Wersja obowiązująca od 2024-08-13
1. Zdatność do lotu statku powietrznego LP znajdującego się w trakcie prób mających na celu określenie jego zdatności do lotu, inspektor techniki lotniczej [55] potwierdza wydaniem obowiązującego w Policji świadectwa oględzin statku powietrznego.
2. Świadectwo oględzin statku powietrznego uprawnia do wykonywania lotów technicznych (próbnych-kontrolnych) na statku powietrznym LP, jeżeli stwierdza się w tym locie zdatność do lotu tego statku powietrznego.
3. Świadectwo oględzin statku powietrznego wydaje się na podstawie wniosku o wydanie lub odnowienie ważności świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego oraz na podstawie wniosku o wydanie zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach.
3a. [56] Świadectwo oględzin jest ważne przez 30 dni od dnia jego wydania.
4. Inspektor techniki lotniczej [57] może zawiesić świadectwo oględzin statku powietrznego w razie utraty przez statek powietrzny LP zdatności do lotu, a w szczególności w przypadku:
1) stwierdzenia uszkodzeń lub innych usterek technicznych, mogących mieć wpływ na prawidłową eksploatację statku powietrznego lub bezpieczeństwo lotu;
2) nieprzestrzegania przepisów w sprawie eksploatacji statków powietrznych, warunków lub ograniczeń ustalonych w dokumentach statku powietrznego w stopniu mogącym zagrozić bezpieczeństwu lotów.
5. Zawieszenie świadectwa oględzin statku powietrznego inspektor techniki lotniczej [58] odnotowuje w tym świadectwie.
6. Jeżeli ustały przyczyny zawieszenia świadectwa oględzin statku powietrznego Inspektor techniki lotniczej [59] na wniosek użytkownika, wydaje nowe świadectwo oględzin statku powietrznego.
7. [60] Inspektor techniki lotniczej może unieważnić świadectwo oględzin statku powietrznego w przypadku stwierdzenia, że statek powietrzny LP utracił trwale zdatność do lotu, zaś fakt ten inspektor techniki lotniczej odnotowuje w świadectwie oględzin statku powietrznego.
8. Wzór formularza świadectwa oględzin statku powietrznego określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
[55] § 43 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[56] § 43 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 21 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[57] § 43 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[58] § 43 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[59] § 43 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[60] § 43 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-08-13
1. Zdatność do lotu statku powietrznego LP znajdującego się w trakcie prób mających na celu określenie jego zdatności do lotu, inspektor techniki lotniczej [55] potwierdza wydaniem obowiązującego w Policji świadectwa oględzin statku powietrznego.
2. Świadectwo oględzin statku powietrznego uprawnia do wykonywania lotów technicznych (próbnych-kontrolnych) na statku powietrznym LP, jeżeli stwierdza się w tym locie zdatność do lotu tego statku powietrznego.
3. Świadectwo oględzin statku powietrznego wydaje się na podstawie wniosku o wydanie lub odnowienie ważności świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego oraz na podstawie wniosku o wydanie zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach.
3a. [56] Świadectwo oględzin jest ważne przez 30 dni od dnia jego wydania.
4. Inspektor techniki lotniczej [57] może zawiesić świadectwo oględzin statku powietrznego w razie utraty przez statek powietrzny LP zdatności do lotu, a w szczególności w przypadku:
1) stwierdzenia uszkodzeń lub innych usterek technicznych, mogących mieć wpływ na prawidłową eksploatację statku powietrznego lub bezpieczeństwo lotu;
2) nieprzestrzegania przepisów w sprawie eksploatacji statków powietrznych, warunków lub ograniczeń ustalonych w dokumentach statku powietrznego w stopniu mogącym zagrozić bezpieczeństwu lotów.
5. Zawieszenie świadectwa oględzin statku powietrznego inspektor techniki lotniczej [58] odnotowuje w tym świadectwie.
6. Jeżeli ustały przyczyny zawieszenia świadectwa oględzin statku powietrznego Inspektor techniki lotniczej [59] na wniosek użytkownika, wydaje nowe świadectwo oględzin statku powietrznego.
7. [60] Inspektor techniki lotniczej może unieważnić świadectwo oględzin statku powietrznego w przypadku stwierdzenia, że statek powietrzny LP utracił trwale zdatność do lotu, zaś fakt ten inspektor techniki lotniczej odnotowuje w świadectwie oględzin statku powietrznego.
8. Wzór formularza świadectwa oględzin statku powietrznego określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
[55] § 43 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[56] § 43 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 21 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[57] § 43 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[58] § 43 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[59] § 43 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
[60] § 43 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-01 do 2024-08-12
1. Zdatność do lotu statku powietrznego LP znajdującego się w trakcie prób mających na celu określenie jego zdatności do lotu, inspektor techniczny potwierdza wydaniem obowiązującego w Policji świadectwa oględzin statku powietrznego.
2. Świadectwo oględzin statku powietrznego uprawnia do wykonywania lotów technicznych (próbnych-kontrolnych) na statku powietrznym LP, jeżeli stwierdza się w tym locie zdatność do lotu tego statku powietrznego.
3. Świadectwo oględzin statku powietrznego wydaje się na podstawie wniosku o wydanie lub odnowienie ważności świadectwa zdatności do lotu statku powietrznego oraz na podstawie wniosku o wydanie zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach.
4. Inspektor techniczny może zawiesić świadectwo oględzin statku powietrznego w razie utraty przez statek powietrzny LP zdatności do lotu, a w szczególności w przypadku:
1) stwierdzenia uszkodzeń lub innych usterek technicznych, mogących mieć wpływ na prawidłową eksploatację statku powietrznego lub bezpieczeństwo lotu;
2) nieprzestrzegania przepisów w sprawie eksploatacji statków powietrznych, warunków lub ograniczeń ustalonych w dokumentach statku powietrznego w stopniu mogącym zagrozić bezpieczeństwu lotów.
5. Zawieszenie świadectwa oględzin statku powietrznego inspektor techniczny odnotowuje w tym świadectwie.
6. Jeżeli ustały przyczyny zawieszenia świadectwa oględzin statku powietrznego inspektor techniczny na wniosek użytkownika, wydaje nowe świadectwo oględzin statku powietrznego.
7. Inspektor techniczny może unieważnić świadectwo oględzin statku powietrznego w przypadku stwierdzenia, że statek powietrzny LP utracił trwale zdatność do lotu, zaś fakt ten inspektor techniczny odnotowuje w świadectwie oględzin statku powietrznego.
8. Wzór formularza świadectwa oględzin statku powietrznego określa załącznik nr 7 do zarządzenia.