Wersja obowiązująca od 2016-09-20 do 2018-01-27
1. Załatwianie petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, zwanego dalej „Ministerstwem”, koordynuje i monitoruje komórka organizacyjna właściwa w sprawach koordynacji załatwiania petycji, skarg i wniosków, a w szczególności:
1) przyjmuje oraz rejestruje petycje, skargi i wnioski;
2) obsługuje skrzynkę poczty elektronicznej: petycje.skargi.wnioski@msz.gov.pl;
3) przyjmuje interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Ministerstwa;
4) kieruje przyjęte petycje, skargi i wnioski do załatwienia zgodnie z właściwością do komórek organizacyjnych Ministerstwa, placówek zagranicznych lub innych organów administracji rządowej i samorządowej oraz organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej;
5) prowadzi centralny rejestr petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa;
6) przechowuje oryginały petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa oraz kopie udzielonych odpowiedzi.
2. [1] (uchylony).
[1] § 1 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 30 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 16 września 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz.U.MSZ. poz. 39). Zmiana weszła w życie 20 września 2016 r.
Wersja obowiązująca od 2016-09-20 do 2018-01-27
1. Załatwianie petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, zwanego dalej „Ministerstwem”, koordynuje i monitoruje komórka organizacyjna właściwa w sprawach koordynacji załatwiania petycji, skarg i wniosków, a w szczególności:
1) przyjmuje oraz rejestruje petycje, skargi i wnioski;
2) obsługuje skrzynkę poczty elektronicznej: petycje.skargi.wnioski@msz.gov.pl;
3) przyjmuje interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Ministerstwa;
4) kieruje przyjęte petycje, skargi i wnioski do załatwienia zgodnie z właściwością do komórek organizacyjnych Ministerstwa, placówek zagranicznych lub innych organów administracji rządowej i samorządowej oraz organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej;
5) prowadzi centralny rejestr petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa;
6) przechowuje oryginały petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa oraz kopie udzielonych odpowiedzi.
2. [1] (uchylony).
[1] § 1 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 30 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 16 września 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz.U.MSZ. poz. 39). Zmiana weszła w życie 20 września 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-20 do 2016-09-19
1. Załatwianie petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, zwanego dalej „Ministerstwem”, koordynuje i monitoruje komórka organizacyjna właściwa w sprawach koordynacji załatwiania petycji, skarg i wniosków, a w szczególności:
1) przyjmuje oraz rejestruje petycje, skargi i wnioski;
2) obsługuje skrzynkę poczty elektronicznej: petycje.skargi.wnioski@msz.gov.pl;
3) przyjmuje interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Ministerstwa;
4) kieruje przyjęte petycje, skargi i wnioski do załatwienia zgodnie z właściwością do komórek organizacyjnych Ministerstwa, placówek zagranicznych lub innych organów administracji rządowej i samorządowej oraz organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej;
5) prowadzi centralny rejestr petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa;
6) przechowuje oryginały petycji, skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa oraz kopie udzielonych odpowiedzi.
2. Pozostawia się bez rozpatrzenia skargi, wnioski lub petycje kierowane do Ministerstwa i placówek zagranicznych:
1) składane w imieniu innej osoby bez jej pisemnej zgody;
2) adresowane do innego organu, przesłane do wiadomości Ministerstwa;
3) sformułowane jedynie w języku obcym;
4) cofnięte na wyraźną prośbę wnoszącego;
5) zawierające wyrażenia powszechnie uznawane za wulgarne lub obraźliwe.