history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 12. 1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie licencji operatora pokładowego LP, powinna:

1) posiadać co najmniej rok praktyki w charakterze:

a) pilota jednego z typu śmigłowców eksploatowanych w LP, lub

b) mechanika lotniczego obsługi technicznej jednego z typu śmigłowców eksploatowanych w LP, w zakresie co najmniej jednego spośród uprawnień: obsługa płatowca, obsługa zespołu napędowego, obsługa awioniki;

2) ukończyć i zaliczyć szkolenie lotnicze teoretyczne i praktyczne wymagane programem obowiązującym w LP;

3) w trakcie praktycznego szkolenia lotniczego i nadzorowanej praktyki wykonać z urządzeniem pokładowym na typie śmigłowca, do którego ma się odnosić licencja, ogółem co najmniej 10 godzin lotu w charakterze operatora pokładowego;

4) odpowiadać wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania funkcji operatora pokładowego, wydanym przez centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika.

2. Do licencji operatora pokładowego LP, po spełnieniu przez niego wymagań określonych dla uzyskania uprawnień lotniczych, mogą być wpisane uprawnienia:

1) [17] operatora pokładowego – na dane urządzenie pokładowe zamontowane na danym typie śmigłowca, które mogą być ograniczone w przypadku pracownika LP do wykonywania wyłącznie lotów szkoleniowych i lotów technicznych (próbnych-kontrolnych);

2) [18] instruktora – na dane urządzenie pokładowe zamontowane na danym typie śmigłowca lub na danym typie urządzenia syntetycznego.

[17] § 12 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[18] § 12 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 12. 1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie licencji operatora pokładowego LP, powinna:

1) posiadać co najmniej rok praktyki w charakterze:

a) pilota jednego z typu śmigłowców eksploatowanych w LP, lub

b) mechanika lotniczego obsługi technicznej jednego z typu śmigłowców eksploatowanych w LP, w zakresie co najmniej jednego spośród uprawnień: obsługa płatowca, obsługa zespołu napędowego, obsługa awioniki;

2) ukończyć i zaliczyć szkolenie lotnicze teoretyczne i praktyczne wymagane programem obowiązującym w LP;

3) w trakcie praktycznego szkolenia lotniczego i nadzorowanej praktyki wykonać z urządzeniem pokładowym na typie śmigłowca, do którego ma się odnosić licencja, ogółem co najmniej 10 godzin lotu w charakterze operatora pokładowego;

4) odpowiadać wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania funkcji operatora pokładowego, wydanym przez centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika.

2. Do licencji operatora pokładowego LP, po spełnieniu przez niego wymagań określonych dla uzyskania uprawnień lotniczych, mogą być wpisane uprawnienia:

1) [17] operatora pokładowego – na dane urządzenie pokładowe zamontowane na danym typie śmigłowca, które mogą być ograniczone w przypadku pracownika LP do wykonywania wyłącznie lotów szkoleniowych i lotów technicznych (próbnych-kontrolnych);

2) [18] instruktora – na dane urządzenie pokładowe zamontowane na danym typie śmigłowca lub na danym typie urządzenia syntetycznego.

[17] § 12 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

[18] § 12 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-01 do 2024-08-12

§ 12. 1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie licencji operatora pokładowego LP, powinna:

1) posiadać co najmniej rok praktyki w charakterze:

a) pilota jednego z typu śmigłowców eksploatowanych w LP, lub

b) mechanika lotniczego obsługi technicznej jednego z typu śmigłowców eksploatowanych w LP, w zakresie co najmniej jednego spośród uprawnień: obsługa płatowca, obsługa zespołu napędowego, obsługa awioniki;

2) ukończyć i zaliczyć szkolenie lotnicze teoretyczne i praktyczne wymagane programem obowiązującym w LP;

3) w trakcie praktycznego szkolenia lotniczego i nadzorowanej praktyki wykonać z urządzeniem pokładowym na typie śmigłowca, do którego ma się odnosić licencja, ogółem co najmniej 10 godzin lotu w charakterze operatora pokładowego;

4) odpowiadać wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania funkcji operatora pokładowego, wydanym przez centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika.

2. Do licencji operatora pokładowego LP, po spełnieniu przez niego wymagań określonych dla uzyskania uprawnień lotniczych, mogą być wpisane uprawnienia:

1) operatora pokładowego na poszczególne urządzenia pokładowe zamontowane na danych typach śmigłowców, które mogą być ograniczone w przypadku pracownika LP do wykonywania wyłącznie lotów szkoleniowych i lotów technicznych (próbnych-kontrolnych);

2) instruktora urządzenia pokładowego danego typu śmigłowca.