Wersja obowiązująca od 2020-07-15
1. W LP oprócz kryteriów określonych do mianowania funkcjonariuszy Policji na stanowiska służbowe i wyznaczania pracowników Policji na stanowiska pracy, wprowadza się dodatkowe wymagania dla osób zajmujących stanowiska lub pełniących funkcje:
1) naczelnika ZLP KGP – kierownika odpowiedzialnego LP;
2) kierownika SLP KWP;
3) [2] zastępcy naczelnika ZLP KGP – szefa technicznego LP;
4) naczelnika WOL ZLP KGP – szefa operacji lotniczych LP;
5) [3] naczelnika WSL ZLP KGP – szefa szkolenia lotniczego LP;
6) inspektora bezpieczeństwa lotów LP;
7) kierownika jakości LP.
2. [4] Naczelnik ZLP KGP – kierownik odpowiedzialny LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP oraz uprawnienie instruktora-pilota LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych lub szkoleń lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
3. Kierownik SLP KWP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez SLP KWP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
4. [5] Zastępca naczelnika ZLP KGP – szef techniczny LP powinien posiadać:
1) ważną licencję mechanika lotniczego obsługi technicznej LP dowolnej specjalności na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach w planowaniu, przygotowaniu i wykonywaniu w organizacjach lotniczych obsługi technicznej statków powietrznych, o stopniu złożoności porównywalnym z aktualnie użytkowanymi przez LP, z których co najmniej 2 lata w LP.
5. [6] Naczelnik WOL ZLP KGP – szef operacji lotniczych LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
6. [7] Naczelnik WSL ZLP KGP – szef szkolenia lotniczego LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP oraz uprawnienie instruktora-pilota LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia szkoleń lotniczych lub operacji lotniczych, w tym co najmniej 2 lata praktyki w LP, w charakterze instruktora-pilota na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP.
7. Inspektor bezpieczeństwa lotów LP powinien posiadać:
1) ważną licencję członka personelu lotniczego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych lub technicznych w zakresie prowadzenia operacji lotniczych lub obsług technicznych.
8. Kierownik jakości LP powinien posiadać:
1) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych lub technicznych w zakresie prowadzenia operacji lotniczych lub zarządzania ciągłą zdatnością do lotu;
2) uprawnienie audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością, zgodnie z wymaganiami ISO-9001, udokumentowane certyfikatem wydanym przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.
[2] § 6 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[3] § 6 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[4] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[5] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[6] § 6 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[7] § 6 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-07-15
1. W LP oprócz kryteriów określonych do mianowania funkcjonariuszy Policji na stanowiska służbowe i wyznaczania pracowników Policji na stanowiska pracy, wprowadza się dodatkowe wymagania dla osób zajmujących stanowiska lub pełniących funkcje:
1) naczelnika ZLP KGP – kierownika odpowiedzialnego LP;
2) kierownika SLP KWP;
3) [2] zastępcy naczelnika ZLP KGP – szefa technicznego LP;
4) naczelnika WOL ZLP KGP – szefa operacji lotniczych LP;
5) [3] naczelnika WSL ZLP KGP – szefa szkolenia lotniczego LP;
6) inspektora bezpieczeństwa lotów LP;
7) kierownika jakości LP.
2. [4] Naczelnik ZLP KGP – kierownik odpowiedzialny LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP oraz uprawnienie instruktora-pilota LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych lub szkoleń lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
3. Kierownik SLP KWP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez SLP KWP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
4. [5] Zastępca naczelnika ZLP KGP – szef techniczny LP powinien posiadać:
1) ważną licencję mechanika lotniczego obsługi technicznej LP dowolnej specjalności na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach w planowaniu, przygotowaniu i wykonywaniu w organizacjach lotniczych obsługi technicznej statków powietrznych, o stopniu złożoności porównywalnym z aktualnie użytkowanymi przez LP, z których co najmniej 2 lata w LP.
5. [6] Naczelnik WOL ZLP KGP – szef operacji lotniczych LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
6. [7] Naczelnik WSL ZLP KGP – szef szkolenia lotniczego LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP oraz uprawnienie instruktora-pilota LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia szkoleń lotniczych lub operacji lotniczych, w tym co najmniej 2 lata praktyki w LP, w charakterze instruktora-pilota na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP.
7. Inspektor bezpieczeństwa lotów LP powinien posiadać:
1) ważną licencję członka personelu lotniczego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych lub technicznych w zakresie prowadzenia operacji lotniczych lub obsług technicznych.
8. Kierownik jakości LP powinien posiadać:
1) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych lub technicznych w zakresie prowadzenia operacji lotniczych lub zarządzania ciągłą zdatnością do lotu;
2) uprawnienie audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością, zgodnie z wymaganiami ISO-9001, udokumentowane certyfikatem wydanym przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.
[2] § 6 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[3] § 6 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[4] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[5] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[6] § 6 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
[7] § 6 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 15 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 lipca 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.U.KGP. poz. 28). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-01 do 2020-07-14
1. W LP oprócz kryteriów określonych do mianowania funkcjonariuszy Policji na stanowiska służbowe i wyznaczania pracowników Policji na stanowiska pracy, wprowadza się dodatkowe wymagania dla osób zajmujących stanowiska lub pełniących funkcje:
1) naczelnika ZLP KGP – kierownika odpowiedzialnego LP;
2) kierownika SLP KWP;
3) zastępcy naczelnika ZLP KGP – szefa szkolenia lotniczego LP;
4) naczelnika WOL ZLP KGP – szefa operacji lotniczych LP;
5) naczelnika WTL ZLP KGP – szefa technicznego LP;
6) inspektora bezpieczeństwa lotów LP;
7) kierownika jakości LP.
2. Naczelnik ZLP KGP – kierownik odpowiedzialny LP powinien posiadać:
1) ważną licencję członka personelu lotniczego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych lub obsług technicznych, z których co najmniej 2 lata w LP.
3. Kierownik SLP KWP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez SLP KWP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych, z których co najmniej 2 lata w LP.
4. Zastępca naczelnika ZLP KGP – szef szkolenia lotniczego LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP oraz uprawnienie instruktora LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych, w tym co najmniej 2 lata praktyki w charakterze pilota-instruktora na jednym z typów statku aktualnie użytkowanego przez LP.
5. Naczelnik WOL ZLP KGP – szef operacji lotniczych LP powinien posiadać:
1) ważną licencję pilota śmigłowcowego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia operacji lotniczych w lotnictwie, z których co najmniej 2 lata w LP.
6. Naczelnik WTL ZLP KGP – szef techniczny LP powinien posiadać:
1) ważną licencję mechanika lotniczego obsługi technicznej LP dowolnej specjalności na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach w planowaniu, przygotowaniu i wykonywaniu w organizacjach lotniczych obsługi technicznej statków powietrznych, o stopniu złożoności porównywalnym z aktualnie użytkowanymi przez LP, z których co najmniej 2 lata w LP.
7. Inspektor bezpieczeństwa lotów LP powinien posiadać:
1) ważną licencję członka personelu lotniczego LP na co najmniej jednym typie statku powietrznego aktualnie użytkowanego przez LP;
2) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych lub technicznych w zakresie prowadzenia operacji lotniczych lub obsług technicznych.
8. Kierownik jakości LP powinien posiadać:
1) co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowiskach operacyjnych lub technicznych w zakresie prowadzenia operacji lotniczych lub zarządzania ciągłą zdatnością do lotu;
2) uprawnienie audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością, zgodnie z wymaganiami ISO-9001, udokumentowane certyfikatem wydanym przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.