Wersja obowiązująca od 2022-03-11
1. Czynności, o których mowa w § 42 ust. 1-2, wykonuje dyrektor biura KGP właściwy w sprawach dochodzeniowo-śledczych:
1) na polecenie Komendanta Głównego Policji i jego zastępców – w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji;
2) na podstawie pisemnych wniosków o przeprowadzenie kontroli dostępu składanych zgodnie z właściwością i zakresem realizowanych zadań przez:
a) [11] Komendanta CBŚP i jego zastępców, Komendanta CBZC i jego zastępców, komendantów wojewódzkich Policji i ich zastępców, Komendanta Stołecznego Policji i jego zastępców, dyrektorów biur KGP i ich zastępców – w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji i wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w zakresie wszystkich informacji wprowadzonych w podległych im jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji,
b) Komendanta BSWP i jego zastępców – w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji i wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji, w zakresie wszystkich wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w zakresie wszystkich informacji wprowadzonych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ,
c) IOD – w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji, a także w zakresie wszystkich informacji zawierających dane osobowe, wprowadzonych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ.
2. Przedmiotem kontroli i nadzoru służbowego na podstawie zlecenia lub polecenia kontroli może być objęty dostęp do:
1) informacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ;
2) odnotowanych odczytów, modyfikacji i usunięć z urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ.
3. Kontroli i nadzorowi służbowemu podlegają:
1) użytkownicy ERCDŚ i osoby upoważnione, zwane dalej „kontrolowanymi”;
2) dostęp kontrolowanych do danych ERCDŚ oraz wykonane przez nich operacje przetwarzania informacji w ERCDŚ, jeżeli posiadają uprawnienia w tym zakresie.
4. Zakres kontroli i nadzoru służbowego, w zależności od przyjętego przez dyrektora, o którym mowa w ust. 1, przedmiotu lub sposobu kontroli może obejmować:
1) całość informacji zawartych w urządzeniach ewidencyjnych;
2) zakres nadanych uprawnień do przetwarzania informacji w ERCDŚ, w tym zakres dostępu do danych ewidencyjnych poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych Policji;
3) wykonane przez kontrolowanych operacje przetwarzania informacji w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ, w tym wprowadzanie, modyfikację i usuwanie danych ERCDŚ;
4) wykonane przez kontrolowanych sprawdzenia w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ.
5. Zlecenie kontroli i nadzoru służbowego powinno zawierać wskazanie:
1) podmiotu zlecającego kontrolę i nadzór;
2) podstawy prawnej kontroli i nadzoru;
3) przedmiotu oraz zakresu kontroli, a w tym:
a) danych identyfikujących kontrolowanego obejmujących: imię, nazwisko, identyfikator kadrowy oraz nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której pełni służbę lub wykonuje pracę,
b) rodzaju informacji podlegającej kontroli,
c) urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ podlegających kontroli i nadzorowi,
d) okresu podlegającego kontroli.
6. O kontroli nie informuje się jednostki organizacyjnej Policji, w której kontrola ma być przeprowadzona.
7. Dyrektor, o którym mowa w ust. 1, w zakresie interpretacji danych pochodzących z modułu audytowego może zasięgać opinii koordynatora technicznego.
[11] § 43 ust. 1 pkt 2 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 139). Zmiana weszła w życie 11 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-03-11
1. Czynności, o których mowa w § 42 ust. 1-2, wykonuje dyrektor biura KGP właściwy w sprawach dochodzeniowo-śledczych:
1) na polecenie Komendanta Głównego Policji i jego zastępców – w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji;
2) na podstawie pisemnych wniosków o przeprowadzenie kontroli dostępu składanych zgodnie z właściwością i zakresem realizowanych zadań przez:
a) [11] Komendanta CBŚP i jego zastępców, Komendanta CBZC i jego zastępców, komendantów wojewódzkich Policji i ich zastępców, Komendanta Stołecznego Policji i jego zastępców, dyrektorów biur KGP i ich zastępców – w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji i wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w zakresie wszystkich informacji wprowadzonych w podległych im jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji,
b) Komendanta BSWP i jego zastępców – w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji i wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji, w zakresie wszystkich wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w zakresie wszystkich informacji wprowadzonych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ,
c) IOD – w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji, a także w zakresie wszystkich informacji zawierających dane osobowe, wprowadzonych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ.
2. Przedmiotem kontroli i nadzoru służbowego na podstawie zlecenia lub polecenia kontroli może być objęty dostęp do:
1) informacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ;
2) odnotowanych odczytów, modyfikacji i usunięć z urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ.
3. Kontroli i nadzorowi służbowemu podlegają:
1) użytkownicy ERCDŚ i osoby upoważnione, zwane dalej „kontrolowanymi”;
2) dostęp kontrolowanych do danych ERCDŚ oraz wykonane przez nich operacje przetwarzania informacji w ERCDŚ, jeżeli posiadają uprawnienia w tym zakresie.
