Wersja obowiązująca od 2022-04-01
1. Usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP dokonuje komisja wyznaczona na zasadach określonych w ust. 2-5. Komisja sporządza protokół usunięcia danych osobowych ze zbioru danych zgodnie ze wzorem protokołu usunięcia danych osobowych ze zbioru danych określonym w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 20 ust. 1n ustawy o Policji oraz w przypadku usunięcia danych osobowych z rejestru wykroczeń zgodnie ze wzorem protokołu usunięcia danych osobowych z rejestru wykroczeń określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia MSWiA w sprawie prowadzenia rejestru wykroczeń.
2. [29] Kierowników jednostek organizacyjnych Policji, dyrektorów biur KGP, dowódcę BOA, Dyrektora CLKP oraz kierowników komórek organizacyjnych BSWP, CBŚP i CBZC upoważnia się do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych KSIP oraz policyjnych zbiorów danych, o których mowa w § 4 ust. 1, w zakresie dotyczącym informacji zarejestrowanych przez podległych policjantów lub pracowników Policji oraz w zakresie informacji zarejestrowanych w jednostkach lub komórkach organizacyjnych Policji będących poprzednikami prawnymi podległych jednostek lub komórek organizacyjnych.
3. W przypadku likwidacji, zniesienia, przekształcenia lub reorganizacji jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, która zarejestrowała informacje w KSIP komisję, o której mowa w ust. 1, wyznacza kierownik jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, która przejęła zadania zlikwidowanej, zniesionej, przekształconej lub zreorganizowanej jednostki lub komórki rejestrującej.
4. W przypadku przejęcia sprawy, w związku z którą dokonano rejestracji informacji w KSIP, do dalszego prowadzenia przez inną jednostkę organizacyjną Policji lub komórkę organizacyjną Komendy Głównej Policji komisję, o której mowa w ust. 1, wyznacza kierownik tej jednostki lub komórki. Przepis ust. 1 stosuje się.
5. W zakresie administrowania oraz nadzoru, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-4 oraz § 7 ust. 4-6 do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP upoważnia się dyrektora biura KGP właściwego w sprawach:
1) sztabowych – w odniesieniu do przetwarzanych w zbiorze Fakt informacji tworzących Biuletyn KSIP oraz w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w PRIM;
2) prewencji – w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w rejestrze „Broń” oraz w rejestrze wykroczeń;
3) ruchu drogowego – w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SEWiK i Ewidencji.
6. Dyrektora biura KGP właściwego w sprawach wywiadu kryminalnego upoważnia się do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych KSIP w ramach nadzoru, o którym mowa w § 7 ust. 1, oraz w ramach kontroli i nadzoru służbowego w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w KSIP.
7. W przypadku usuwania dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych KSIP lub policyjnych zbiorów danych, o których mowa w § 4 ust. 1, w tym przy użyciu technik programowych lub innych środków technicznych komisja wyznaczona zgodnie z ust. 2-5 może zlecić kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki dokonanie usunięcia wytypowanych przez komisję do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze wskazanego zbioru danych przy użyciu wykorzystywanych lub dostępnych w tych komórkach technik programowych lub innych środków technicznych umożliwiających usunięcie informacji w sposób określony w § 112.
8. W przypadkach, o których mowa w ust. 7, kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, który otrzymał zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, dokonuje ich usunięcia, zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 112, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia o usunięciu właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji.
[29] § 111 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 21 zarządzenia nr 54 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 163). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r. W odniesieniu do CLKP zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-04-01
1. Usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP dokonuje komisja wyznaczona na zasadach określonych w ust. 2-5. Komisja sporządza protokół usunięcia danych osobowych ze zbioru danych zgodnie ze wzorem protokołu usunięcia danych osobowych ze zbioru danych określonym w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 20 ust. 1n ustawy o Policji oraz w przypadku usunięcia danych osobowych z rejestru wykroczeń zgodnie ze wzorem protokołu usunięcia danych osobowych z rejestru wykroczeń określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia MSWiA w sprawie prowadzenia rejestru wykroczeń.
2. [29] Kierowników jednostek organizacyjnych Policji, dyrektorów biur KGP, dowódcę BOA, Dyrektora CLKP oraz kierowników komórek organizacyjnych BSWP, CBŚP i CBZC upoważnia się do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych KSIP oraz policyjnych zbiorów danych, o których mowa w § 4 ust. 1, w zakresie dotyczącym informacji zarejestrowanych przez podległych policjantów lub pracowników Policji oraz w zakresie informacji zarejestrowanych w jednostkach lub komórkach organizacyjnych Policji będących poprzednikami prawnymi podległych jednostek lub komórek organizacyjnych.
3. W przypadku likwidacji, zniesienia, przekształcenia lub reorganizacji jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, która zarejestrowała informacje w KSIP komisję, o której mowa w ust. 1, wyznacza kierownik jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, która przejęła zadania zlikwidowanej, zniesionej, przekształconej lub zreorganizowanej jednostki lub komórki rejestrującej.
4. W przypadku przejęcia sprawy, w związku z którą dokonano rejestracji informacji w KSIP, do dalszego prowadzenia przez inną jednostkę organizacyjną Policji lub komórkę organizacyjną Komendy Głównej Policji komisję, o której mowa w ust. 1, wyznacza kierownik tej jednostki lub komórki. Przepis ust. 1 stosuje się.
