history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 44. 1. Lot techniczny (próbny-kontrolny) wykonuje pilot użytkownika statku powietrznego zgodnie z wymaganiami określonymi w programie lotów próbnych-kontrolnych B LP.

2. Lot techniczny (próbny-kontrolny) jest wykonywany w celu sprawdzenia parametrów technicznych statku powietrznego LP w procesie jego eksploatacji, a jego kategorię i zakres ustala kierownik komórki organizacyjnej LP w porozumieniu z szefem technicznym tej komórki lub odpowiednio kierownikiem SOT WTL ZLP KGP, kierownikiem SOH WTL ZLP KGP lub inspektorem techniki lotniczej [61].

3. Lot techniczny (próbny-kontrolny) wykonuje się, jako jeden z następujących lotów:

1) kategorii pierwszej, przez który rozumie się lot wykonywany w celu wydania lub odnowienia świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego LP;

2) kategorii drugiej, przez który rozumie się lot wykonywany po wykonaniu czynności obsługowych statku powietrznego LP, w wyniku których wymagane jest sprawdzenie tego statku powietrznego w locie;

3) kategorii trzeciej, przez które rozumie się loty wykonywane po wydaniu świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego LP, w celu sprawdzenia w locie parametrów technicznych, w stosunku do których pojawiły się wątpliwości w trakcie eksploatacji.

4. Osoby uczestniczące w wykonywaniu lotów technicznych (próbnych-kontrolnych) muszą być zapoznane ze sposobem postępowania w przypadkach niebezpiecznych i szczególnych podczas lotu oraz sposobem użycia wyposażenia ratowniczego.

5. Dowódca statku powietrznego LP wykonujący lot techniczny (próbny-kontrolny) musi posiadać ważne uprawnienia do wykonywania lotów na danym typie statku powietrznego.

6. W wykonywaniu lotów technicznych (próbnych-kontrolnych), oprócz załogi statku powietrznego LP, mogą uczestniczyć inspektorzy techniki lotniczej [62]oraz inni członkowie personelu lotniczego zatrudnionego w podmiocie przeprowadzającym loty próbne.

7. Z wykonanego lotu technicznego (próbnego-kontrolnego) dowódca statku powietrznego LP sporządza protokół prób statku powietrznego.

8. Wzór protokołu prób statku powietrznego określono w programie lotów próbnych-kontrolnych B LP.

[61] § 44 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[62] § 44 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 44. 1. Lot techniczny (próbny-kontrolny) wykonuje pilot użytkownika statku powietrznego zgodnie z wymaganiami określonymi w programie lotów próbnych-kontrolnych B LP.

2. Lot techniczny (próbny-kontrolny) jest wykonywany w celu sprawdzenia parametrów technicznych statku powietrznego LP w procesie jego eksploatacji, a jego kategorię i zakres ustala kierownik komórki organizacyjnej LP w porozumieniu z szefem technicznym tej komórki lub odpowiednio kierownikiem SOT WTL ZLP KGP, kierownikiem SOH WTL ZLP KGP lub inspektorem techniki lotniczej [61].

3. Lot techniczny (próbny-kontrolny) wykonuje się, jako jeden z następujących lotów:

1) kategorii pierwszej, przez który rozumie się lot wykonywany w celu wydania lub odnowienia świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego LP;

2) kategorii drugiej, przez który rozumie się lot wykonywany po wykonaniu czynności obsługowych statku powietrznego LP, w wyniku których wymagane jest sprawdzenie tego statku powietrznego w locie;

3) kategorii trzeciej, przez które rozumie się loty wykonywane po wydaniu świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego LP, w celu sprawdzenia w locie parametrów technicznych, w stosunku do których pojawiły się wątpliwości w trakcie eksploatacji.

4. Osoby uczestniczące w wykonywaniu lotów technicznych (próbnych-kontrolnych) muszą być zapoznane ze sposobem postępowania w przypadkach niebezpiecznych i szczególnych podczas lotu oraz sposobem użycia wyposażenia ratowniczego.

5. Dowódca statku powietrznego LP wykonujący lot techniczny (próbny-kontrolny) musi posiadać ważne uprawnienia do wykonywania lotów na danym typie statku powietrznego.

6. W wykonywaniu lotów technicznych (próbnych-kontrolnych), oprócz załogi statku powietrznego LP, mogą uczestniczyć inspektorzy techniki lotniczej [62]oraz inni członkowie personelu lotniczego zatrudnionego w podmiocie przeprowadzającym loty próbne.

7. Z wykonanego lotu technicznego (próbnego-kontrolnego) dowódca statku powietrznego LP sporządza protokół prób statku powietrznego.

8. Wzór protokołu prób statku powietrznego określono w programie lotów próbnych-kontrolnych B LP.

[61] § 44 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[62] § 44 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-01 do 2024-08-12

§ 44. 1. Lot techniczny (próbny-kontrolny) wykonuje pilot użytkownika statku powietrznego zgodnie z wymaganiami określonymi w programie lotów próbnych-kontrolnych B LP.

2. Lot techniczny (próbny-kontrolny) jest wykonywany w celu sprawdzenia parametrów technicznych statku powietrznego LP w procesie jego eksploatacji, a jego kategorię i zakres ustala kierownik komórki organizacyjnej LP w porozumieniu z szefem technicznym tej komórki lub odpowiednio kierownikiem SOT WTL ZLP KGP, kierownikiem SOH WTL ZLP KGP lub inspektorem technicznym.

3. Lot techniczny (próbny-kontrolny) wykonuje się, jako jeden z następujących lotów:

1) kategorii pierwszej, przez który rozumie się lot wykonywany w celu wydania lub odnowienia świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego LP;

2) kategorii drugiej, przez który rozumie się lot wykonywany po wykonaniu czynności obsługowych statku powietrznego LP, w wyniku których wymagane jest sprawdzenie tego statku powietrznego w locie;

3) kategorii trzeciej, przez które rozumie się loty wykonywane po wydaniu świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego LP, w celu sprawdzenia w locie parametrów technicznych, w stosunku do których pojawiły się wątpliwości w trakcie eksploatacji.

4. Osoby uczestniczące w wykonywaniu lotów technicznych (próbnych-kontrolnych) muszą być zapoznane ze sposobem postępowania w przypadkach niebezpiecznych i szczególnych podczas lotu oraz sposobem użycia wyposażenia ratowniczego.

5. Dowódca statku powietrznego LP wykonujący lot techniczny (próbny-kontrolny) musi posiadać ważne uprawnienia do wykonywania lotów na danym typie statku powietrznego.

6. W wykonywaniu lotów technicznych (próbnych-kontrolnych), oprócz załogi statku powietrznego LP, mogą uczestniczyć inspektorzy techniczni oraz inni członkowie personelu lotniczego zatrudnionego w podmiocie przeprowadzającym loty próbne.

7. Z wykonanego lotu technicznego (próbnego-kontrolnego) dowódca statku powietrznego LP sporządza protokół prób statku powietrznego.

8. Wzór protokołu prób statku powietrznego określono w programie lotów próbnych-kontrolnych B LP.