Wersja obowiązująca od 2024-04-27
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) akceptacji – należy przez to rozumieć zaakceptowanie odpowiednio przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji lub jego zastępcę, kierownika komórki organizacyjnej KGP lub jego zastępcę albo innego pracownika, posiadających nadane w SESPol uprawnienie do funkcji „akceptacja”, wniosku o korektę danych sprawozdawczych, dotyczącego odpowiednio tej jednostki lub jednostki jej podległej, tej komórki organizacyjnej KGP, w celu umożliwienia dalszego procedowania tego wniosku przez podmiot posiadający w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego;
2) BOA – należy przez to rozumieć Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji BOA;
3) BSWP – należy przez to rozumieć Biuro Spraw Wewnętrznych Policji;
4) CBŚP – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Śledcze Policji;
4a) CBZC – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości;
5) CLKP – należy przez to rozumieć Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;
6) informacji sprawozdawczej – należy przez to rozumieć cyklicznie gromadzone dane, których gromadzenie wynika z istotnych, bieżących potrzeb służby albo następuje na wniosek uprawnionego organu; podstawą gromadzenia informacji sprawozdawczych jest pisemne polecenie wydane albo zaaprobowane przez Komendanta Głównego Policji lub jego zastępcę;
7) kierowniku komórki organizacyjnej KGP – należy przez to rozumieć dyrektora biura KGP lub kierownika równorzędnej komórki organizacyjnej KGP;
8) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji;
9) komendzie wojewódzkiej Policji – należy przez to rozumieć także Komendę Stołeczną Policji;
10) KGP – należy przez to rozumieć Komendę Główną Policji;
11) kontroli – należy przez to rozumieć czynności wykonywane przez pracownika posiadającego nadaną w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego, polegające na:
a) sprawdzaniu poprawności i modyfikacji danych w SESPol, w zatwierdzonym zestawieniu sprawozdawczym,
b) systematycznym monitorowaniu wpływu i realizacji wniosków o korektę danych sprawozdawczych,
c) zatwierdzaniu zaakceptowanych wniosków o korektę danych sprawozdawczych dla danego zestawienia sprawozdawczego;
12) odczycie – należy przez to rozumieć przeglądanie zestawień sprawozdawczych lub ich wydruk z SESPol w postaci raportu;
13) pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika oraz funkcjonariusza Policji;
14) SWOP – System Wspomagania Obsługi Policji, o którym mowa w decyzji nr 102 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 marca 2014 r. w sprawie określenia zadań jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wdrożenia i eksploatacji Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz. Urz. KGP poz. 22 i 108, z 2016 r. poz. 70 oraz z 2018 r. poz. 33);
15) wprowadzaniu i modyfikacji – należy przez to rozumieć wpisywanie danych do SESPol, ich modyfikację lub usunięcie przed zatwierdzeniem zestawienia sprawozdawczego;
16) [1] APwSz – należy przez to rozumieć Akademię Policji w Szczytnie;
17) zastępcy Komendanta Głównego Policji – należy przez to rozumieć zastępcę Komendanta Głównego Policji nadzorującego działania właściwej w danej sprawie komórki organizacyjnej KGP lub jednostki organizacyjnej Policji, w tym także I Zastępcę Komendanta Głównego Policji;
18) zatwierdzaniu – należy przez to rozumieć sprawdzanie poprawności danych przez porównanie danych w SESPol z danymi źródłowymi i nadanie zestawieniu sprawozdawczemu statusu „zatwierdzone”;
19) zestawieniu sprawozdawczym – należy przez to rozumieć systematycznie gromadzone dane, o których mowa w odrębnej decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych i informacji sprawozdawczych gromadzonych w Systemie Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji oraz decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych gromadzonych poza Systemem Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji;
20) zestawieniu sprawozdawczym archiwalnym – należy przez to rozumieć dane zgromadzone w SESPol na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 31, a których nie gromadzi się już na podstawie niniejszego zarządzenia.
