history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 11. 1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie licencji mechanika pokładowego LP, powinna:

1) posiadać co najmniej rok praktyki w obsłudze technicznej danego typu śmigłowca, do którego ma się odnosić licencja w zakresie co najmniej jednego spośród uprawnień: obsługa płatowca, obsługa zespołu napędowego, obsługa awioniki;

2) ukończyć i zaliczyć szkolenie lotnicze teoretyczne i praktyczne wymagane programem obowiązującym w LP;

3) w trakcie praktycznego szkolenia lotniczego i nadzorowanej praktyki wykonać na śmigłowcu, do którego ma się odnosić licencja, ogółem co najmniej 30 godzin lotu w charakterze mechanika pokładowego;

4) odpowiadać wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania funkcji mechanika pokładowego, wydanym przez centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika.

2. Do licencji mechanika pokładowego LP, po spełnieniu przez niego wymagań określonych dla uzyskania uprawnień lotniczych, mogą być wpisane uprawnienia:

1) mechanika pokładowego na poszczególne typy śmigłowców, które mogą być ograniczone w przypadku pracownika LP do wykonywania wyłącznie lotów szkoleniowych i lotów technicznych (próbnych-kontrolnych);

2) [16] instruktora – na danym typie śmigłowca lub urządzeniu syntetycznym.

[16] § 11 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-13

§ 11. 1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie licencji mechanika pokładowego LP, powinna:

1) posiadać co najmniej rok praktyki w obsłudze technicznej danego typu śmigłowca, do którego ma się odnosić licencja w zakresie co najmniej jednego spośród uprawnień: obsługa płatowca, obsługa zespołu napędowego, obsługa awioniki;

2) ukończyć i zaliczyć szkolenie lotnicze teoretyczne i praktyczne wymagane programem obowiązującym w LP;

3) w trakcie praktycznego szkolenia lotniczego i nadzorowanej praktyki wykonać na śmigłowcu, do którego ma się odnosić licencja, ogółem co najmniej 30 godzin lotu w charakterze mechanika pokładowego;

4) odpowiadać wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania funkcji mechanika pokładowego, wydanym przez centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika.

2. Do licencji mechanika pokładowego LP, po spełnieniu przez niego wymagań określonych dla uzyskania uprawnień lotniczych, mogą być wpisane uprawnienia:

1) mechanika pokładowego na poszczególne typy śmigłowców, które mogą być ograniczone w przypadku pracownika LP do wykonywania wyłącznie lotów szkoleniowych i lotów technicznych (próbnych-kontrolnych);

2) [16] instruktora – na danym typie śmigłowca lub urządzeniu syntetycznym.

[16] § 11 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 28 Komendanta Głównego Policji zmieniającego zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 48). Zmiana weszła w życie 13 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-01 do 2024-08-12

§ 11. 1. Osoba ubiegająca się o uzyskanie licencji mechanika pokładowego LP, powinna:

1) posiadać co najmniej rok praktyki w obsłudze technicznej danego typu śmigłowca, do którego ma się odnosić licencja w zakresie co najmniej jednego spośród uprawnień: obsługa płatowca, obsługa zespołu napędowego, obsługa awioniki;

2) ukończyć i zaliczyć szkolenie lotnicze teoretyczne i praktyczne wymagane programem obowiązującym w LP;

3) w trakcie praktycznego szkolenia lotniczego i nadzorowanej praktyki wykonać na śmigłowcu, do którego ma się odnosić licencja, ogółem co najmniej 30 godzin lotu w charakterze mechanika pokładowego;

4) odpowiadać wymaganiom w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej potwierdzonym orzeczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania funkcji mechanika pokładowego, wydanym przez centrum medycyny lotniczej lub lekarza orzecznika.

2. Do licencji mechanika pokładowego LP, po spełnieniu przez niego wymagań określonych dla uzyskania uprawnień lotniczych, mogą być wpisane uprawnienia:

1) mechanika pokładowego na poszczególne typy śmigłowców, które mogą być ograniczone w przypadku pracownika LP do wykonywania wyłącznie lotów szkoleniowych i lotów technicznych (próbnych-kontrolnych);

2) instruktora – na danym typie śmigłowca.