
[2] § 2 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 21 kwietnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad zarządzania ryzykiem w dziale administracji rządowej kierowanym przez Ministra Spraw Zagranicznych (Dz.Urz.MSZ. poz 16). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-04-23
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) analizie ryzyka – należy przez to rozumieć czynności podjęte w celu zrozumienia charakteru i oszacowania możliwego wpływu zidentyfikowanego ryzyka na osiąganie celów i realizację zadań;
2) dyrektorze generalnym – należy przez to rozumieć dyrektora generalnego służby zagranicznej;
3) istotności ryzyka – należy przez to rozumieć wynik oceny prawdopodobieństwa wystąpienia i oddziaływania ryzyka;
4) [1] Kierownictwie Ministerstwa – należy przez to rozumieć Ministra Spraw Zagranicznych, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, Szefa Służby Zagranicznej i dyrektora generalnego;
5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć komórkę wymienioną w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów nr 54 z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Zagranicznych (M. P. poz. 443 oraz z 2015 r. poz. 812);
6) kontroli zarządczej – należy przez to rozumieć kontrolę zarządczą w rozumieniu art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
7) mechanizmie kontrolnym – należy przez to rozumieć zasady określone przez przepisy prawa, polityki, standardy, procedury, fizyczne środki ochrony, które mają ograniczać prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka lub jego skutków;
8) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Spraw Zagranicznych;
9) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Spraw Zagranicznych;
10) oddziaływaniu ryzyka – należy przez to rozumieć możliwe skutki lub konsekwencje wystąpienia ryzyka dla realizowanych celów i zadań;
11) [2] placówce zagranicznej – należy przez to rozumieć placówkę zagraniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 stycznia 2021 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 464, 1003 oraz z 2022 r. poz. 655);
12) planie działalności – należy przez to rozumieć plan działalności Ministra, o którym mowa w art. 70 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
13) prawdopodobieństwie – należy przez to rozumieć szacowane prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia, stopień niepewności, co do możliwości wystąpienia zdarzenia;
14) ryzyku – należy przez to rozumieć możliwość zaistnienia zdarzenia, które będzie miało negatywny wpływ na realizację założonych celów i zadań;
15) rejestrze ryzyk – należy przez to rozumieć rejestr zidentyfikowanych ryzyk i działań zapobiegawczych;
16) właścicielu ryzyka – należy przez to rozumieć kierującego właściwą komórką organizacyjną lub właściwą placówką zagraniczną odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.
[1] § 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 21 kwietnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad zarządzania ryzykiem w dziale administracji rządowej kierowanym przez Ministra Spraw Zagranicznych (Dz.Urz.MSZ. poz 16). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2022 r.
[2] § 2 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 21 kwietnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zasad zarządzania ryzykiem w dziale administracji rządowej kierowanym przez Ministra Spraw Zagranicznych (Dz.Urz.MSZ. poz 16). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-28 do 2022-04-22
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) analizie ryzyka – należy przez to rozumieć czynności podjęte w celu zrozumienia charakteru i oszacowania możliwego wpływu zidentyfikowanego ryzyka na osiąganie celów i realizację zadań;
2) dyrektorze generalnym – należy przez to rozumieć dyrektora generalnego służby zagranicznej;
3) istotności ryzyka – należy przez to rozumieć wynik oceny prawdopodobieństwa wystąpienia i oddziaływania ryzyka;
4) Kierownictwie Ministerstwa – należy przez to rozumieć Ministra Spraw Zagranicznych, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu i dyrektora generalnego;
5) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć komórkę wymienioną w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów nr 54 z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Zagranicznych (M. P. poz. 443 oraz z 2015 r. poz. 812);
6) kontroli zarządczej – należy przez to rozumieć kontrolę zarządczą w rozumieniu art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
7) mechanizmie kontrolnym – należy przez to rozumieć zasady określone przez przepisy prawa, polityki, standardy, procedury, fizyczne środki ochrony, które mają ograniczać prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka lub jego skutków;
8) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Spraw Zagranicznych;
9) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Spraw Zagranicznych;
10) oddziaływaniu ryzyka – należy przez to rozumieć możliwe skutki lub konsekwencje wystąpienia ryzyka dla realizowanych celów i zadań;
11) placówce zagranicznej – należy przez to rozumieć placówkę zagraniczną w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. poz. 1403, z późn. zm.3));
12) planie działalności – należy przez to rozumieć plan działalności Ministra, o którym mowa w art. 70 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
13) prawdopodobieństwie – należy przez to rozumieć szacowane prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia, stopień niepewności, co do możliwości wystąpienia zdarzenia;
14) ryzyku – należy przez to rozumieć możliwość zaistnienia zdarzenia, które będzie miało negatywny wpływ na realizację założonych celów i zadań;
15) rejestrze ryzyk – należy przez to rozumieć rejestr zidentyfikowanych ryzyk i działań zapobiegawczych;
16) właścicielu ryzyka – należy przez to rozumieć kierującego właściwą komórką organizacyjną lub właściwą placówką zagraniczną odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.