5. W zakresie administrowania oraz nadzoru, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-4 oraz § 7 ust. 4-6 do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP upoważnia się dyrektora biura KGP właściwego w sprawach:
1) sztabowych – w odniesieniu do przetwarzanych w zbiorze Fakt informacji tworzących Biuletyn KSIP oraz w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w PRIM;
2) prewencji – w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w rejestrze „Broń” oraz w rejestrze wykroczeń;
3) ruchu drogowego – w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SEWiK i Ewidencji.
6. Dyrektora biura KGP właściwego w sprawach wywiadu kryminalnego upoważnia się do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych KSIP w ramach nadzoru, o którym mowa w § 7 ust. 1, oraz w ramach kontroli i nadzoru służbowego w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w KSIP.
7. W przypadku usuwania dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych KSIP lub policyjnych zbiorów danych, o których mowa w § 4 ust. 1, w tym przy użyciu technik programowych lub innych środków technicznych komisja wyznaczona zgodnie z ust. 2-5 może zlecić kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki dokonanie usunięcia wytypowanych przez komisję do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze wskazanego zbioru danych przy użyciu wykorzystywanych lub dostępnych w tych komórkach technik programowych lub innych środków technicznych umożliwiających usunięcie informacji w sposób określony w § 112.
8. W przypadkach, o których mowa w ust. 7, kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, który otrzymał zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, dokonuje ich usunięcia, zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 112, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia o usunięciu właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji.
[29] § 111 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 21 zarządzenia nr 54 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 marca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 163). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2022 r. z mocą od 12 stycznia 2022 r. W odniesieniu do CLKP zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-02 do 2022-03-31
1. Usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP dokonuje komisja wyznaczona na zasadach określonych w ust. 2-5. Komisja sporządza protokół usunięcia danych osobowych ze zbioru danych zgodnie ze wzorem protokołu usunięcia danych osobowych ze zbioru danych określonym w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 20 ust. 1n ustawy o Policji oraz w przypadku usunięcia danych osobowych z rejestru wykroczeń zgodnie ze wzorem protokołu usunięcia danych osobowych z rejestru wykroczeń określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia MSWiA w sprawie prowadzenia rejestru wykroczeń.
2. Kierowników jednostek organizacyjnych Policji, dyrektorów biur KGP, dowódcę BOA, dyrektora CLKP oraz kierowników komórek organizacyjnych BSWP i CBŚP upoważnia się do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych KSIP oraz policyjnych zbiorów danych, o których mowa w § 4 ust. 1, w zakresie dotyczącym informacji zarejestrowanych przez podległych policjantów lub pracowników Policji oraz w zakresie informacji zarejestrowanych w jednostkach lub komórkach organizacyjnych Policji będących poprzednikami prawnymi podległych jednostek lub komórek organizacyjnych.
3. W przypadku likwidacji, zniesienia, przekształcenia lub reorganizacji jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, która zarejestrowała informacje w KSIP komisję, o której mowa w ust. 1, wyznacza kierownik jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, która przejęła zadania zlikwidowanej, zniesionej, przekształconej lub zreorganizowanej jednostki lub komórki rejestrującej.
4. W przypadku przejęcia sprawy, w związku z którą dokonano rejestracji informacji w KSIP, do dalszego prowadzenia przez inną jednostkę organizacyjną Policji lub komórkę organizacyjną Komendy Głównej Policji komisję, o której mowa w ust. 1, wyznacza kierownik tej jednostki lub komórki. Przepis ust. 1 stosuje się.
5. W zakresie administrowania oraz nadzoru, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-4 oraz § 7 ust. 4-6 do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP upoważnia się dyrektora biura KGP właściwego w sprawach:
1) sztabowych – w odniesieniu do przetwarzanych w zbiorze Fakt informacji tworzących Biuletyn KSIP oraz w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w PRIM;
2) prewencji – w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w rejestrze „Broń” oraz w rejestrze wykroczeń;
3) ruchu drogowego – w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SEWiK i Ewidencji.
6. Dyrektora biura KGP właściwego w sprawach wywiadu kryminalnego upoważnia się do wyznaczania komisji do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, z KSIP w odniesieniu do informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych KSIP w ramach nadzoru, o którym mowa w § 7 ust. 1, oraz w ramach kontroli i nadzoru służbowego w odniesieniu do wszystkich informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w KSIP.
7. W przypadku usuwania dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych KSIP lub policyjnych zbiorów danych, o których mowa w § 4 ust. 1, w tym przy użyciu technik programowych lub innych środków technicznych komisja wyznaczona zgodnie z ust. 2-5 może zlecić kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki dokonanie usunięcia wytypowanych przez komisję do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze wskazanego zbioru danych przy użyciu wykorzystywanych lub dostępnych w tych komórkach technik programowych lub innych środków technicznych umożliwiających usunięcie informacji w sposób określony w § 112.
8. W przypadkach, o których mowa w ust. 7, kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, który otrzymał zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, dokonuje ich usunięcia, zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 112, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia o usunięciu właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji.