history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 32. 1. W przypadku użycia statków powietrznych LP do celów służbowych przez jednostki organizacyjne Policji, które nie posiadają komórki organizacyjnej LP, wydatki z tego tytułu ponosi odpowiednio Komenda Główna Policji lub komenda wojewódzka Policji, w której posiadaniu znajduje się użyty statek powietrzny.

2. [36] Dopuszcza się użycie statku powietrznego LP do realizacji zadań lotniczych na rzecz organów administracji rządowej oraz podmiotów, z którymi zawarto porozumienia. W takich przypadkach poniesione przez Policję wydatki refunduje się na zasadach określonych w aktach prawnych wydanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendanta Głównego Policji lub porozumieniach zawartych z tymi podmiotami.

3. [37] Użycie statku powietrznego LP do realizacji zadań lotniczych, o których mowa w ust. 2, może nastąpić w szczególności w celu wsparcia działań związanych z ratowaniem życia i zdrowia ludzi oraz mienia znacznej wartości w związku z zaistnieniem sytuacji kryzysowej w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 122 oraz z 2024 r. poz. 834).

4. [38] Podejmując decyzję o użyciu statku powietrznego LP do realizacji zadań lotniczych, o których mowa w ust. 2, uprawnione osoby wskazane w § 26 ust. 4 biorą pod uwagę przesłanki, mające wpływ na efektywność i bezpieczeństwo operacji lotniczej, w tym:

1) zasadność i celowość użycia statku powietrznego LP;

2) kwalifikacje załogi statku powietrznego LP;

3) czas służby (pracy) członków personelu lotniczego LP;

4) dostępność miejsc do startów i lądowań, istnienie zabezpieczenia przeciwpożarowego, a także możliwość zapewnienia ochrony tych miejsc oraz statku powietrznego LP.

[36] § 32 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. a) zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[37] § 32 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 14 lit. b) zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[38] § 32 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 14 lit. b) zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 32. 1. W przypadku użycia statków powietrznych LP do celów służbowych przez jednostki organizacyjne Policji, które nie posiadają komórki organizacyjnej LP, wydatki z tego tytułu ponosi odpowiednio Komenda Główna Policji lub komenda wojewódzka Policji, w której posiadaniu znajduje się użyty statek powietrzny.

2. [36] Dopuszcza się użycie statku powietrznego LP do realizacji zadań lotniczych na rzecz organów administracji rządowej oraz podmiotów, z którymi zawarto porozumienia. W takich przypadkach poniesione przez Policję wydatki refunduje się na zasadach określonych w aktach prawnych wydanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendanta Głównego Policji lub porozumieniach zawartych z tymi podmiotami.

3. [37] Użycie statku powietrznego LP do realizacji zadań lotniczych, o których mowa w ust. 2, może nastąpić w szczególności w celu wsparcia działań związanych z ratowaniem życia i zdrowia ludzi oraz mienia znacznej wartości w związku z zaistnieniem sytuacji kryzysowej w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 122 oraz z 2024 r. poz. 834).

4. [38] Podejmując decyzję o użyciu statku powietrznego LP do realizacji zadań lotniczych, o których mowa w ust. 2, uprawnione osoby wskazane w § 26 ust. 4 biorą pod uwagę przesłanki, mające wpływ na efektywność i bezpieczeństwo operacji lotniczej, w tym:

1) zasadność i celowość użycia statku powietrznego LP;

2) kwalifikacje załogi statku powietrznego LP;

3) czas służby (pracy) członków personelu lotniczego LP;

4) dostępność miejsc do startów i lądowań, istnienie zabezpieczenia przeciwpożarowego, a także możliwość zapewnienia ochrony tych miejsc oraz statku powietrznego LP.

[36] § 32 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. a) zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[37] § 32 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 14 lit. b) zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[38] § 32 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 14 lit. b) zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-01 do 2024-08-12

§ 32. 1. W przypadku użycia statków powietrznych LP do celów służbowych przez jednostki organizacyjne Policji, które nie posiadają komórki organizacyjnej LP, wydatki z tego tytułu ponosi odpowiednio Komenda Główna Policji lub komenda wojewódzka Policji, w której posiadaniu znajduje się użyty statek powietrzny.

2. Dopuszcza się użycie statków powietrznych LP do realizacji zadań lotniczych na rzecz centralnych organów państwa, jednostek organizacyjnych administracji rządowej oraz prokuratury i sądów. W takich przypadkach poniesione przez Policję wydatki są refundowane na zasadach określonych w aktach prawnych wydanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendanta Głównego Policji lub porozumieniach zawartych przez zainteresowane podmioty.