Wersja obowiązująca od 2024-01-30
1. Rejestracja prowadzonych przez Policję postępowań oraz związanych z nimi czynności procesowych prowadzona jest w urządzeniach ewidencyjnych w ERCDŚ.
2. W ERCDŚ prowadzi się następujące urządzenia ewidencyjne:
1) rejestr śledztw i dochodzeń (e-RSD);
2) rejestr postępowań sprawdzających (e-RPS);
3) rejestr czynności zleconych do wykonania przez jednostki Policji albo inne organy uprawnione do prowadzenia postępowania przygotowawczego (e-RPP);
4) księgę dowodów rzeczowych (e-KDRz);
5) rejestr wystąpień sądu lub prokuratora, o których mowa w art. 20 § 2 k.p.k. i 326 § 4 k.p.k. (e-RW);
6) rejestr wydanych postanowień o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego i wykonanych badań specjalistycznych (e-RPB);
7) rejestr podejrzanych, wobec których zastosowano środek zapobiegawczy w postaci dozoru Policji (e- Dozory);
8) rejestr czynności techniczno-kryminalistycznych (e-RCTK);
9) rejestr badań kryminalistycznych (e-RBK);
10) rejestr pozytywnych wyników sprawdzeń uzyskanych z krajowych lub zagranicznych baz śladów biologicznych albo daktyloskopijnych (e-RPWS);
11) wykaz biegłych sądowych i tłumaczy przysięgłych (e-WBiT);
12) skorowidz podejrzanych;
13) skorowidz zawiadamiających/pokrzywdzonych;
14) komunikaty CBZC.
3. Urządzenia ewidencyjne, o których mowa w ust. 2, służą do przetwarzania informacji i danych osobowych z zakresu zadań Policji w postępowaniach karnych, karnych skarbowych i w sprawach nieletnich, prowadzonych na podstawie k.p.k., k.k.s. i uwrn [2] , zwanych dalej „postępowaniami”, w szczególności służą do: rejestrowania postępowań i czynności policjantów w postępowaniach, nadzorowania biegu postępowań, sporządzania sprawozdań, odtwarzania podstawowych informacji o postępowaniach, a także stanowią podstawę ich oznaczania.
4. Na podstawie danych ERCDŚ można generować formularze procesowe lub rejestracyjno-statystyczne.
[2] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 4 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 stycznia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-01-30
1. Rejestracja prowadzonych przez Policję postępowań oraz związanych z nimi czynności procesowych prowadzona jest w urządzeniach ewidencyjnych w ERCDŚ.
2. W ERCDŚ prowadzi się następujące urządzenia ewidencyjne:
1) rejestr śledztw i dochodzeń (e-RSD);
2) rejestr postępowań sprawdzających (e-RPS);
3) rejestr czynności zleconych do wykonania przez jednostki Policji albo inne organy uprawnione do prowadzenia postępowania przygotowawczego (e-RPP);
4) księgę dowodów rzeczowych (e-KDRz);
5) rejestr wystąpień sądu lub prokuratora, o których mowa w art. 20 § 2 k.p.k. i 326 § 4 k.p.k. (e-RW);
6) rejestr wydanych postanowień o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego i wykonanych badań specjalistycznych (e-RPB);
7) rejestr podejrzanych, wobec których zastosowano środek zapobiegawczy w postaci dozoru Policji (e- Dozory);
8) rejestr czynności techniczno-kryminalistycznych (e-RCTK);
9) rejestr badań kryminalistycznych (e-RBK);
10) rejestr pozytywnych wyników sprawdzeń uzyskanych z krajowych lub zagranicznych baz śladów biologicznych albo daktyloskopijnych (e-RPWS);
11) wykaz biegłych sądowych i tłumaczy przysięgłych (e-WBiT);
12) skorowidz podejrzanych;
13) skorowidz zawiadamiających/pokrzywdzonych;
14) komunikaty CBZC.
3. Urządzenia ewidencyjne, o których mowa w ust. 2, służą do przetwarzania informacji i danych osobowych z zakresu zadań Policji w postępowaniach karnych, karnych skarbowych i w sprawach nieletnich, prowadzonych na podstawie k.p.k., k.k.s. i uwrn [2] , zwanych dalej „postępowaniami”, w szczególności służą do: rejestrowania postępowań i czynności policjantów w postępowaniach, nadzorowania biegu postępowań, sporządzania sprawozdań, odtwarzania podstawowych informacji o postępowaniach, a także stanowią podstawę ich oznaczania.
4. Na podstawie danych ERCDŚ można generować formularze procesowe lub rejestracyjno-statystyczne.
[2] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 4 Komendanta Głównego Policji z dnia 26 stycznia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-08-26 do 2024-01-29
1. Rejestracja prowadzonych przez Policję postępowań oraz związanych z nimi czynności procesowych prowadzona jest w urządzeniach ewidencyjnych w ERCDŚ.
