Wersja obowiązująca od 2019-11-09
1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:
1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;
2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;
3) sposobu działania sprawców;
4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;
5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;
6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;
7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;
8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej;
9) [1] zagrożeń naniesionych na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, w tym w szczególności potwierdzonych.
2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.
3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.
4. [2] Uzyskane w toku analizy informacje, wskazujące na występowanie czynników sprzyjających dokonywaniu przestępstw, wykroczeń oraz zagrożeń, za eliminację których odpowiedzialne są również inne podmioty, przekazuje się niezwłocznie w formie pisemnej tym podmiotom zgodnie z ich właściwością.
[1] § 15 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.
[2] § 15 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019-11-09
1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:
1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;
2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;
3) sposobu działania sprawców;
4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;
5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;
6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;
7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;
8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej;
9) [1] zagrożeń naniesionych na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, w tym w szczególności potwierdzonych.
2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.
3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.
4. [2] Uzyskane w toku analizy informacje, wskazujące na występowanie czynników sprzyjających dokonywaniu przestępstw, wykroczeń oraz zagrożeń, za eliminację których odpowiedzialne są również inne podmioty, przekazuje się niezwłocznie w formie pisemnej tym podmiotom zgodnie z ich właściwością.
[1] § 15 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.
[2] § 15 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 65 Komendanta Głównego Policji z dnia 18 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie form i metod wykonywania zadań przez policjantów pełniących służbę patrolową oraz koordynacji działań o charakterze prewencyjnym (Dz.U.KGP. poz. 109). Zmiana weszła w życie 9 listopada 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-14 do 2019-11-08 (DUKGP2018.108 tekst jednolity)
1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:
1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;
2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;
3) sposobu działania sprawców;
4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;
5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;
6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;
7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;
8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej.
2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.
3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-09-01 do 2018-11-13
1. Analiza stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby patrolowej, zwana dalej „analizą”, powinna opierać się na ocenie i monitorowaniu poszczególnych czynników mających wpływ na ten stan, w tym w szczególności:
1) ilości oraz rodzaju popełnionych przestępstw i wykroczeń;
2) miejsca i czasu popełnionych przestępstw i wykroczeń oraz zgłaszanych interwencji;
3) sposobu działania sprawców;
4) okoliczności i warunków sprzyjających dokonywaniu przestępstw i wykroczeń;
5) rozpoznania dokonanego przez służby Policji;
6) prawidłowości dotychczasowego rozmieszczenia sił i środków oraz ich efektywności;
7) rozpoznania obiektów strzeżonych, istotnych ze względu na ważny interes społeczny oraz bezpieczeństwo publiczne;
8) bieżących i okresowych informacji na temat poziomu poczucia bezpieczeństwa, opartych na opiniach społeczności lokalnej.
2. Analiza powinna zawierać wnioski wraz z opisem przewidywanych zagrożeń, wskazywać cel, jaki należy uzyskać, pełniąc służbę i określać taktykę, działania patroli policyjnych w wyznaczonym rejonie.
3. Analizę należy sporządzać nie rzadziej, niż raz w miesiącu.