4. Zakres kontroli i nadzoru służbowego, w zależności od przyjętego przez dyrektora, o którym mowa w ust. 1, przedmiotu lub sposobu kontroli może obejmować:
1) całość informacji zawartych w urządzeniach ewidencyjnych;
2) zakres nadanych uprawnień do przetwarzania informacji w ERCDŚ, w tym zakres dostępu do danych ewidencyjnych poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych Policji;
3) wykonane przez kontrolowanych operacje przetwarzania informacji w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ, w tym wprowadzanie, modyfikację i usuwanie danych ERCDŚ;
4) wykonane przez kontrolowanych sprawdzenia w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ.
5. Zlecenie kontroli i nadzoru służbowego powinno zawierać wskazanie:
1) podmiotu zlecającego kontrolę i nadzór;
2) podstawy prawnej kontroli i nadzoru;
3) przedmiotu oraz zakresu kontroli, a w tym:
a) danych identyfikujących kontrolowanego obejmujących: imię, nazwisko, identyfikator kadrowy oraz nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której pełni służbę lub wykonuje pracę,
b) rodzaju informacji podlegającej kontroli,
c) urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ podlegających kontroli i nadzorowi,
d) okresu podlegającego kontroli.
6. O kontroli nie informuje się jednostki organizacyjnej Policji, w której kontrola ma być przeprowadzona.
7. Dyrektor, o którym mowa w ust. 1, w zakresie interpretacji danych pochodzących z modułu audytowego może zasięgać opinii koordynatora technicznego.
[11] § 43 ust. 1 pkt 2 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 139). Zmiana weszła w życie 11 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-23 do 2022-03-10
1. Czynności, o których mowa w § 42 ust. 1-2, wykonuje dyrektor biura KGP właściwy w sprawach dochodzeniowo-śledczych:
1) na polecenie Komendanta Głównego Policji i jego zastępców – w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji;
2) na podstawie pisemnych wniosków o przeprowadzenie kontroli dostępu składanych zgodnie z właściwością i zakresem realizowanych zadań przez:
a) Komendanta CBŚP i jego zastępców, komendantów wojewódzkich Policji i ich zastępców, Komendanta Stołecznego Policji i jego zastępców, dyrektorów biur KGP i ich zastępców – w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji i wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w zakresie wszystkich informacji wprowadzonych w podległych im jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji,
b) Komendanta BSWP i jego zastępców – w odniesieniu do podległych policjantów i pracowników Policji i wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji, w zakresie wszystkich wykonanych przez nich operacji przetwarzania informacji w ERCDŚ oraz w zakresie wszystkich informacji wprowadzonych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ,
c) IOD – w odniesieniu do wszystkich policjantów i pracowników Policji, a także w zakresie wszystkich informacji zawierających dane osobowe, wprowadzonych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ.
2. Przedmiotem kontroli i nadzoru służbowego na podstawie zlecenia lub polecenia kontroli może być objęty dostęp do:
1) informacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ;
2) odnotowanych odczytów, modyfikacji i usunięć z urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ.
3. Kontroli i nadzorowi służbowemu podlegają:
1) użytkownicy ERCDŚ i osoby upoważnione, zwane dalej „kontrolowanymi”;
2) dostęp kontrolowanych do danych ERCDŚ oraz wykonane przez nich operacje przetwarzania informacji w ERCDŚ, jeżeli posiadają uprawnienia w tym zakresie.
4. Zakres kontroli i nadzoru służbowego, w zależności od przyjętego przez dyrektora, o którym mowa w ust. 1, przedmiotu lub sposobu kontroli może obejmować:
1) całość informacji zawartych w urządzeniach ewidencyjnych;
2) zakres nadanych uprawnień do przetwarzania informacji w ERCDŚ, w tym zakres dostępu do danych ewidencyjnych poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych Policji;
3) wykonane przez kontrolowanych operacje przetwarzania informacji w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ, w tym wprowadzanie, modyfikację i usuwanie danych ERCDŚ;
4) wykonane przez kontrolowanych sprawdzenia w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ.
5. Zlecenie kontroli i nadzoru służbowego powinno zawierać wskazanie:
1) podmiotu zlecającego kontrolę i nadzór;
2) podstawy prawnej kontroli i nadzoru;
3) przedmiotu oraz zakresu kontroli, a w tym:
a) danych identyfikujących kontrolowanego obejmujących: imię, nazwisko, identyfikator kadrowy oraz nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której pełni służbę lub wykonuje pracę,
b) rodzaju informacji podlegającej kontroli,
c) urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ podlegających kontroli i nadzorowi,
d) okresu podlegającego kontroli.
6. O kontroli nie informuje się jednostki organizacyjnej Policji, w której kontrola ma być przeprowadzona.
7. Dyrektor, o którym mowa w ust. 1, w zakresie interpretacji danych pochodzących z modułu audytowego może zasięgać opinii koordynatora technicznego.