Wersja obowiązująca od 2019-08-22
1. Dyslokację służby na drogach ustala kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba, w szczególności na podstawie:
1) analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i porządku publicznego oraz zagrożenia przestępczością na drogach;
1a) [1] analizy danych dotyczących naruszeń w ruchu drogowym, zgromadzonych w ramach funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa;
2) natężenia ruchu drogowego i kategorii pojazdów poruszających się na poszczególnych odcinkach dróg;
3) harmonogramu pełnienia służby na drogach objętych centralną koordynacją służby oraz służby, o której mowa w § 3 ust. 2;
4) planów wykorzystania dróg w sposób szczególny;
5) krajowych, wojewódzkich i powiatowych planów działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
6) zgłaszanych uwag i wniosków.
2. Przy ustalaniu dyslokacji służby oraz sposobu jej pełnienia należy uwzględniać w szczególności warunki atmosferyczne oraz informacje o przewidywanych zagrożeniach dla bezpieczeństwa i porządku publicznego na drogach.
3. Wyznaczając zadania w zakresie wykorzystania ręcznego miernika prędkości lub sprawdzenia wyłącznie stanu trzeźwości jak największej liczby kierujących pojazdami, należy wskazać czas i miejsce wykonywania tych czynności.
4. Kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba opracowuje analizę, o której mowa w ust. 1 pkt 1a, obejmującą dane za ostatni kwartał, w terminie 10 dni po zakończeniu tego kwartału.
5. Wojewódzkie i powiatowe działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego nie mogą być prowadzone w dniu, w którym prowadzone są działania wynikające z „Harmonogramu działań krajowych” z wyjątkiem działań długofalowych.
[1] § 4 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 59 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 lipca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie pełnienia służby na drogach (Dz.U.KGP. poz. 95). Zmiana weszła w życie 22 sierpnia 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019-08-22
1. Dyslokację służby na drogach ustala kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba, w szczególności na podstawie:
1) analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i porządku publicznego oraz zagrożenia przestępczością na drogach;
1a) [1] analizy danych dotyczących naruszeń w ruchu drogowym, zgromadzonych w ramach funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa;
2) natężenia ruchu drogowego i kategorii pojazdów poruszających się na poszczególnych odcinkach dróg;
3) harmonogramu pełnienia służby na drogach objętych centralną koordynacją służby oraz służby, o której mowa w § 3 ust. 2;
4) planów wykorzystania dróg w sposób szczególny;
5) krajowych, wojewódzkich i powiatowych planów działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
6) zgłaszanych uwag i wniosków.
2. Przy ustalaniu dyslokacji służby oraz sposobu jej pełnienia należy uwzględniać w szczególności warunki atmosferyczne oraz informacje o przewidywanych zagrożeniach dla bezpieczeństwa i porządku publicznego na drogach.
3. Wyznaczając zadania w zakresie wykorzystania ręcznego miernika prędkości lub sprawdzenia wyłącznie stanu trzeźwości jak największej liczby kierujących pojazdami, należy wskazać czas i miejsce wykonywania tych czynności.
4. Kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba opracowuje analizę, o której mowa w ust. 1 pkt 1a, obejmującą dane za ostatni kwartał, w terminie 10 dni po zakończeniu tego kwartału.
5. Wojewódzkie i powiatowe działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego nie mogą być prowadzone w dniu, w którym prowadzone są działania wynikające z „Harmonogramu działań krajowych” z wyjątkiem działań długofalowych.
[1] § 4 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 59 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 lipca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie pełnienia służby na drogach (Dz.U.KGP. poz. 95). Zmiana weszła w życie 22 sierpnia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-08-12 do 2019-08-21
1. Dyslokację służby na drogach ustala kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba, w szczególności na podstawie:
1) analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i porządku publicznego oraz zagrożenia przestępczością na drogach;
2) natężenia ruchu drogowego i kategorii pojazdów poruszających się na poszczególnych odcinkach dróg;
3) harmonogramu pełnienia służby na drogach objętych centralną koordynacją służby oraz służby, o której mowa w § 3 ust. 2;
4) planów wykorzystania dróg w sposób szczególny;
5) krajowych, wojewódzkich i powiatowych planów działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
6) zgłaszanych uwag i wniosków.
2. Przy ustalaniu dyslokacji służby oraz sposobu jej pełnienia należy uwzględniać w szczególności warunki atmosferyczne oraz informacje o przewidywanych zagrożeniach dla bezpieczeństwa i porządku publicznego na drogach.
3. Wyznaczając zadania w zakresie wykorzystania ręcznego miernika prędkości lub sprawdzenia wyłącznie stanu trzeźwości jak największej liczby kierujących pojazdami, należy wskazać czas i miejsce wykonywania tych czynności.
4. [2] Kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba opracowuje analizę, o której mowa w ust. 1 pkt 1a, obejmującą dane za ostatni kwartał, w terminie 10 dni po zakończeniu tego kwartału.
5. [3] Wojewódzkie i powiatowe działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego nie mogą być prowadzone w dniu, w którym prowadzone są działania wynikające z „Harmonogramu działań krajowych” z wyjątkiem działań długofalowych.
[2] § 4 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 59 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 lipca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie pełnienia służby na drogach (Dz.U.KGP. poz. 95). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2019 r.
[3] § 4 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 59 Komendanta Głównego Policji z dnia 10 lipca 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie pełnienia służby na drogach (Dz.U.KGP. poz. 95). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-11-10 do 2019-08-11
1. Dyslokację służby na drogach ustala kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba, w szczególności na podstawie:
1) analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i porządku publicznego oraz zagrożenia przestępczością na drogach;
2) natężenia ruchu drogowego i kategorii pojazdów poruszających się na poszczególnych odcinkach dróg;
3) harmonogramu pełnienia służby na drogach objętych centralną koordynacją służby oraz służby, o której mowa w § 3 ust. 2;
4) planów wykorzystania dróg w sposób szczególny;
5) krajowych, wojewódzkich i powiatowych planów działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
6) zgłaszanych uwag i wniosków.
2. Przy ustalaniu dyslokacji służby oraz sposobu jej pełnienia należy uwzględniać w szczególności warunki atmosferyczne oraz informacje o przewidywanych zagrożeniach dla bezpieczeństwa i porządku publicznego na drogach.
3. Wyznaczając zadania w zakresie wykorzystania ręcznego miernika prędkości lub sprawdzenia wyłącznie stanu trzeźwości jak największej liczby kierujących pojazdami, należy wskazać czas i miejsce wykonywania tych czynności.