[1] § 2 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 kwietnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia sprawozdawczości w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 31). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-04-27
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) akceptacji – należy przez to rozumieć zaakceptowanie odpowiednio przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji lub jego zastępcę, kierownika komórki organizacyjnej KGP lub jego zastępcę albo innego pracownika, posiadających nadane w SESPol uprawnienie do funkcji „akceptacja”, wniosku o korektę danych sprawozdawczych, dotyczącego odpowiednio tej jednostki lub jednostki jej podległej, tej komórki organizacyjnej KGP, w celu umożliwienia dalszego procedowania tego wniosku przez podmiot posiadający w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego;
2) BOA – należy przez to rozumieć Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji BOA;
3) BSWP – należy przez to rozumieć Biuro Spraw Wewnętrznych Policji;
4) CBŚP – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Śledcze Policji;
4a) CBZC – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości;
5) CLKP – należy przez to rozumieć Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;
6) informacji sprawozdawczej – należy przez to rozumieć cyklicznie gromadzone dane, których gromadzenie wynika z istotnych, bieżących potrzeb służby albo następuje na wniosek uprawnionego organu; podstawą gromadzenia informacji sprawozdawczych jest pisemne polecenie wydane albo zaaprobowane przez Komendanta Głównego Policji lub jego zastępcę;
7) kierowniku komórki organizacyjnej KGP – należy przez to rozumieć dyrektora biura KGP lub kierownika równorzędnej komórki organizacyjnej KGP;
8) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji;
9) komendzie wojewódzkiej Policji – należy przez to rozumieć także Komendę Stołeczną Policji;
10) KGP – należy przez to rozumieć Komendę Główną Policji;
11) kontroli – należy przez to rozumieć czynności wykonywane przez pracownika posiadającego nadaną w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego, polegające na:
a) sprawdzaniu poprawności i modyfikacji danych w SESPol, w zatwierdzonym zestawieniu sprawozdawczym,
b) systematycznym monitorowaniu wpływu i realizacji wniosków o korektę danych sprawozdawczych,
c) zatwierdzaniu zaakceptowanych wniosków o korektę danych sprawozdawczych dla danego zestawienia sprawozdawczego;
12) odczycie – należy przez to rozumieć przeglądanie zestawień sprawozdawczych lub ich wydruk z SESPol w postaci raportu;
13) pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika oraz funkcjonariusza Policji;
14) SWOP – System Wspomagania Obsługi Policji, o którym mowa w decyzji nr 102 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 marca 2014 r. w sprawie określenia zadań jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wdrożenia i eksploatacji Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz. Urz. KGP poz. 22 i 108, z 2016 r. poz. 70 oraz z 2018 r. poz. 33);
15) wprowadzaniu i modyfikacji – należy przez to rozumieć wpisywanie danych do SESPol, ich modyfikację lub usunięcie przed zatwierdzeniem zestawienia sprawozdawczego;
16) [1] APwSz – należy przez to rozumieć Akademię Policji w Szczytnie;
17) zastępcy Komendanta Głównego Policji – należy przez to rozumieć zastępcę Komendanta Głównego Policji nadzorującego działania właściwej w danej sprawie komórki organizacyjnej KGP lub jednostki organizacyjnej Policji, w tym także I Zastępcę Komendanta Głównego Policji;
18) zatwierdzaniu – należy przez to rozumieć sprawdzanie poprawności danych przez porównanie danych w SESPol z danymi źródłowymi i nadanie zestawieniu sprawozdawczemu statusu „zatwierdzone”;
19) zestawieniu sprawozdawczym – należy przez to rozumieć systematycznie gromadzone dane, o których mowa w odrębnej decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych i informacji sprawozdawczych gromadzonych w Systemie Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji oraz decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych gromadzonych poza Systemem Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji;
20) zestawieniu sprawozdawczym archiwalnym – należy przez to rozumieć dane zgromadzone w SESPol na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 31, a których nie gromadzi się już na podstawie niniejszego zarządzenia.
