Wersja obowiązująca od 2022-03-11
1. W odniesieniu do danych ERCDŚ, w celu zapewnienia zgodności trybu gromadzenia informacji z celem ich wprowadzania, zapewnienia integralności i bezpieczeństwa informacji, monitorowania danych wprowadzonych w ERCDŚ oraz w celu weryfikacji poprawności i zgodności z prawem, a także jako jeden ze środków ochrony, o której mowa w art. 39 pkt 3-7 UDODO, wykonuje się czynności kontroli i nadzoru służbowego obejmujące:
1) dostęp do danych ERCDŚ;
2) przetwarzanie danych ERCDŚ;
3) uprawnienia do przetwarzania danych ERCDŚ.
2. Czynności, o których mowa w ust. 1, realizuje się za pomocą modułu audytowego ERCDŚ poprzez:
1) weryfikację informacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ;
2) sprawdzanie zakresu dostępu do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ, zakresu i rodzaju operacji wykonanych na informacjach, w tym danych osobowych oraz ocenę, analizę lub weryfikację tego sprawdzenia;
3) kontrolę logowań w ERCDŚ;
4) kontrolę i ocenę legalności, poprawności, kompletności i celowości przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, a także przeprowadzenie analizy w tym zakresie;
5) sprawdzanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia informacji, w tym danych osobowych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ, a także stanowiącej podstawę ich wykorzystania, modyfikacji lub usunięcia;
6) usuwanie informacji, w tym danych osobowych w przypadku stwierdzenia braku przesłanek do ich przetwarzania lub wystąpienia innych okoliczności uzasadniających usunięcie informacji.
3. Dyrektor biura KGP właściwy w sprawach dochodzeniowo-śledczych lub osoby przez niego wyznaczone mogą wydawać polecenia, zalecenia lub wytyczne w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, we wszystkich urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ.
4. [10] Komendanci wojewódzcy Policji, Komendant Stołeczny Policji, Komendant CBŚP, Komendant CBZC, komendanci powiatowi, miejscy i rejonowi Policji lub osoby przez nich wyznaczone mogą wydawać polecenia w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ prowadzonych w nadzorowanych przez nich jednostkach organizacyjnych Policji.
[10] § 42 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 139). Zmiana weszła w życie 11 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-03-11
1. W odniesieniu do danych ERCDŚ, w celu zapewnienia zgodności trybu gromadzenia informacji z celem ich wprowadzania, zapewnienia integralności i bezpieczeństwa informacji, monitorowania danych wprowadzonych w ERCDŚ oraz w celu weryfikacji poprawności i zgodności z prawem, a także jako jeden ze środków ochrony, o której mowa w art. 39 pkt 3-7 UDODO, wykonuje się czynności kontroli i nadzoru służbowego obejmujące:
1) dostęp do danych ERCDŚ;
2) przetwarzanie danych ERCDŚ;
3) uprawnienia do przetwarzania danych ERCDŚ.
2. Czynności, o których mowa w ust. 1, realizuje się za pomocą modułu audytowego ERCDŚ poprzez:
1) weryfikację informacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ;
2) sprawdzanie zakresu dostępu do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ, zakresu i rodzaju operacji wykonanych na informacjach, w tym danych osobowych oraz ocenę, analizę lub weryfikację tego sprawdzenia;
3) kontrolę logowań w ERCDŚ;
4) kontrolę i ocenę legalności, poprawności, kompletności i celowości przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, a także przeprowadzenie analizy w tym zakresie;
5) sprawdzanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia informacji, w tym danych osobowych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ, a także stanowiącej podstawę ich wykorzystania, modyfikacji lub usunięcia;
6) usuwanie informacji, w tym danych osobowych w przypadku stwierdzenia braku przesłanek do ich przetwarzania lub wystąpienia innych okoliczności uzasadniających usunięcie informacji.
3. Dyrektor biura KGP właściwy w sprawach dochodzeniowo-śledczych lub osoby przez niego wyznaczone mogą wydawać polecenia, zalecenia lub wytyczne w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, we wszystkich urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ.
4. [10] Komendanci wojewódzcy Policji, Komendant Stołeczny Policji, Komendant CBŚP, Komendant CBZC, komendanci powiatowi, miejscy i rejonowi Policji lub osoby przez nich wyznaczone mogą wydawać polecenia w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ prowadzonych w nadzorowanych przez nich jednostkach organizacyjnych Policji.
[10] § 42 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 36 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 139). Zmiana weszła w życie 11 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-23 do 2022-03-10
1. W odniesieniu do danych ERCDŚ, w celu zapewnienia zgodności trybu gromadzenia informacji z celem ich wprowadzania, zapewnienia integralności i bezpieczeństwa informacji, monitorowania danych wprowadzonych w ERCDŚ oraz w celu weryfikacji poprawności i zgodności z prawem, a także jako jeden ze środków ochrony, o której mowa w art. 39 pkt 3-7 UDODO, wykonuje się czynności kontroli i nadzoru służbowego obejmujące:
1) dostęp do danych ERCDŚ;
2) przetwarzanie danych ERCDŚ;
3) uprawnienia do przetwarzania danych ERCDŚ.
2. Czynności, o których mowa w ust. 1, realizuje się za pomocą modułu audytowego ERCDŚ poprzez:
1) weryfikację informacji, w tym danych osobowych przetwarzanych w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ;
2) sprawdzanie zakresu dostępu do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ, zakresu i rodzaju operacji wykonanych na informacjach, w tym danych osobowych oraz ocenę, analizę lub weryfikację tego sprawdzenia;
3) kontrolę logowań w ERCDŚ;
4) kontrolę i ocenę legalności, poprawności, kompletności i celowości przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, a także przeprowadzenie analizy w tym zakresie;
5) sprawdzanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia informacji, w tym danych osobowych do urządzeń ewidencyjnych ERCDŚ, a także stanowiącej podstawę ich wykorzystania, modyfikacji lub usunięcia;
6) usuwanie informacji, w tym danych osobowych w przypadku stwierdzenia braku przesłanek do ich przetwarzania lub wystąpienia innych okoliczności uzasadniających usunięcie informacji.
3. Dyrektor biura KGP właściwy w sprawach dochodzeniowo-śledczych lub osoby przez niego wyznaczone mogą wydawać polecenia, zalecenia lub wytyczne w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, we wszystkich urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ.
4. Komendanci wojewódzcy Policji, Komendant Stołeczny Policji, Komendant CBŚP, komendanci powiatowi, miejscy i rejonowi Policji lub osoby przez nich wyznaczone mogą wydawać polecenia w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w przetwarzaniu informacji, w tym danych osobowych, w urządzeniach ewidencyjnych ERCDŚ prowadzonych w nadzorowanych przez nich jednostkach organizacyjnych Policji.