history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-10-10

Rozdział 2a

Kierowanie policjantów na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP

§ 25a. [2] 1. Policjanta, będącego kandydatem do skierowania na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP, zwanego dalej „kandydatem”, wybiera się spośród policjantów spełniających wymagania niezbędne w zakresie:

1) uzyskania pozytywnego wyniku badań lotniczo-lekarskich;

2) znajomości języka angielskiego;

3) sprawności fizycznej.

2. Przy wyborze kandydata bierze się pod uwagę również spełnienie przez niego wymagań dodatkowych w zakresie:

1) posiadania licencji pilota;

2) posiadanego wykształcenia;

3) znajomości języka angielskiego na poziomie wyższym niż wynikający z wymagań niezbędnych;

4) czasu pełnienia służby w Policji;

5) posiadania pozytywnej opinii służbowej na ostatnio zajmowanym stanowisku.

3. Przed rozpoczęciem naboru kandydat przedstawia ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 (pilot śmigłowcowy zawodowy) wystawione przez centrum medycyny lotniczej, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222).

4. Wyboru kandydata dokonuje się w drodze naboru, składającego się z następujących etapów:

1) oceny spełnienia przez kandydata wymagań niezbędnych, o których mowa w ust. 1, oraz wymagań dodatkowych, o których mowa w ust. 2;

2) rozmowy kwalifikacyjnej.

5. Informację o naborze kandydatów umieszcza się na portalu internetowym policja.pl, stronach podmiotowych jednostek organizacyjnych Policji w Biuletynie Informacji Publicznej i na portalu wewnętrznym Komendy Głównej Policji.

6. Nabór, o którym mowa w ust. 4, przeprowadza zespół powoływany w drodze decyzji przez Komendanta Głównego Policji.

7. Komendant Główny Policji określi, w drodze decyzji, szczegółowy sposób przeprowadzania i dokumentowania naboru, o którym mowa w ust. 4, oraz skład zespołu, o którym mowa w ust. 6.

[2] Rozdział 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 35 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 62). Zmiana weszła w życie 10 października 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-10-10

Rozdział 2a

Kierowanie policjantów na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP

§ 25a. [2] 1. Policjanta, będącego kandydatem do skierowania na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP, zwanego dalej „kandydatem”, wybiera się spośród policjantów spełniających wymagania niezbędne w zakresie:

1) uzyskania pozytywnego wyniku badań lotniczo-lekarskich;

2) znajomości języka angielskiego;

3) sprawności fizycznej.

2. Przy wyborze kandydata bierze się pod uwagę również spełnienie przez niego wymagań dodatkowych w zakresie:

1) posiadania licencji pilota;

2) posiadanego wykształcenia;

3) znajomości języka angielskiego na poziomie wyższym niż wynikający z wymagań niezbędnych;

4) czasu pełnienia służby w Policji;

5) posiadania pozytywnej opinii służbowej na ostatnio zajmowanym stanowisku.

3. Przed rozpoczęciem naboru kandydat przedstawia ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 (pilot śmigłowcowy zawodowy) wystawione przez centrum medycyny lotniczej, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222).

4. Wyboru kandydata dokonuje się w drodze naboru, składającego się z następujących etapów:

1) oceny spełnienia przez kandydata wymagań niezbędnych, o których mowa w ust. 1, oraz wymagań dodatkowych, o których mowa w ust. 2;

2) rozmowy kwalifikacyjnej.

5. Informację o naborze kandydatów umieszcza się na portalu internetowym policja.pl, stronach podmiotowych jednostek organizacyjnych Policji w Biuletynie Informacji Publicznej i na portalu wewnętrznym Komendy Głównej Policji.

6. Nabór, o którym mowa w ust. 4, przeprowadza zespół powoływany w drodze decyzji przez Komendanta Głównego Policji.

7. Komendant Główny Policji określi, w drodze decyzji, szczegółowy sposób przeprowadzania i dokumentowania naboru, o którym mowa w ust. 4, oraz skład zespołu, o którym mowa w ust. 6.

[2] Rozdział 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 35 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 62). Zmiana weszła w życie 10 października 2024 r.