history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-12-10

§ 21. [14] 1. Uruchomienie Child Alertu następuje na wniosek kierownika lub dyżurnego jednostki Policji prowadzącej poszukiwania osoby zaginionej po uprzednim stwierdzeniu zaistnienia kryteriów do jego uruchomienia.

2. Podpisany przez kierownika lub dyżurnego jednostki Policji prowadzącej poszukiwania wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia, przesyła się do akceptacji i zatwierdzenia przez komendanta lub dyżurnego nadrzędnej komendy wojewódzkiej Policji.

3. Komendant lub dyżurny komendy wojewódzkiej Policji po zweryfikowaniu okoliczności zdarzenia oraz potwierdzeniu zasadności uruchomienia Child Alertu, zatwierdza otrzymany z podległej jednostki Policji wniosek, o którym mowa w ust. 2, przesyła go do CPOZ KGP oraz informuje o tym fakcie rzecznika komendanta wojewódzkiego Policji, jednostkę wnioskującą oraz koordynatora wojewódzkiego ds. zaginięć.

4. W przypadku prowadzenia postępowania przygotowawczego w związku z zaginięciem osoby małoletniej, o fakcie przesłania do CPOZ KGP zatwierdzonego przez komendanta lub dyżurnego komendy wojewódzkiej Policji wniosku, o którym mowa w ust. 2 i 3, jednostka Policji prowadząca sprawę powinna niezwłocznie poinformować właściwego prokuratora.

5. W przypadku wystąpienia wątpliwości co do zasadności wnioskowania o uruchomienie Child Alertu, zarówno na etapie sporządzania jak i zatwierdzania wniosku, o którym mowa w ust. 2 i 3, należy skonsultować decyzję z właściwym wojewódzkim koordynatorem ds. zaginięć lub koordynatorem CPOZ KGP.

6. Kierownik jednostki Policji lub osoba przez niego upoważniona, po otrzymaniu z nadrzędnej komendy wojewódzkiej Policji informacji, o której mowa w ust. 3, zobowiązany jest do powołania sztabu dowodzenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 29.

7. W składzie sztabu, o którym mowa w ust. 6, powinna znajdować się wskazana we wniosku o wszczęcie Child Alertu osoba odpowiedzialna za sprawę i wyznaczona do bieżącego utrzymywania kontaktu z CPOZ KGP.

8. W skład sztabu, o którym mowa w ust. 6, na każdym etapie jego funkcjonowania, wchodzi skierowany na miejsce koordynator wojewódzki ds. zaginięć oraz policjant komórki biura KGP właściwego do koordynowania poszukiwań osób zaginionych, którym należy zapewnić dostęp do wszystkich informacji zgromadzonych i uzyskiwanych w związku z zaistniałym zdarzeniem.

[14] § 21 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 32 Komendanta Głównego Policji z dnia 13 listopada 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia przez Policję poszukiwania osoby zaginionej oraz postępowania w przypadku ujawnienia osoby o nieustalonej tożsamości lub znalezienia nieznanych zwłok oraz szczątków ludzkich (Dz.U.KGP. poz. 58). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-12-10

§ 21. [14] 1. Uruchomienie Child Alertu następuje na wniosek kierownika lub dyżurnego jednostki Policji prowadzącej poszukiwania osoby zaginionej po uprzednim stwierdzeniu zaistnienia kryteriów do jego uruchomienia.

2. Podpisany przez kierownika lub dyżurnego jednostki Policji prowadzącej poszukiwania wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia, przesyła się do akceptacji i zatwierdzenia przez komendanta lub dyżurnego nadrzędnej komendy wojewódzkiej Policji.

3. Komendant lub dyżurny komendy wojewódzkiej Policji po zweryfikowaniu okoliczności zdarzenia oraz potwierdzeniu zasadności uruchomienia Child Alertu, zatwierdza otrzymany z podległej jednostki Policji wniosek, o którym mowa w ust. 2, przesyła go do CPOZ KGP oraz informuje o tym fakcie rzecznika komendanta wojewódzkiego Policji, jednostkę wnioskującą oraz koordynatora wojewódzkiego ds. zaginięć.

