Wersja obowiązująca od 2021-06-03
1. Pobranie paralizatora oraz jego zdanie wymaga potwierdzenia w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.
2. Użytkownik pobiera do służby sprawny paralizator z kartridżem oraz z jednostką zasilającą, posiadającą zalecany przez producenta poziom jej naładowania.
3. Użytkownik dokonując kontroli stanu sprawności paralizatora, przeprowadza procedurę testu iskry.
3a. [15] Udokumentowanie procedury testu iskry w czasie pobierania urządzenia do służby przez użytkownika, następuje w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, w kolumnie „Potwierdzenie przeprowadzenia testu iskry”.
3b. [16] W przypadku wykonania przez użytkownika, który pobrał paralizator do służby, kolejnej procedury testu iskry, po której:
1) nie doszło do użycia lub wykorzystania paralizatora, użytkownik dokumentuje ją w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 6, określając okoliczności towarzyszące temu testowi;
2) doszło do użycia lub wykorzystania paralizatora, użytkownik dokumentuje ją w pkt 6 notatki, której wzór stanowi załącznik nr 7 do wytycznych.
3c. [17] Dokumentowanie procedury testu iskry przez osobę odpowiedzialną za obsługę techniczną oraz w toku doskonalenia zawodowego lokalnego, następuje w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, w kolumnie „Potwierdzenie przeprowadzenia testu iskry”, poprzez zapis „OT” w przypadku obsługi technicznej lub „Szkolenie” w razie doskonalenia zawodowego.
3d. [18] Dokumentowanie okresowej procedury testu iskry przez osobę odpowiedzialną za wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie paralizatorów, następuje w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 6.
4. W przypadku awarii paralizatora lub jego wyposażenia, użytkownik zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie policjanta lub inną osobę odpowiedzialną za jego wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie, która zamieszcza adnotację w kolumnie „Uwagi”, w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.
5. [19] Policjant lub inna osoba odpowiedzialna za wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie paralizatorów, podejmuje czynności służbowe związane z zabezpieczeniem przed ponownym pobraniem uszkodzonego paralizatora lub jego wyposażenia do służby oraz powiadomieniem osoby wyznaczonej do obsługi technicznej celem jego naprawy, odnotowując powyższy fakt w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2.
[15] § 8 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[16] § 8 ust. 3b dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[17] § 8 ust. 3c dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[18] § 8 ust. 3d dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[19] § 8 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-06-03
1. Pobranie paralizatora oraz jego zdanie wymaga potwierdzenia w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.
2. Użytkownik pobiera do służby sprawny paralizator z kartridżem oraz z jednostką zasilającą, posiadającą zalecany przez producenta poziom jej naładowania.
3. Użytkownik dokonując kontroli stanu sprawności paralizatora, przeprowadza procedurę testu iskry.
3a. [15] Udokumentowanie procedury testu iskry w czasie pobierania urządzenia do służby przez użytkownika, następuje w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, w kolumnie „Potwierdzenie przeprowadzenia testu iskry”.
3b. [16] W przypadku wykonania przez użytkownika, który pobrał paralizator do służby, kolejnej procedury testu iskry, po której:
1) nie doszło do użycia lub wykorzystania paralizatora, użytkownik dokumentuje ją w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 6, określając okoliczności towarzyszące temu testowi;
2) doszło do użycia lub wykorzystania paralizatora, użytkownik dokumentuje ją w pkt 6 notatki, której wzór stanowi załącznik nr 7 do wytycznych.
3c. [17] Dokumentowanie procedury testu iskry przez osobę odpowiedzialną za obsługę techniczną oraz w toku doskonalenia zawodowego lokalnego, następuje w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, w kolumnie „Potwierdzenie przeprowadzenia testu iskry”, poprzez zapis „OT” w przypadku obsługi technicznej lub „Szkolenie” w razie doskonalenia zawodowego.
3d. [18] Dokumentowanie okresowej procedury testu iskry przez osobę odpowiedzialną za wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie paralizatorów, następuje w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 6.
4. W przypadku awarii paralizatora lub jego wyposażenia, użytkownik zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie policjanta lub inną osobę odpowiedzialną za jego wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie, która zamieszcza adnotację w kolumnie „Uwagi”, w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.
5. [19] Policjant lub inna osoba odpowiedzialna za wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie paralizatorów, podejmuje czynności służbowe związane z zabezpieczeniem przed ponownym pobraniem uszkodzonego paralizatora lub jego wyposażenia do służby oraz powiadomieniem osoby wyznaczonej do obsługi technicznej celem jego naprawy, odnotowując powyższy fakt w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2.
[15] § 8 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[16] § 8 ust. 3b dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[17] § 8 ust. 3c dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[18] § 8 ust. 3d dodany przez § 1 pkt 5 lit. a) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
[19] § 8 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) wytycznych nr 3 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 maja 2021 r. zmieniających wytyczne w sprawie wybranych procedur i sposobu sprawowania nadzoru nad postępowaniem policjantów lub innych wyznaczonych osób z przedmiotami przeznaczonymi do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, pozostającymi na wyposażeniu Policji (Dz.U.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 3 czerwca 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-24 do 2021-06-02
1. Pobranie paralizatora oraz jego zdanie wymaga potwierdzenia w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.
2. Użytkownik pobiera do służby sprawny paralizator z kartridżem oraz z jednostką zasilającą, posiadającą zalecany przez producenta poziom jej naładowania.
3. Użytkownik dokonując kontroli stanu sprawności paralizatora, przeprowadza procedurę testu iskry.
4. W przypadku awarii paralizatora lub jego wyposażenia, użytkownik zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie policjanta lub inną osobę odpowiedzialną za jego wydawanie, przyjmowanie oraz przechowywanie, która zamieszcza adnotację w kolumnie „Uwagi”, w ewidencji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.