Wersja obowiązująca od 2024-03-01
1. [87] Informacje o rzeczach utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, z wyjątkiem informacji o pojazdach i tablicach rejestracyjnych, rejestruje się w zbiorach danych KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. W zbiorach KSIP może znajdować się tylko jedna czynna rejestracja tej samej rzeczy z powodem „Utracono”, „Kontrola niejawna”, „Kontrola niejawna – niezwłoczne działanie”, „Rozpytanie kontrolne”, „Rozpytanie kontrolne – niezwłoczne działanie”, „Kontrola szczególna” lub „Kontrola szczególna – niezwłoczne działanie”.
2. Informacje o pojazdach i tablicach rejestracyjnych utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia rejestruje się w zbiorach KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu godziny od przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. Rejestracji dokonuje policjant przyjmujący zawiadomienie lub na jego zlecenie operator albo dyżurny jednostki organizacyjnej Policji, w której obszarze działania ujawniono utratę pojazdu lub tablicy rejestracyjnej.
3. Informacje o rzeczach, podlegające rejestracji z innych powodów aniżeli utrata w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, rejestruje się w zbiorach KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu 8 godzin od potwierdzenia uzyskanej przez Policję informacji o zaistnieniu tych okoliczności.
4. Rejestracja rzeczy, w zależności od powodu rejestracji oraz wykonywanych czynności, pozostaje czynna alternatywnie do:
1) odwołania poszukiwania rzeczy;
2) zakończenia zainteresowania, w tym ustalenia braku powodów do dalszego przetwarzania przez Policję informacji o rzeczy;
3) daty obowiązywania rejestracji określonej przez jednostkę organizacyjną Policji dokonującą tej rejestracji, jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat od dokonania rejestracji w przypadku rzeczy utraconych w wyniku wykroczeń.
5. Rejestracja rzeczy z określonym terminem jej obowiązywania podlega automatycznemu odwołaniu w zbiorach KSIP z podaniem przyczyny „odwołano – TERMIN” po upływie terminu obowiązywania rejestracji określonego przez jednostkę organizacyjną Policji rejestrującą informacje o danej rzeczy w KSIP. Bieg terminu rejestracji rzeczy liczy się od daty zdarzenia, w związku z którym rzecz została zarejestrowana.
6. Informacje o odwołaniu poszukiwania rzeczy rejestruje się niezwłocznie po uzyskaniu potwierdzonej informacji uzasadniającej odwołanie poszukiwania, jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od uzyskania informacji.
7. Do informacji o rzeczach, ich rodzaju oraz zakresu podlegającego rejestracji w zbiorach KSIP stosuje się § 35 i 36.
8. [88] Do rejestracji rzeczy, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, oraz bezgotówkowych środków płatniczych stosuje się § 53 ust. 10.
9. [89] Przy rejestracji informacji o rzeczach, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, oraz bezgotówkowych środkach płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36, przekazywanych do Systemu Informacyjnego Schengen jako wpisy danych SIS, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 11 i 12 ustawy o udziale RP w SIS i VIS, wprowadzone przez Policję, uwzględnia się obowiązującą w Systemie Informacyjnym Schengen następującą hierarchię ważności wpisów:
1) wpisy do celów zajęcia oraz wykorzystania jako dowód;
2) wpisy do celów zajęcia dokumentu unieważnionego na potrzeby podróży;
3) wpisy do celów zajęcia;
4) wpisy dotyczące kontroli szczególnych – niezwłoczne działanie;
5) wpisy dotyczące kontroli szczególnych;
6) wpisy do celów rozpytań kontrolnych – niezwłoczne działanie;
7) wpisy do celów rozpytań kontrolnych;
8) wpisy dotyczące kontroli niejawnych – niezwłoczne działanie;
9) wpisy do celów kontroli niejawnych.