4. W przypadku prowadzenia postępowania przygotowawczego w związku z zaginięciem osoby małoletniej, o fakcie przesłania do CPOZ KGP zatwierdzonego przez komendanta lub dyżurnego komendy wojewódzkiej Policji wniosku, o którym mowa w ust. 2 i 3, jednostka Policji prowadząca sprawę powinna niezwłocznie poinformować właściwego prokuratora.

5. W przypadku wystąpienia wątpliwości co do zasadności wnioskowania o uruchomienie Child Alertu, zarówno na etapie sporządzania jak i zatwierdzania wniosku, o którym mowa w ust. 2 i 3, należy skonsultować decyzję z właściwym wojewódzkim koordynatorem ds. zaginięć lub koordynatorem CPOZ KGP.

6. Kierownik jednostki Policji lub osoba przez niego upoważniona, po otrzymaniu z nadrzędnej komendy wojewódzkiej Policji informacji, o której mowa w ust. 3, zobowiązany jest do powołania sztabu dowodzenia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 29.

7. W składzie sztabu, o którym mowa w ust. 6, powinna znajdować się wskazana we wniosku o wszczęcie Child Alertu osoba odpowiedzialna za sprawę i wyznaczona do bieżącego utrzymywania kontaktu z CPOZ KGP.

8. W skład sztabu, o którym mowa w ust. 6, na każdym etapie jego funkcjonowania, wchodzi skierowany na miejsce koordynator wojewódzki ds. zaginięć oraz policjant komórki biura KGP właściwego do koordynowania poszukiwań osób zaginionych, którym należy zapewnić dostęp do wszystkich informacji zgromadzonych i uzyskiwanych w związku z zaistniałym zdarzeniem.

[14] § 21 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 32 Komendanta Głównego Policji z dnia 13 listopada 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia przez Policję poszukiwania osoby zaginionej oraz postępowania w przypadku ujawnienia osoby o nieustalonej tożsamości lub znalezienia nieznanych zwłok oraz szczątków ludzkich (Dz.U.KGP. poz. 58). Zmiana weszła w życie 10 grudnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-07-01 do 2020-12-09

§ 21.  1. Uruchomienie Child Alertu następuje na wniosek kierownika jednostki Policji prowadzącej poszukiwania osoby zaginionej lub osoby przez niego wyznaczonej po uprzednim stwierdzeniu zaistnienia kryteriów do jego uruchomienia.

2. Zatwierdzony przez kierownika jednostki Policji prowadzącej poszukiwania lub osobę przez niego wyznaczoną wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia, przesyła się do CPOZ KGP oraz do wiadomości dyżurnego właściwej komendy wojewódzkiej Policji oraz rzecznika komendanta wojewódzkiego Policji.

3. W przypadku prowadzenia postępowania przygotowawczego w związku z zaginięciem osoby małoletniej, o sporządzeniu wniosku, o którym mowa w ust. 2, jednostka Policji prowadząca sprawę powinna niezwłocznie poinformować właściwego prokuratora.

4. W przypadku wystąpienia wątpliwości co do zasadności wnioskowania o uruchomienie Child Alertu, kierownik jednostki Policji lub osoba przez niego upoważniona, kontaktuje się z właściwym koordynatorem wojewódzkim ds. zaginięć lub koordynatorem CPOZ KGP w celu skonsultowania dalszych działań.

5. Kierownik jednostki Policji lub osoba przez niego upoważniona, o których mowa w ust. 1, w przypadku wystąpienia z wnioskiem o uruchomienie Child Alertu zobowiązany jest do powołania sztabu dowodzenia w kierowanej jednostce Policji.

6. W składzie sztabu, o którym mowa w ust. 5, powinien znajdować się wojewódzki koordynator ds. zaginięć lub osoba go zastępująca, który odpowiada za wymianę informacji z CPOZ KGP.