Wersja obowiązująca od 2022-05-18
[24] 1. Pilotem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który: [25]
1) [26] (uchylony)
2) [27] uzyskał certyfikat kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego właściwy dla kategorii „szczególnej” zgodnej z rozporządzeniem 2019/947;
3) posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej pilota [28] BSP.
2. Koszty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP, o których mowa w ust. 1 pkt 3, pokrywane są z budżetu KGP.
3. [29] Koszty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być pokrywane również z innych środków, a w szczególności pozyskanych w ramach realizacji projektów i programów krajowych lub międzynarodowych oraz umów realizowanych przez jednostki Policji oraz KGP a także z budżetów własnych jednostek Policji.
[24] Tytuł rozdziału 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[25] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[26] § 12 ust. 1 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[27] § 12 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[28] § 12 ust. 1 pkt 3 brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[29] § 12 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-05-18
[24] 1. Pilotem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który: [25]
1) [26] (uchylony)
2) [27] uzyskał certyfikat kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego właściwy dla kategorii „szczególnej” zgodnej z rozporządzeniem 2019/947;
3) posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej pilota [28] BSP.
2. Koszty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP, o których mowa w ust. 1 pkt 3, pokrywane są z budżetu KGP.
3. [29] Koszty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być pokrywane również z innych środków, a w szczególności pozyskanych w ramach realizacji projektów i programów krajowych lub międzynarodowych oraz umów realizowanych przez jednostki Policji oraz KGP a także z budżetów własnych jednostek Policji.
[24] Tytuł rozdziału 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[25] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[26] § 12 ust. 1 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[27] § 12 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[28] § 12 ust. 1 pkt 3 brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
[29] § 12 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-06 do 2022-05-17
1. Operatorem lub obserwatorem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który:
1) spełnia wymagania w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej, potwierdzone orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeśli jest wymagane przepisami ustawy;
2) uzyskał świadectwo kwalifikacji operatora BSP;
3) posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP.
2. Koszty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP, o których mowa w ust. 1 pkt 3, pokrywane są z budżetu KGP.