10. [90] Odstępuje się od rejestracji informacji o rzeczach, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowych środkach płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36, przekazywanych do Systemu Informacyjnego Schengen jako wpisy danych SIS, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 11 i 12 ustawy o udziale RP w SIS i VIS, w przypadku ustalenia, że informacje o rzeczy podlegającej rejestracji znajdują się w SIS i zostały wprowadzone przez organ uprawniony do dokonania wpisu danych SIS, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o udziale RP w SIS i VIS, oraz znajdują się wyżej w hierarchii ważności wpisów.
11. [91] W przypadku dokonywania rejestracji rzeczy, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowych środków płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36, gdy informacje o rzeczy rejestrowanej w tej formie, po przekazaniu do Systemu Informacyjnego Schengen, będą stanowiły wpis danych SIS stojący wyżej w hierarchii ważności wpisów, jednostka rejestrująca:
1) przed dokonaniem rejestracji tych informacji przeprowadza konsultacje w celu zapobieżenia powstaniu wpisów wielokrotnych oraz wykonuje czynności, o których mowa w § 53 ust. 12;
2) dokonuje rejestracji informacji o rzeczy, o której mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowym środku płatniczym w formie rejestracji rzeczy, które po ich przekazaniu do Systemu Informacyjnego Schengen będą stanowiły wpis danych SIS stojący wyżej w hierarchii ważności wpisów, po usunięciu z Systemu Informacyjnego Schengen wpisu danych SIS stojącego niżej w hierarchii ważności wpisów w wyniku przeprowadzonych konsultacji, o których mowa w pkt 1.
12. [92] W przypadku dokonywania rejestracji rzeczy, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowych środków płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36 z powodem „Kontrola niejawna”, „Rozpytanie kontrolne”, „Kontrola szczególna” lub „Utracono”, która może dotyczyć działalności związanej z terroryzmem lub rejestracji rzeczy z powodem „Kontrola niejawna – niezwłoczne działanie”, „Rozpytanie kontrolne – niezwłoczne działanie” lub „Kontrola szczególna – niezwłoczne działanie”, jednocześnie z dokonaniem rejestracji w tych przypadkach wypełnia się elektronicznie formularz B.B dotyczący przedmiotu do komunikacji z biurem SIRENE, o którym mowa w § 5a ust. 2 pkt 2, dostępny w systemach teleinformatycznych KSIP w obszarze „repozytorium formularzy” oraz przesyła się ten formularz za pomocą tych systemów poprzez KSI do biura SIRENE.
[87] § 61 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. a) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[88] § 61 ust. 8 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[89] § 61 ust. 9 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[90] § 61 ust. 10 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[91] § 61 ust. 11 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[92] § 61 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-03-01
1. [87] Informacje o rzeczach utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, z wyjątkiem informacji o pojazdach i tablicach rejestracyjnych, rejestruje się w zbiorach danych KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. W zbiorach KSIP może znajdować się tylko jedna czynna rejestracja tej samej rzeczy z powodem „Utracono”, „Kontrola niejawna”, „Kontrola niejawna – niezwłoczne działanie”, „Rozpytanie kontrolne”, „Rozpytanie kontrolne – niezwłoczne działanie”, „Kontrola szczególna” lub „Kontrola szczególna – niezwłoczne działanie”.
2. Informacje o pojazdach i tablicach rejestracyjnych utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia rejestruje się w zbiorach KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu godziny od przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. Rejestracji dokonuje policjant przyjmujący zawiadomienie lub na jego zlecenie operator albo dyżurny jednostki organizacyjnej Policji, w której obszarze działania ujawniono utratę pojazdu lub tablicy rejestracyjnej.
3. Informacje o rzeczach, podlegające rejestracji z innych powodów aniżeli utrata w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, rejestruje się w zbiorach KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu 8 godzin od potwierdzenia uzyskanej przez Policję informacji o zaistnieniu tych okoliczności.