2. W ERCDŚ prowadzi się następujące urządzenia ewidencyjne:
1) rejestr śledztw i dochodzeń (e-RSD);
2) rejestr postępowań sprawdzających (e-RPS);
3) rejestr czynności zleconych do wykonania przez jednostki Policji albo inne organy uprawnione do prowadzenia postępowania przygotowawczego (e-RPP);
4) księgę dowodów rzeczowych (e-KDRz);
5) rejestr wystąpień sądu lub prokuratora, o których mowa w art. 20 § 2 k.p.k. i 326 § 4 k.p.k. (e-RW);
6) rejestr wydanych postanowień o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego i wykonanych badań specjalistycznych (e-RPB);
7) rejestr podejrzanych, wobec których zastosowano środek zapobiegawczy w postaci dozoru Policji (e- Dozory);
8) rejestr czynności techniczno-kryminalistycznych (e-RCTK);
9) rejestr badań kryminalistycznych (e-RBK);
10) rejestr pozytywnych wyników sprawdzeń uzyskanych z krajowych lub zagranicznych baz śladów biologicznych albo daktyloskopijnych (e-RPWS);
11) wykaz biegłych sądowych i tłumaczy przysięgłych (e-WBiT);
12) skorowidz podejrzanych;
13) skorowidz zawiadamiających/pokrzywdzonych;
14) [1] komunikaty CBZC.
3. Urządzenia ewidencyjne, o których mowa w ust. 2, służą do przetwarzania informacji i danych osobowych z zakresu zadań Policji w postępowaniach karnych, karnych skarbowych i w sprawach nieletnich, prowadzonych na podstawie k.p.k., k.k.s. i u.p.n., zwanych dalej „postępowaniami”, w szczególności służą do: rejestrowania postępowań i czynności policjantów w postępowaniach, nadzorowania biegu postępowań, sporządzania sprawozdań, odtwarzania podstawowych informacji o postępowaniach, a także stanowią podstawę ich oznaczania.
4. Na podstawie danych ERCDŚ można generować formularze procesowe lub rejestracyjno-statystyczne.
[1] § 3 ust. 2 pkt 14 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 45 Komendanta Głównego Policji z dnia 24 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (Dz.Urz.KGP. poz. 80). Zmiana weszła w życie 26 sierpnia 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-23 do 2023-08-25
1. Rejestracja prowadzonych przez Policję postępowań oraz związanych z nimi czynności procesowych prowadzona jest w urządzeniach ewidencyjnych w ERCDŚ.
2. W ERCDŚ prowadzi się następujące urządzenia ewidencyjne:
1) rejestr śledztw i dochodzeń (e-RSD);
2) rejestr postępowań sprawdzających (e-RPS);
3) rejestr czynności zleconych do wykonania przez jednostki Policji albo inne organy uprawnione do prowadzenia postępowania przygotowawczego (e-RPP);
4) księgę dowodów rzeczowych (e-KDRz);
5) rejestr wystąpień sądu lub prokuratora, o których mowa w art. 20 § 2 k.p.k. i 326 § 4 k.p.k. (e-RW);
6) rejestr wydanych postanowień o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego i wykonanych badań specjalistycznych (e-RPB);
7) rejestr podejrzanych, wobec których zastosowano środek zapobiegawczy w postaci dozoru Policji (e- Dozory);
8) rejestr czynności techniczno-kryminalistycznych (e-RCTK);
9) rejestr badań kryminalistycznych (e-RBK);
10) rejestr pozytywnych wyników sprawdzeń uzyskanych z krajowych lub zagranicznych baz śladów biologicznych albo daktyloskopijnych (e-RPWS);
11) wykaz biegłych sądowych i tłumaczy przysięgłych (e-WBiT);
12) skorowidz podejrzanych;
13) skorowidz zawiadamiających/pokrzywdzonych.
3. Urządzenia ewidencyjne, o których mowa w ust. 2, służą do przetwarzania informacji i danych osobowych z zakresu zadań Policji w postępowaniach karnych, karnych skarbowych i w sprawach nieletnich, prowadzonych na podstawie k.p.k., k.k.s. i u.p.n., zwanych dalej „postępowaniami”, w szczególności służą do: rejestrowania postępowań i czynności policjantów w postępowaniach, nadzorowania biegu postępowań, sporządzania sprawozdań, odtwarzania podstawowych informacji o postępowaniach, a także stanowią podstawę ich oznaczania.
4. Na podstawie danych ERCDŚ można generować formularze procesowe lub rejestracyjno-statystyczne.