[1] § 2 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 18 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 kwietnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia sprawozdawczości w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 31). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-03-29 do 2024-04-26
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) akceptacji – należy przez to rozumieć zaakceptowanie odpowiednio przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji lub jego zastępcę, kierownika komórki organizacyjnej KGP lub jego zastępcę albo innego pracownika, posiadających nadane w SESPol uprawnienie do funkcji „akceptacja”, wniosku o korektę danych sprawozdawczych, dotyczącego odpowiednio tej jednostki lub jednostki jej podległej, tej komórki organizacyjnej KGP, w celu umożliwienia dalszego procedowania tego wniosku przez podmiot posiadający w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego;
2) BOA – należy przez to rozumieć Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji BOA;
3) BSWP – należy przez to rozumieć Biuro Spraw Wewnętrznych Policji;
4) CBŚP – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Śledcze Policji;
4a) [1] CBZC – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości;
5) CLKP – należy przez to rozumieć Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;
6) informacji sprawozdawczej – należy przez to rozumieć cyklicznie gromadzone dane, których gromadzenie wynika z istotnych, bieżących potrzeb służby albo następuje na wniosek uprawnionego organu; podstawą gromadzenia informacji sprawozdawczych jest pisemne polecenie wydane albo zaaprobowane przez Komendanta Głównego Policji lub jego zastępcę;
7) kierowniku komórki organizacyjnej KGP – należy przez to rozumieć dyrektora biura KGP lub kierownika równorzędnej komórki organizacyjnej KGP;
8) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji;
9) komendzie wojewódzkiej Policji – należy przez to rozumieć także Komendę Stołeczną Policji;
10) KGP – należy przez to rozumieć Komendę Główną Policji;
11) kontroli – należy przez to rozumieć czynności wykonywane przez pracownika posiadającego nadaną w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego, polegające na:
a) sprawdzaniu poprawności i modyfikacji danych w SESPol, w zatwierdzonym zestawieniu sprawozdawczym,
b) systematycznym monitorowaniu wpływu i realizacji wniosków o korektę danych sprawozdawczych,
c) zatwierdzaniu zaakceptowanych wniosków o korektę danych sprawozdawczych dla danego zestawienia sprawozdawczego;
12) odczycie – należy przez to rozumieć przeglądanie zestawień sprawozdawczych lub ich wydruk z SESPol w postaci raportu;
13) pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika oraz funkcjonariusza Policji;
14) SWOP – System Wspomagania Obsługi Policji, o którym mowa w decyzji nr 102 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 marca 2014 r. w sprawie określenia zadań jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wdrożenia i eksploatacji Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz. Urz. KGP poz. 22 i 108, z 2016 r. poz. 70 oraz z 2018 r. poz. 33);
15) wprowadzaniu i modyfikacji – należy przez to rozumieć wpisywanie danych do SESPol, ich modyfikację lub usunięcie przed zatwierdzeniem zestawienia sprawozdawczego;
16) WSPol – należy przez to rozumieć Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie;
17) zastępcy Komendanta Głównego Policji – należy przez to rozumieć zastępcę Komendanta Głównego Policji nadzorującego działania właściwej w danej sprawie komórki organizacyjnej KGP lub jednostki organizacyjnej Policji, w tym także I Zastępcę Komendanta Głównego Policji;
18) zatwierdzaniu – należy przez to rozumieć sprawdzanie poprawności danych przez porównanie danych w SESPol z danymi źródłowymi i nadanie zestawieniu sprawozdawczemu statusu „zatwierdzone”;
19) zestawieniu sprawozdawczym – należy przez to rozumieć systematycznie gromadzone dane, o których mowa w odrębnej decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych i informacji sprawozdawczych gromadzonych w Systemie Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji oraz decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych gromadzonych poza Systemem Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji;
20) zestawieniu sprawozdawczym archiwalnym – należy przez to rozumieć dane zgromadzone w SESPol na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 31, a których nie gromadzi się już na podstawie niniejszego zarządzenia.
