Wersja obowiązująca od 2012-12-11 do 2012-12-31
[7] (utracił moc).
[7] Zarządzenie traci moc 11 grudnia 2012 r. na podstawie § 28 ust. 1 zarządzenia nr 40 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 11 grudnia 2012 r. w sprawie planowania i sprawozdawczości w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych (Dz.U.MSZ. poz. 36) z wyjątkiem § 14, § 15, § 16 i § 17, które zachowują moc do 31 grudnia 2012 r.
Wersja obowiązująca od 2012-12-11 do 2012-12-31
[7] (utracił moc).
[7] Zarządzenie traci moc 11 grudnia 2012 r. na podstawie § 28 ust. 1 zarządzenia nr 40 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 11 grudnia 2012 r. w sprawie planowania i sprawozdawczości w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych (Dz.U.MSZ. poz. 36) z wyjątkiem § 14, § 15, § 16 i § 17, które zachowują moc do 31 grudnia 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-11-23 do 2012-12-10
1. Program działania kierownika placówki jest dokumentem określającym cele jego misji i najważniejsze zadania, które zamierza podjąć podczas swojej kadencji, a także podstawowe metody i przedsięwzięcia służące osiągnięciu tych celów i realizacji podjętych zadań.
2. Wstępny projekt programu działania kandydat na kierownika placówki zagranicznej przygotowuje we współpracy z dyrektorem departamentu kierunkowego i w konsultacji z dyrektorami innych komórek organizacyjnych ministerstwa, w oparciu między innymi o wieloletni program działania ministerstwa oraz właściwe strategie i programy wieloletnie w odniesieniu do obszarów geograficznych lub problemowych.
3. Kandydaci na pełnomocnego przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej w innych państwach i przy organizacjach międzynarodowych oraz konsula generalnego przedkładają wstępny projekt programu działania właściwemu członkowi kierownictwa, najpóźniej na tydzień przed spotkaniem z właściwą komisją Sejmu lub Senatu RP, a kandydaci na dyrektora instytutu polskiego – na trzy miesiące przed planowanym terminem wyjazdu.
4. Wstępny projekt programu działania uzgodniony z dyrektorem departamentu kierunkowego jest przedstawiany przez:
1) kandydata na pełnomocnego przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej w innych państwach i przy organizacjach międzynarodowych – podczas prezentacji jego kandydatury na posiedzeniu Komisji Spraw Zagranicznych Sejmu RP;
2) kandydata na konsula generalnego – podczas prezentacji jego kandydatury na posiedzeniu właściwej komisji Sejmu lub Senatu RP.
5. Ostateczną wersję programu działania kierownik placówki zagranicznej opracowuje i przekazuje dyrektorowi departamentu kierunkowego najpóźniej na trzy tygodnie przed planowanym wyjazdem na placówkę, który/którzy w ciągu tygodnia – po niezbędnych konsultacjach i korektach – przedkłada ją wraz ze swoją opinią do akceptacji właściwego członka kierownictwa i zatwierdzenia przez Ministra Spraw Zagranicznych.
6. Dyrektor departamentu kierunkowego informuje niezwłocznie kierownika placówki zagranicznej o decyzji Ministra Spraw Zagranicznych. Zatwierdzony program działania kierownika placówki zagranicznej wyznacza jego kierunkowe zadania na czas pełnienia misji.
7. Dyrektor departamentu kierunkowego – w zakresie swojej właściwości – odpowiada za monitorowanie realizacji programu działania kierownika placówki zagranicznej. W przypadku stwierdzenia zagrożenia lub niezgodności w jego realizacji informuje o tym właściwego członka kierownictwa.
8. Decyzję w sprawie modyfikacji i aktualizacji programu działania kierownika placówki zagranicznej podejmuje właściwy członek kierownictwa na wniosek kierownika placówki lub dyrektora departamentu kierunkowego.
Sprawozdawczość strategiczna