Wersja obowiązująca od 2018-03-28
1. Powierza się Kierownikowi Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Litewskiej następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Instytutu Polskiego w Wilnie:
1) przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
2) [1] dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
3) zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;
4) nadzór nad realizacją planów finansowych;
5) sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;
6) gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;
7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8) przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;
9) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.3)) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 289).
2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Instytutu Polskiego w Wilnie.
[1] § 1 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 4 zarządzenia nr 12 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 23 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenia w sprawie powierzenia obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej instytutów polskich (Dz.U.MSZ. poz. 22). Zmiana weszła w życie 28 marca 2018 r.
Wersja obowiązująca od 2018-03-28
1. Powierza się Kierownikowi Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Litewskiej następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Instytutu Polskiego w Wilnie:
1) przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
2) [1] dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
3) zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;
4) nadzór nad realizacją planów finansowych;
5) sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;
6) gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;
7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8) przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;
9) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.3)) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 289).
2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Instytutu Polskiego w Wilnie.
[1] § 1 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 4 zarządzenia nr 12 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 23 marca 2018 r. zmieniającego zarządzenia w sprawie powierzenia obowiązków w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej instytutów polskich (Dz.U.MSZ. poz. 22). Zmiana weszła w życie 28 marca 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2018-03-27
1. Powierza się Kierownikowi Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Litewskiej następujące obowiązki w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Instytutu Polskiego w Wilnie:
1) przygotowywanie projektów planów finansowych oraz ich korekt w zakresie wydatków, dochodów oraz dochodów gromadzonych zgodnie z art. 163 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
2) dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planami finansowymi oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
3) zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym i do wypłaty;
4) nadzór nad realizacją planów finansowych;
5) sporządzanie wewnętrznych dokumentów księgowych oraz raportów kasowych i bankowych;
6) gromadzenie środków finansowych, w szczególności naliczanie należności i przyjmowanie wpłat;
7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8) przygotowywanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, sprawozdań wynikających z wewnętrznych przepisów o nadzorze nad działalnością finansową placówek oraz przygotowywanie na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych dokumentów w zakresie wykorzystania środków budżetowych;
9) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.3)) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 289).
2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 8, odbywa się w uzgodnieniu z Kierownikiem Instytutu Polskiego w Wilnie.