history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-11-09

§ 15. 1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:

1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;

2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;

3) sposobu działania sprawców;

4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;

5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;

6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;

7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;

8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej;

9) [1] zagrożeń naniesionych na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, w tym w szczególności potwierdzonych.

2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.

3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.

4. [2] Uzyskane w toku analizy informacje, wskazujące na występowanie czynników sprzyjających dokonywaniu przestępstw, wykroczeń oraz zagrożeń, za eliminację których odpowiedzialne są również inne podmioty, przekazuje się niezwłocznie w formie pisemnej tym podmiotom zgodnie z ich właściwością.

[1] § 15 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.

[2] § 15 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019-11-09

§ 15. 1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:

1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;

2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;

3) sposobu działania sprawców;

4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;

5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;

6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;

7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;

8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej;

9) [1] zagrożeń naniesionych na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, w tym w szczególności potwierdzonych.

2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.

3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.

4. [2] Uzyskane w toku analizy informacje, wskazujące na występowanie czynników sprzyjających dokonywaniu przestępstw, wykroczeń oraz zagrożeń, za eliminację których odpowiedzialne są również inne podmioty, przekazuje się niezwłocznie w formie pisemnej tym podmiotom zgodnie z ich właściwością.

[1] § 15 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.

[2] § 15 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-14 do 2019-11-08    (DUKGP2018.108 tekst jednolity)

§ 15. 1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:

1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;

2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;

3) sposobu działania sprawców;

4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;

5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;

6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;

7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;

8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej.

2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.

3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-09-01 do 2018-11-13

§ 15

1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:

1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;

2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;

3) sposobu działania sprawców;

4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;

5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;

6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;

7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;

8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej.

2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę, działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.

3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.