4. Rejestracja rzeczy, w zależności od powodu rejestracji oraz wykonywanych czynności, pozostaje czynna alternatywnie do:
1) odwołania poszukiwania rzeczy;
2) zakończenia zainteresowania, w tym ustalenia braku powodów do dalszego przetwarzania przez Policję informacji o rzeczy;
3) daty obowiązywania rejestracji określonej przez jednostkę organizacyjną Policji dokonującą tej rejestracji, jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat od dokonania rejestracji w przypadku rzeczy utraconych w wyniku wykroczeń.
5. Rejestracja rzeczy z określonym terminem jej obowiązywania podlega automatycznemu odwołaniu w zbiorach KSIP z podaniem przyczyny „odwołano – TERMIN” po upływie terminu obowiązywania rejestracji określonego przez jednostkę organizacyjną Policji rejestrującą informacje o danej rzeczy w KSIP. Bieg terminu rejestracji rzeczy liczy się od daty zdarzenia, w związku z którym rzecz została zarejestrowana.
6. Informacje o odwołaniu poszukiwania rzeczy rejestruje się niezwłocznie po uzyskaniu potwierdzonej informacji uzasadniającej odwołanie poszukiwania, jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od uzyskania informacji.
7. Do informacji o rzeczach, ich rodzaju oraz zakresu podlegającego rejestracji w zbiorach KSIP stosuje się § 35 i 36.
8. [88] Do rejestracji rzeczy, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, oraz bezgotówkowych środków płatniczych stosuje się § 53 ust. 10.
9. [89] Przy rejestracji informacji o rzeczach, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, oraz bezgotówkowych środkach płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36, przekazywanych do Systemu Informacyjnego Schengen jako wpisy danych SIS, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 11 i 12 ustawy o udziale RP w SIS i VIS, wprowadzone przez Policję, uwzględnia się obowiązującą w Systemie Informacyjnym Schengen następującą hierarchię ważności wpisów:
1) wpisy do celów zajęcia oraz wykorzystania jako dowód;
2) wpisy do celów zajęcia dokumentu unieważnionego na potrzeby podróży;
3) wpisy do celów zajęcia;
4) wpisy dotyczące kontroli szczególnych – niezwłoczne działanie;
5) wpisy dotyczące kontroli szczególnych;
6) wpisy do celów rozpytań kontrolnych – niezwłoczne działanie;
7) wpisy do celów rozpytań kontrolnych;
8) wpisy dotyczące kontroli niejawnych – niezwłoczne działanie;
9) wpisy do celów kontroli niejawnych.
10. [90] Odstępuje się od rejestracji informacji o rzeczach, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowych środkach płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36, przekazywanych do Systemu Informacyjnego Schengen jako wpisy danych SIS, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 11 i 12 ustawy o udziale RP w SIS i VIS, w przypadku ustalenia, że informacje o rzeczy podlegającej rejestracji znajdują się w SIS i zostały wprowadzone przez organ uprawniony do dokonania wpisu danych SIS, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o udziale RP w SIS i VIS, oraz znajdują się wyżej w hierarchii ważności wpisów.
11. [91] W przypadku dokonywania rejestracji rzeczy, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowych środków płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36, gdy informacje o rzeczy rejestrowanej w tej formie, po przekazaniu do Systemu Informacyjnego Schengen, będą stanowiły wpis danych SIS stojący wyżej w hierarchii ważności wpisów, jednostka rejestrująca:
1) przed dokonaniem rejestracji tych informacji przeprowadza konsultacje w celu zapobieżenia powstaniu wpisów wielokrotnych oraz wykonuje czynności, o których mowa w § 53 ust. 12;
2) dokonuje rejestracji informacji o rzeczy, o której mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowym środku płatniczym w formie rejestracji rzeczy, które po ich przekazaniu do Systemu Informacyjnego Schengen będą stanowiły wpis danych SIS stojący wyżej w hierarchii ważności wpisów, po usunięciu z Systemu Informacyjnego Schengen wpisu danych SIS stojącego niżej w hierarchii ważności wpisów w wyniku przeprowadzonych konsultacji, o których mowa w pkt 1.