[1] § 2 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 marca 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form prowadzenia sprawozdawczości w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 24). Zmiana weszła w życie 29 marca 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2023-03-28
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) akceptacji – należy przez to rozumieć zaakceptowanie odpowiednio przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji lub jego zastępcę, kierownika komórki organizacyjnej KGP lub jego zastępcę albo innego pracownika, posiadających nadane w SESPol uprawnienie do funkcji „akceptacja”, wniosku o korektę danych sprawozdawczych, dotyczącego odpowiednio tej jednostki lub jednostki jej podległej, tej komórki organizacyjnej KGP, w celu umożliwienia dalszego procedowania tego wniosku przez podmiot posiadający w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego;
2) BOA – należy przez to rozumieć Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji BOA;
3) BSWP – należy przez to rozumieć Biuro Spraw Wewnętrznych Policji;
4) CBŚP – należy przez to rozumieć Centralne Biuro Śledcze Policji;
5) CLKP – należy przez to rozumieć Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;
6) informacji sprawozdawczej – należy przez to rozumieć cyklicznie gromadzone dane, których gromadzenie wynika z istotnych, bieżących potrzeb służby albo następuje na wniosek uprawnionego organu; podstawą gromadzenia informacji sprawozdawczych jest pisemne polecenie wydane albo zaaprobowane przez Komendanta Głównego Policji lub jego zastępcę;
7) kierowniku komórki organizacyjnej KGP – należy przez to rozumieć dyrektora biura KGP lub kierownika równorzędnej komórki organizacyjnej KGP;
8) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji;
9) komendzie wojewódzkiej Policji – należy przez to rozumieć także Komendę Stołeczną Policji;
10) KGP – należy przez to rozumieć Komendę Główną Policji;
11) kontroli – należy przez to rozumieć czynności wykonywane przez pracownika posiadającego nadaną w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego, polegające na:
a) sprawdzaniu poprawności i modyfikacji danych w SESPol, w zatwierdzonym zestawieniu sprawozdawczym,
b) systematycznym monitorowaniu wpływu i realizacji wniosków o korektę danych sprawozdawczych,
c) zatwierdzaniu zaakceptowanych wniosków o korektę danych sprawozdawczych dla danego zestawienia sprawozdawczego;
12) odczycie – należy przez to rozumieć przeglądanie zestawień sprawozdawczych lub ich wydruk z SESPol w postaci raportu;
13) pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika oraz funkcjonariusza Policji;
14) SWOP – System Wspomagania Obsługi Policji, o którym mowa w decyzji nr 102 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 marca 2014 r. w sprawie określenia zadań jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wdrożenia i eksploatacji Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz. Urz. KGP poz. 22 i 108, z 2016 r. poz. 70 oraz z 2018 r. poz. 33);
15) wprowadzaniu i modyfikacji – należy przez to rozumieć wpisywanie danych do SESPol, ich modyfikację lub usunięcie przed zatwierdzeniem zestawienia sprawozdawczego;
16) WSPol – należy przez to rozumieć Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie;
17) zastępcy Komendanta Głównego Policji – należy przez to rozumieć zastępcę Komendanta Głównego Policji nadzorującego działania właściwej w danej sprawie komórki organizacyjnej KGP lub jednostki organizacyjnej Policji, w tym także I Zastępcę Komendanta Głównego Policji;
18) zatwierdzaniu – należy przez to rozumieć sprawdzanie poprawności danych przez porównanie danych w SESPol z danymi źródłowymi i nadanie zestawieniu sprawozdawczemu statusu „zatwierdzone”;
19) zestawieniu sprawozdawczym – należy przez to rozumieć systematycznie gromadzone dane, o których mowa w odrębnej decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych i informacji sprawozdawczych gromadzonych w Systemie Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji oraz decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie ustalenia zestawień sprawozdawczych gromadzonych poza Systemem Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji;
20) zestawieniu sprawozdawczym archiwalnym – należy przez to rozumieć dane zgromadzone w SESPol na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 31, a których nie gromadzi się już na podstawie niniejszego zarządzenia.