12. [92] W przypadku dokonywania rejestracji rzeczy, o których mowa w § 35 ust. 1 pkt 1–3, 5, 7 i 8, lub bezgotówkowych środków płatniczych w formie rejestracji rzeczy zgodnie z przepisami § 35 ust. 1–10 i § 36 z powodem „Kontrola niejawna”, „Rozpytanie kontrolne”, „Kontrola szczególna” lub „Utracono”, która może dotyczyć działalności związanej z terroryzmem lub rejestracji rzeczy z powodem „Kontrola niejawna – niezwłoczne działanie”, „Rozpytanie kontrolne – niezwłoczne działanie” lub „Kontrola szczególna – niezwłoczne działanie”, jednocześnie z dokonaniem rejestracji w tych przypadkach wypełnia się elektronicznie formularz B.B dotyczący przedmiotu do komunikacji z biurem SIRENE, o którym mowa w § 5a ust. 2 pkt 2, dostępny w systemach teleinformatycznych KSIP w obszarze „repozytorium formularzy” oraz przesyła się ten formularz za pomocą tych systemów poprzez KSI do biura SIRENE.
[87] § 61 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 25 lit. a) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[88] § 61 ust. 8 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[89] § 61 ust. 9 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[90] § 61 ust. 10 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[91] § 61 ust. 11 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
[92] § 61 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 25 lit. b) zarządzenia nr 10 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 17). Zmiana weszła w życie 1 marca 2024 r., z mocą od 7 marca 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-02 do 2024-02-29
1. Informacje o rzeczach utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, z wyjątkiem informacji o pojazdach i tablicach rejestracyjnych, rejestruje się w zbiorach danych KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. W zbiorach KSIP może znajdować się tylko jedna czynna rejestracja tej samej rzeczy z powodem „Utracono”.
2. Informacje o pojazdach i tablicach rejestracyjnych utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia rejestruje się w zbiorach KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu godziny od przyjęcia zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. Rejestracji dokonuje policjant przyjmujący zawiadomienie lub na jego zlecenie operator albo dyżurny jednostki organizacyjnej Policji, w której obszarze działania ujawniono utratę pojazdu lub tablicy rejestracyjnej.
3. Informacje o rzeczach, podlegające rejestracji z innych powodów aniżeli utrata w wyniku przestępstwa lub wykroczenia, rejestruje się w zbiorach KSIP niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później niż w ciągu 8 godzin od potwierdzenia uzyskanej przez Policję informacji o zaistnieniu tych okoliczności.
4. Rejestracja rzeczy, w zależności od powodu rejestracji oraz wykonywanych czynności, pozostaje czynna alternatywnie do:
1) odwołania poszukiwania rzeczy;
2) zakończenia zainteresowania, w tym ustalenia braku powodów do dalszego przetwarzania przez Policję informacji o rzeczy;
3) daty obowiązywania rejestracji określonej przez jednostkę organizacyjną Policji dokonującą tej rejestracji, jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat od dokonania rejestracji w przypadku rzeczy utraconych w wyniku wykroczeń.
5. Rejestracja rzeczy z określonym terminem jej obowiązywania podlega automatycznemu odwołaniu w zbiorach KSIP z podaniem przyczyny „odwołano – TERMIN” po upływie terminu obowiązywania rejestracji określonego przez jednostkę organizacyjną Policji rejestrującą informacje o danej rzeczy w KSIP. Bieg terminu rejestracji rzeczy liczy się od daty zdarzenia, w związku z którym rzecz została zarejestrowana.
6. Informacje o odwołaniu poszukiwania rzeczy rejestruje się niezwłocznie po uzyskaniu potwierdzonej informacji uzasadniającej odwołanie poszukiwania, jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od uzyskania informacji.
7. Do informacji o rzeczach, ich rodzaju oraz zakresu podlegającego rejestracji w zbiorach KSIP stosuje się § 35 i 36.